Repository logo
 

Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)

Permanent URI for this collection

Browse by

Recent Submissions

Results 1 - 20 of 139
  • ItemOpen Access
    Πτυχιακή εργασία της Ελένης Αηδονίδου
    Αηδονίδου, Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
    Θεματικά, η ενότητα των έργων της Ελένης Αηδονίδου, που αφορούν στην πτυχιακή της εργασία, συνιστά μια περιήγηση σε ένα προσωπικό μικρόκοσμο που κινείται μεταξύ του διφορούμενου και του συγκεκριμένου, του ορατού και του κεκαλυμμένου, του υλικού και του υπερβατικού, με τα ρεαλιστικά στοιχεία να αποκτούν συμβολικό ή ποιητικό χαρακτήρα και να μην εκφυλίζονται σε πεζή διακόσμηση. Διακρίνονται κλιμακούμενη χρωματική αλλά και τονική διαστρωμάτωση, που συντελούν στην εκφορά ενός συγκροτημένου και συνεκτικού εικαστικού λόγου, ενώ παράλληλα εντοπίζονται περιβαλλοντικές αναφορές και συναισθηματικοί υπαινιγμοί. Από άποψη τεχνικής, η συνεπής χρήση της λαζούρας, οι λεπτές αποχρώσεις, ο υφολογικός πλούτος και η ρευστότητα της φόρμας, προσιδιάζουν στο ενδιαφέρον για το διαυγές ή το ομιχλώδες και ασαφές ,το εύθραυστο αλλά και αινιγματικό, όπου ήχοι και εκλάμψεις παραπέμπουν σε ένα άχρονο σύμπαν, εκεί που κατά τον Tanizaki:“το μουντό ημίφως ή το θολό φως που απλώνεται, προκαλεί συνειρμούς”.Τέλος, καταγράφεται (διαπιστώνεται) απουσία ανθρώπινου στοιχείου, χωρίς αυτό να συνεπάγεται την ανυπαρξία του, καθώς κατά τον Derrida: “μπορεί να μην είναι παρόν, αλλά το σημαίνον μιας απουσίας”.
  • ItemOpen Access
    Αφηγήσεις
    Σκανδάμη, Φωτεινή (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
    Είμαι η Φωτεινή Σκανδάμη. Από πολύ μικρή ξεκίνησα να ζωγραφίζω και να γράφω παραμύθια. Είχα όνειρο να μπω σε σχολή καλών τεχνών και με την πρώτη προσπάθεια που έκανα κατάφερα να περάσω στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Οι καθηγητές μου με βοήθησαν πάρα πολύ να ξεκινήσω να ζωγραφίζω, να μάθω να κάνω σύνθεση και να ζωγραφίζω τις λεπτομέρειες που με ενδιαφέρουν. Κατάφερα να ζωγραφίζω σιγά-σιγά μόνη μου με το δικό μου τρόπο. Το πρώτο όνειρό μου είναι να γίνω επαγγελματίας ζωγράφος και το δεύτερο όνειρό μου να γίνω επαγγελματίας συγγραφέας. Θα ήθελα τα παραμύθια που γράφω να εκδοθούν και να μεταφραστούν σε πολλές άλλες γλώσσες ώστε να τα διαβάσουν όλα τα παιδιά του κόσμου. Σημείωση Διδάσκουσας Ουρανίας Αναστασιάδου, Μέλος Ε.Ε.Π. του Τ.Ε.Τ. της Α.Σ.Κ.Τ.: Η Φωτεινή Σκανδάμη είναι κάτοικος ενός εικαστικού σύμπαντος ατελεύτητης και λεπτομερούς δημιουργικής έκφρασης. Το έργο της ανήκει χωρίς καμία επιτήδευση σε μία φυσική μετασύγχρονη οπτική μετεωριζόμενο μόνο του άνευ εικαστικών ή αισθητικών δανείων. Προς όφελος της αμεσότητας υπάρχει μία εμφατικότητα στην ακραία σύνθεση που υπερβαίνει την αναπαράσταση εμπεριέχοντάς την. Η εικαστική πράξη γίνεται ευεργετική για τη νεαρή καλλιτέχνιδα δίνοντάς της τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα απόλυτα ιδιοσυγκρασιακό χαρακτήρα με έργα ελεύθερης ροής αυξημένων οπτικοακουστικών αντιλήψεων. Η Φωτεινή είναι ακούραστη εργάτρια, ικανή να εκδιπλώνει τις δομικές ικανότητές της υποστηρίζοντας ψυχή τε και σώματι ότι η νευροδιαφορετικότητα δύναται να παράγει μαγικά εικαστικά αφηγήματα.
  • ItemOpen Access
    Η σφάιρα, ο γείτονας, η γιαγιά μου και ένα καρπούζι
    Κερεφιάδου, Ιωάννα (Πτυχιακή εργασία, 2024)
    Γλυπτική, εγκατάσταση, βίντεο, φωτογραφία.
  • ItemOpen Access
    Ζουγκεστίφ
    Λουλές, Βασίλειος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
    Η σύλληψη και η έμπνευση του έργου έγινε με αφορμή ένα δυσάρεστο γεγονός, έντονα δραματικό σε προσωπικό επίπεδο, στις 3 Ιανουαρίου 2024. Η προδοσία, ο ξαφνικός χωρισμός από τον άνθρωπο που αγάπησα με όλη μου τη καρδιά, αποτέλεσε έμπνευση και ανάγκη, να δημιουργηθεί το «ζουγκεστίφ» (zuggestiv). Ένα video art που διαρκεί όσο ένα πρωτοχρονιάτικο πυροτέχνημα.
  • ItemOpen Access
    Πτυχιακή εργασία της Αλιαΐτζε Όλγας
    Αλιαΐτζε, Όλγα (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-24)
    Η εργασία αποτελείται από πίνακες ζωγραφικής (υλικά: λάδια, ακρυλικά χρώματα) και κατασκευές (υλικά: γύψος, μελισσοκέρι, πίσσα, καθρέφτης, plexiglass, υγρά, κινητικοί μηχανισμοί ( αντλίες νερού)) και θα μπορούσε να ονομάζεται "Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων" ή "Τομές στα δομικά στοιχεία της συνείδησης και του υποσυνείδητου"...
  • ItemOpen Access
    Πτυχιακή εργασία της Ειρήνης Φύκιρη
    Φύκιρη, Ειρήνη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)
    Σαν μια σύντομη περιγραφή της θεματικής μου θα έλεγα πως μέσω αυτής της χειρονομιακής ζωγραφικής προσπαθώ να εκφράσω διάφορα συναισθήματα και γεγονότα της καθημερινότητας. Αυτό όμως συμβαίνει χωρίς άμεσο τρόπο, καθώς δεν ορίζω ένα έργο σαν ένα συναίσθημα συγκεκριμένο ή σαν ένα γεγονός μεμονωμένο. Αυτό που προσπαθώ να αποτυπώσω είναι την επίγευση των διάφορων συναισθημάτων που μπορεί να σου αφήνουν γεγονότα και καταστάσεις καθημερινά. Έτσι με αυτόν τον τρόπο αφού δεν μπορώ να τα εκφράσω, τα “σημειώνω” σαν καταγραφή, όπως θα λειτουργούσε κι ένα ημερολόγιο. Η χειρονομία και το χρώμα σε κάθε έργο διαφέρει, για την ακρίβεια προκύπτει. Σαν χειρονομία ξεκινάω να δουλεύω με μια τυχαιότητα η οποία στη πορεία γίνεται ελεγχόμενη και διαφέρει ανάλογα με τα συναισθήματα που θέλω να εκφράσω. Όπως επίσης και το χρώμα του οποίου η επιλογή γίνεται σύμφωνα με το πως αισθάνομαι. Επιδιώκω κάποιες αντιθέσεις όπως για παράδειγμα στο πάχος των πινελιών ή που θα επιλέξω να διατηρήσω τη χειρονομία και που θα τη διαλύσω. Στα έργα μου όμως προσπαθώ να βρω την ισορροπία ανάμεσα σε αυτές τις αντιθέσεις, η οποία μπορεί να βρίσκεται στους συνδυασμούς χρωμάτων, στις ποιότητες, στις πινελιές, στο χώρο ή και στο σχέδιο. Η δουλειά μου χαρακτηρίζεται από τη δυναμική χρήση της κίνησης και του χρώματος κι έτσι κάθε έργο λειτουργεί ως ένα καλλιτεχνικό ημερολόγιο όπου δημιουργείται κι ένας χώρος για προσωπική ερμηνεία.
  • ItemOpen Access
    m.other
    Πατάκα, Κατερίνα (Πτυχιακή εργασία, 0026-06-24)
    Η πτυχιακή μου εργασία αφορά μία έρευνα σχετική με τη δημιουργία ενός ιδρύματος συμβουλετικού χαρακτήρα, από καλλιτέχνες για καλλιτέχνες. Mία έρευνα για την διαμόρφωση μελλοντικών προγραμμάτων, βασισμένη σε δύο πυλώνες, τους καλλιτέχνες του αύριο και τους καταρτισμένους ανθρώπους στο εμπόριο της σύγχρονης τέχνης του σήμερα. Συμπέρασμα αυτής, το χάσμα ανάμεσα στον δημιουργικό κόσμο και τον κόσμο του εμπορίου, με τελικό στόχο να διερευνηθεί εάν η ανάγκη μιας “ενδιάμεσης” πρακτικής που θα ενώνει με διαφάνεια τον δημιουργό με το εμπόριο της τέχνης είναι τελικά ζωτικής σημασίας. Η έρευνα παίρνει μορφή στην εφημερίδα μαζί με όλα τα πορίσματα αυτής και πλαισιώνεται με το μέσο της εγκατάστασης στον εκθεσιακό χώρο της "Νίκος Κεσσανλής" στην Ανωτάτη Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, με την διαμόρφωση ενός "lobby" του ιδρύματος m.other.
  • ItemOpen Access
    Πτυχιακή εργασία της Ειρήνης Μουράντ
    Μουράντ, Ειρήνη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)
    Συνθήκες: Βρισκόμαστε σε μια μεταβαλλόμενη εποχή που οι εξελίξεις καθημερινά διαφοροποιούνται μέσα σε ένα ασταθές και ευαίσθητο παγκόσμιο σκηνικό. Μέσα στο κλίμα αυτό παρατηρώντας τα γεγονότα, φιλοτέχνησα την πτυχιακή μου εργασία, η οποία στρέφεται γύρω από την επανάληψη, τον ρυθμό, την δημιουργία και την καταστροφή. Κεντρικό θέμα της εργασίας μου είναι οι συνθήκες. Η επιλογή μου να ασχοληθώ με εικόνες οι οποίες έχουν τελεστεί και παγώσει στον χρόνο μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς προσπάθησα να μεταφέρω την αίσθηση των στιγμών του παρελθόντος συνδέοντας τες με το σήμερα. Η ζωή αποτελείται από έναν κύκλο διαρκών επαναλήψεων, ρυθμού, συχνότητας, αυστηρότητας και ευαισθησίας μέσα σε έναν κόσμο αντιθέσεων. Παρόλο που υπάρχει εξέλιξη είναι σχεδόν αδύνατο να μην βιώνουμε επαναληπτικές καταστάσεις· η κάθε πράξη του παρελθόντος έχει αντίκτυπο στο σήμερα και η κάθε πράξη του σήμερα έχει αντίκτυπο στο αύριο. Χτίζουμε καθετί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αργότερα δε θα το αποδομήσουμε, δεν θα το αναιρέσουμε, δεν θα το μεταβάλουμε, δεν θα το τροποποιήσουμε, δεν θα το καταστρέψουμε και δεν θα το ξαναδημιουργήσουμε από την αρχή. Η αίσθηση της παρουσίας και συγχρόνως της απουσίας υπάρχει μέσα σε ένα κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται και η κάθε δράση τροφοδοτεί την εξέλιξη της ζωής. H πτυχιακή εργασία αποτελείται από επτά έργα ζωγραφικής τα οποία δημιουργήθηκαν κυρίως από ακρυλικά χρώματα, γραφίτη και σε ορισμένα υπάρχουν και στοιχεία κάρβουνου.
  • ItemOpen Access
    Restroom
    Χατζησπύρου, Γεώργιος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-26)
    Ο χώρος τής τουαλέτας, ως χώρος δείξης και σήμανσης, αποτελεί το αντικείμενο της γλυπτικής μου εγκατάστασης Rest Room. Μέσω της εικαστικής γλώσσας, δημιουργώ-ορίζω ορατούς διαύλους/εξόδους συγκινησιακών καταστάσεων, με κύριο στόχο την αποφόρτιση τους. "... η αφόδευση για το μικρό παιδί, αλλά και για τον ενήλικα σε οριακές καταστάσεις, είναι ένας από τους τρόπους σήμανσης –άμεσης, δεικτικής σήμανσης– συγκινήσεων, λ.χ. χαράς, φόβου. H –συγκριτικά– «ψυχρή», αφαιρετική και γενικευτική σήμανση της εμπειρίας μοιάζει να προϋποθέτει την καταστολή της «θερμής», άμεσης, αδιαμεσολάβητης, δεικτικής σήμανσης. Kαι η αφόδευση, όπως και η φωνή, είναι μια μορφή δεικτικής σήμανσης. H καταστολή, με τον έλεγχο των σφιγκτήρων, αυτού του –δεικτικού– τρόπου σήμανσης της εμπειρίας συγχρονίζεται με τη διάνοιξη ενός άλλου «υπόγειου διαύλου» επικοινωνίας νου και σώματος," Αναστάσιος-Φοίβος Χριστίδης
  • ItemOpen Access
    Cheat engine
    Μπουχλαριώτου, Ολυμπία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
    “Cheat Engine” * Τα έργα παρουσιάζουν φανταστικά τοπία, που συνδυάζουν γεωμετρικά στοιχεία και οργανικές μορφές. Οι λείες καθαρές επιφάνειες, έρχονται σε αντιπαράθεση με τις δυναμικές χειρονομιακές γραφές. Δημιουργείται έτσι, η αίσθηση της ισορροπίας και της σύγκρουσης ταυτόχρονα. Κυριαρχεί η δυναμική των χρωμάτων, που δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης, ενέργειας και μυστηρίου. Κάθε έργο, έχει δημιουργηθεί, μέσω της προσθαφαίρεσης, η οποία οδήγησε στο τελικό αποτέλεσμα. Τα έργα ενσωματώνουν ένα δικό τους γεωμετρικό κώδικα, που παραμορφώνει και ανασυνθέτει, νέα οργανικά στοιχεία. Κώδικες που δημιουργούν συγκρουσιακές καταστάσεις του φαινομενικού με το πραγματικό και ξεκλειδώνουν αποκαλύπτοντας έτσι, νέους κόσμους, πιο αληθινούς, πέρα από ψευδαισθήσεις. Κώδικες που δείχνουν τον τρόπο εξερεύνησης των ορίων και δυνατοτήτων, προάγοντας την ιδέα μιας πραγματικότητας, που μπορεί να διαμορφωθεί μέσω παρεμβάσεων. *Cheat Engine Πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα (open source), για videogames, που δίνει τη δυνατότητα στον gamer, να χακάρει τη λειτουργία του παιχνιδιού, αποκτώντας πρόσβαση σε άπειρα πλεονεκτήματα, με τελικό στόχο την νίκη.
  • ItemOpen Access
    FLOWER IN THE CRANNIED WALL
    Τσεμπέρη, Μαγδαληνή (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)
    FLOWER IN THE CRANNIED WALL Flower in the crannied wall, I pluck you out of the crannies, I hold you here, root and all, in my hand, Little flower—but if I could understand What you are, root and all, and all in all, I should know what God and man is.  Alfred Tennyson --- Η αίσθηση της φυτικότητας γίνεται ζήτημα πνευματικής και μορφοπλαστικής τάξης. Η φυτική συνθήκη αποτυπώνεται μέσα από τη ζωντάνια του χρώματος και τις πλαστικές μεταμορφώσεις της αφηρημένης φόρμας. Η χειρονομία και η σωματική αναμέτρηση με τις διαστάσεις του καμβά, καθοδηγούμενη από ενστικτώδεις δυνάμεις, γίνεται έκφραση αρχέγονης ύπαρξης παρακάμπτοντας το παραστατικό. Ο καμβάς λειτουργεί ως μετωνυμία της γης όπου φύονται και ξεσπούν οι φυτικές χειρονομίες περνώντας από τη φάση της βλάστησης σε αυτή του μαρασμού και της αποσύνθεσης. Η φύση ιδωμένη ως εικόνα και ως ενόραση, ανακτά ως υπαρξιακή πραγματικότητα την κυριαρχία επί του ψυχρού τοίχου πάνω στον οποίο ανθίζουν τα πράσινα βρύα μιας ουσίας που αντιστέκεται. Οι πινελιές σχεδιάζουν αυτό που στη συνέχεια θα σβηστεί, δημιουργώντας ένα παλίμψηστο από συμπυκνωμένα ζωγραφικά ίχνη. Αυτό που απομένει είναι η εξαγόμενη βιωμένη πράσινη ουσία, η πρώτη ύλη υψωμένη στη μέγιστη πνευματική της δύναμη ως δημιουργική και ανεξέλεγκτη ενέργεια, ικανή να γεννά νέες μορφές και δυνατότητες . Η συλλογή φυτικών λειψάνων και η ενστικτώδης ανασύνθεση τους σε μια προσπάθεια επανασυναρμολόγησης της ζωής με φυτικά στοιχεία απηχούν μια ζωώδη οργανικότητα. Φυτικές επιδερμίδες και ξύλινα οστά ενωμένα με νημάτινους νευρώνες δημιουργούν μια νέα μορφή συνύπαρξης. Άραγε αυτή η συναρμογή είναι μια προοπτική διαφυγής μέσω μιας μεταμορφωτικής διαδικασίας ή ένας νέος εκτοπισμός;
  • ItemOpen Access
    Η Ράχη του Βιβλίου
    Σπυράτου, Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)
    Ένα ερώτημα που με απασχόλησε πρόσφατα αφορά στον ρόλο του παραδοσιακού βιβλίου στη σύγχρονη εποχή της ψηφιοποίησης των κειμένων. Αυτό ήταν που με οδήγησε στην αναζήτηση νέων εικαστικών δυνατοτήτων ως προς τη χρήση των παραδοσιακών βιβλίων. Τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν μία εναλλακτική σπουδή πάνω στη δομή και την αναπαράσταση του ανθρώπινου σώματος μέσα από την αποδόμηση των σελίδων του βιβλίου. Η διαδικασία αφαίρεσης (λέξεων) - πρόσθεσης (εικόνας), δημιουργεί μια μορφή γλυπτικής που αναδεικνύει τις δυνατότητες του βιβλίου με έναν πρωτότυπο τρόπο. Από τη στιγμή που διαβάζουμε ένα βιβλίο, στη μνήμη μένουν οι εικόνες που δημιουργούνται από την ανάγνωση και όχι οι λέξεις και οι προτάσεις που βλέπουν τα μάτια μας. Τα έργα επιδιώκουν να αποδώσουν αυτές τις εικόνες, μετατρέποντας έτσι την αίθουσα σε ένα μεγάλο βιβλίο ανατομίας, όπου κάθε έργο αποτελεί ενότητα αυτής της παραστατικής μελέτης. Στο χώρο ξεδιπλώνεται μια αφήγηση που ξεκινά με την αναπαραγωγή, τα όργανα του σώματος, τα μέρη του σώματος που δηλώνουν την ταυτότητα και την κατάληξη του ανθρώπου μέσα από τη τελική μορφή του - τα κόκαλα. Τα φύλλα των βιβλίων, όταν ξεφυλλίζονται, γίνονται διαφορετικό έργο και αποκαλύπτει νέες πτυχές και μορφές αυτού, ενώ το νυστέρι που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του έργου, κόβει και φανερώνει το εσωτερικό σώμα του βιβλίου.Με αυτή τη προσέγγιση τα έργα προκαλούν τον θεατή να επανεξετάσει την ιδέα του για το βιβλίο ως αντικείμενο και να ανακαλύψει τις πολλαπλές δυνατότητες που κρύβονται στις σελίδες του.
  • ItemOpen Access
    The Infinity of a Glimpse
    Τσουκαλά, Αγγελική (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-26)
    Παρουσίαση δώδεκα ζωγραφικών έργων και ενός animation. Κεντρικό θέμα είναι η καθημερινότητα. Το έργο μου χωρίζεται σε επιμέρους θεματικές υποενότητες : σκηνές ασήμαντων συμβάντων της καθημερινότητας, selfies, πορτραίτα συγγενών και πορτραίτα εμπνευσμένα από φίλους και ιστορίες της queer κοινότητας στην καθημερινότητά τους. Με απασχολούν ζητήματα ταυτότητας φύλου, ηλικίας, ανθρωπίνων σχέσεων κ.α.
  • ItemOpen Access
    Πτυχιακή Εργασία του Μανωλίδη Χαράλαμπου
    Μανωλίδης, Χαράλαμπος (Πτυχιακή εργασία, 2024-02)
    Statement της πτυχιακής του καλλιτέχνη: (όπως αναγραφόταν στο κείμενο της έκθεσης του Φεβρουαρίου του 2024) Για μένα η ζωγραφική είναι μία βασική ανθρώπινη ανάγκη. Η ανάγκη της έκφρασης στο χαρτί ή στο καμβά και η προσωπική ικανοποίηση που μου δίνει η δημιουργία δικών μου καινούριων εικόνων στην σύγχρονη εποχή μας. Στην αρχή, κάνω μία δικιά μου αναπραστατική και ψευδορεαλιστική θα έλεγα απεικόνιση κάποιας φωτογραφίας στην οποία επεμβαίνω με ένταση αποδομώντας την μέσω χειρονο-μιών, χρησιμοποιώντας ματιέρες ή και άλλες τεχνικές μέχρι να εμφανιστεί μία εικόνα που να με ικανοποιεί στυλιστικά και να είναι του γούστου μου, που είναι συνήθως τα εξπρεσσιονιστικά έργα τα οποία εκφράζουν μία δυνατή συναισθηματική φόρτιση ή και ψυχική δια- ταραχή. Η διαδικασία της ζωγραφικής μπορεί να είναι ευχάριστη ή δυσάρεστη και επώδυνη. Σε περιόδους υγείας ή αρρώστιας. Δεν με απασχολεί μία στείρα και ωμή μίμηση της φωτογραφίας αλλά η ένταξη ενός προσωπικού παιχνιδιάρικου και παράξενου ύφους έτσι ώστε το έργο να έχει μία ιδιαιτερότητα. Αγαπημένοι μου ζωγράφοι που παρακολουθώ τον τελευταίο καιρό είναι ο Adrian Ghenie, o Lou Ros, o Antony Micallef και ο Jaeyeol Han.
  • ItemOpen Access
    Τα Έντεκα Εωθινά
    Κοντοπούλου, Αναστασία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)
    Η εργασία με τίτλο ¨Τα Έντεκα Εωθινά¨, αντλεί τη θεματολογία της από τη θεματική των 11 Εωθινών Ευαγγελίων, δηλαδή 11 διηγήσεων της Καινής Διαθήκης που αφορούν όλες σε γεγονότα της ζωής του Χριστού μετά την Ανάστασή Του. Με γνώμονα τις συγκεκριμένες διηγήσεις, δημιουργώ νέες εικαστικές συνθέσεις. Σύμφωνα με το Εκκλησιαστικό Τυπικό, κάθε Κυριακή (ανά 11 Κυριακές) είναι αφιερωμένη σε μία από τις 11 αυτές διηγήσεις. Η Υμνολογία της Εκκλησίας προσαρμόζεται σε αυτό το πρότυπο, με αποτέλεσμα ορισμένα από τα τροπάρια της ακολουθίας της ημέρας να αντλούν το περιεχόμενο τους από το Εωθινό Ευαγγέλιο στο οποίο αντιστοιχεί η εκάστοτε Κυριακή. Η συγκεκριμένη σύνδεση ανάμεσα στις ευαγγελικές διηγήσεις, την Υμνολογία και τις εικαστικές αποδόσεις των Εωθινών αποτελεί βασικό στοιχείο της εργασίας, αφού ως στόχο έχει να αναδείξει την σχέση της Ιερής Τέχνης της Εικονογραφίας με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Επίσης επισημαίνεται η σύνδεση των γεγονότων του Πάθους και της Ανάστασης με τις σχετικές αναφορές και προεικονίσεις που ενυπάρχουν στην Παλαιά Διαθήκη. Διαφαίνεται έτσι καθαρά η ακολουθία των γεγονότων μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, τα οποία συνθέτουν την ίδια Ιστορία και αποτελούν μέρη του ίδιου σωτηριολογικού Σχεδίου. Η εικαστική γλώσσα που διαπραγματεύομαι στα ¨Έντεκα Εωθινά¨ έχει την αναφορά της στη βυζαντινή εικαστική παράδοση, από την οποία αντλείται. Συγχρόνως όμως μορφοποιείται μέσα από την αλληλεπίδραση των απότοκων της επαφής μου με αυτή την παράδοση, με όσα προσωπικά εικαστικά στοιχεία φέρω μέσα μου ως σήμερα.
  • ItemOpen Access
    (ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟ
    Πατμανίδη, Ευσταθία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)
    (ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟ Η ύπαρξη, τα μεγέθη, το άπειρο, η μοναδικότητα, τα όρια είναι πεδία απεριόριστης εξερεύνησης και συναποτελούν τα ζητήματα πάνω στα οποία έχω κινηθεί εικαστικά. Η κοσμική διάθεση που προκύπτει στη δουλειά μου προέρχεται από την προσωπική μου υπαρξιακή αναζήτηση και σκέψη πάνω στα ανεξερεύνητα κομμάτια του σύμπαντος. Η διαδικασία σκέψης για την πραγματικότητα, τον χρόνο, την αλήθεια, μπορούν να διευρύνουν την κατανόηση μας πάνω στα μεγέθη και τις δυνατότητες του κοσμικού χώρου. Η εικαστική και στοχαστική τριβή με αυτού του είδους τις έννοιες μπορεί να δημιουργήσει εγκεφαλική σύγχυση αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσει νέες εννοιολογικές προκλήσεις σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε το άγνωστο, πέρα από τη σφαίρα της επίγειας αντίληψης. Η σειρά αυτών των έργων αναφέρεται στο πως θα έμοιαζε -σε έναν κοσμικό χώρο απεριόριστων πιθανοτήτων - η φύση και το φως, αν άκμαζαν σε πλανήτες με διαφορετικές συνθήκες από την γη. Λόγω της αφαιρετικής φύσης αυτού του ζητήματος και της μη επαληθευμένης ύπαρξής του, τα έργα κινούνται σε θολές γραμμές μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Είναι γοητευτική η αντίθεση στο ότι αυτά τα έργα μπορεί να είναι μια τεχνητή εικόνα χωρίς ίχνος αλήθειας σε κανένα από τα στοιχεία της (σχηματικά, χρωματικά, εννοιολογικά) αλλά ίσως μπορεί και να είναι κάτι εντελώς ρεαλιστικό και αληθινό. Απλά για να οριστεί ως αληθινό θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα και με την 4η διάσταση, τον χρόνο. "Το πιο όμορφο πράγμα που μπορούμε να βιώσουμε είναι το μυστήριο’’ - Albert Einstein
  • ItemEmbargo
    In the Loving Memory
    Σωτηρίου, Χριστίνα-Άννα (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-26)
    Πρόκειται για μια σειρά 12 φωτογραφιών συνοδευόμενη με μια υποενότητα 7 φωτογραφιών που εξυπηρετούν μια χρονική αφήγηση .Μέσα από στιγμές μιας αδιάφορης καθημερινότητας ξετυλίγεται το νήμα της πορείας μιας γυναίκας με αναπηρία. Μια αναπαράσταση της συναισθηματικής φόρτισης των αναμνήσεων που παρατίθεται παράλληλα με φωτογραφίες από τα οικογενειακά άλμπουμ της παιδικής ηλικίας, σε μια συνομιλία του γεγονότος με το συναίσθημα. Μια εξομολόγηση δυσκολίας στην συμφιλίωση με τον εαυτό, το ανάπηρο σώμα και ότι αυτό συνεπάγεται. Μια συνειδητή αναβίωση της συναισθηματικής πολυπλοκότητας που χαρακτηρίζει την πορεία προς την ενηλικίωση. Όμως δεν πρόκεɩταɩ γɩα μɩα παραδοχή δυστυχίας. Αντίθετα, πρόκεɩταɩ γɩα μια μελέτη καθοριστικών στιγμών στο ταξίδι της αποδοχής συνθηκών και καταστάσεων. Μια προσπάθεια κατανόησης του φάσματος των συναισθημάτων που πιθανόν βιώνει ο καθένας μεγαλώνοντας και τι από αυτά επιλέγει να αφήσει πίσω ή να διατηρήσει στην μνήμη του.
  • ItemOpen Access
    Εγκυμονούσες σιωπές
    Παπαχειμώνα, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)
    Πτυχιακή εργασία με θέμα την έμφυλη βία και τη σιωπή που την περιβάλλει. Δεκατρείς πίνακες μέσα σε παλιές κορνίζες που αποτελούνται από τρία στρώματα: ζωγραφική με κάρβουνο σε καμβά, ζωγραφική με κάρβουνο σε γάζα, κέντημα σε διαφανές μετάξι. Τέσσερα πανό από γάζα ύψους τεσσάρων μέτρων και φάρδους 1,55μ με τύπωμα και κέντημα. Παλιά αντικείμενα: κεντήματα, τάματα, στέφανα , κλειδιά, αλυσίδες κα , καθώς και κατασκευασμένα γύψινα καλούπια σώματος επικερωμένα , κεντήματα, πορσελάνινα μπιμπελό σπασμένα κα, σε ράφι μήκους 3,60μ. και καρφωμένα στον τοίχο πάνω του.
  • ItemOpen Access
    Ηφαίστου Πυρ
    Αγγελίδου, Ιωάννα (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-26)
    Το κεντρικό θέμα της πτυχιακής μου αποτελέσε η πλαστική με κερί. Παρουσίασα με αυτό τον τρόπο μια ανθρώπινη φιγούρα με θέμα τον Ήφαιστο και δύο μικρότερου μεγέθους έργα, πλασμένα και αυτά με κερί. Την ιδέα του Ηφαίστου αλλά και του κεριού ως υλικό γλυπτικής, αποτέλεσε η τριβή μου με το εργαστήρι της ΑΣΚΤ, ‘Χαλκοχυτική – γυψοτεχνία’.
  • ItemOpen Access
    Κήπος
    Παπαδόπουλος, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)
    Τα έργα αποτελούνται από έξι ζωγραφιές με μολύβι μέγεθος 70χ100 εκατοστά και δύο ζωγραφιές με μολύβι 35χ50 εκατοστά