Repository logo
 

Communities in ArtΙΑ

Select a community to browse its collections.

Results 1 - 4 of 4
  • Πτυχιακές, Μεταπτυχιακές Εργασίες και Διδακτορικές Διατριβές
  • Δημοσιεύσεις ή άρθρα (δημοσιευμένα ή μη) σε περιοδικά και συνέδρια, βιβλία ή κεφάλαια βιβλίων ανοιχτής πρόσβασης
  • Έντυπες Εκδόσεις της ΑΣΚΤ (κατάλογοι εκθέσεων, τιμητικοί τόμοι, πρακτικά συνεδρίων κ.α.)
  • Φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό που παράγεται από το ίδρυμα στο πλαίσιο διοργάνωσης εκδηλώσεων, εκθέσεων, ομιλιών, συνεδρίων κλπ.

Recent Submissions

ItemOpen Access
Πτυχιακή εργασία της Ελένης Αηδονίδου
Αηδονίδου, Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
Θεματικά, η ενότητα των έργων της Ελένης Αηδονίδου, που αφορούν στην πτυχιακή της εργασία, συνιστά μια περιήγηση σε ένα προσωπικό μικρόκοσμο που κινείται μεταξύ του διφορούμενου και του συγκεκριμένου, του ορατού και του κεκαλυμμένου, του υλικού και του υπερβατικού, με τα ρεαλιστικά στοιχεία να αποκτούν συμβολικό ή ποιητικό χαρακτήρα και να μην εκφυλίζονται σε πεζή διακόσμηση. Διακρίνονται κλιμακούμενη χρωματική αλλά και τονική διαστρωμάτωση, που συντελούν στην εκφορά ενός συγκροτημένου και συνεκτικού εικαστικού λόγου, ενώ παράλληλα εντοπίζονται περιβαλλοντικές αναφορές και συναισθηματικοί υπαινιγμοί. Από άποψη τεχνικής, η συνεπής χρήση της λαζούρας, οι λεπτές αποχρώσεις, ο υφολογικός πλούτος και η ρευστότητα της φόρμας, προσιδιάζουν στο ενδιαφέρον για το διαυγές ή το ομιχλώδες και ασαφές ,το εύθραυστο αλλά και αινιγματικό, όπου ήχοι και εκλάμψεις παραπέμπουν σε ένα άχρονο σύμπαν, εκεί που κατά τον Tanizaki:“το μουντό ημίφως ή το θολό φως που απλώνεται, προκαλεί συνειρμούς”.Τέλος, καταγράφεται (διαπιστώνεται) απουσία ανθρώπινου στοιχείου, χωρίς αυτό να συνεπάγεται την ανυπαρξία του, καθώς κατά τον Derrida: “μπορεί να μην είναι παρόν, αλλά το σημαίνον μιας απουσίας”.
ItemOpen Access
Οι περφόρμανς της Μαρίας Καραβέλα και της Λήδας Παπακωνσταντίνου 1970-1985
Κοντοπούλου, Άλκιστις-Μαρία (Μεταπτυχιακή εργασία, 2022)
Στην παρούσα εργασία εξετάζονται τα έργα περφόρμανς της Μαρίας Καραβέλα και της Λήδας Παπακωνσταντίνου όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο διάστημα 1970-1985. Βασικό ερευνητικό υλικό αποτέλεσαν τα αρχεία των δύο καλλιτέχνιδων, όπως αυτά διατίθενται διαδικτυακά αλλά και σε αντίστοιχες μονογραφίες, καθώς και κείμενα (κριτικές και παρουσιάσεις) που δημοσιεύτηκαν στον περιοδικό και ημερήσιο Τύπο της εποχής. Μεγάλο μέρος της εργασίας βασίζεται στις ερμηνευτικές προσεγγίσεις που έχουν προταθεί από μελετητές της περφόρμανς και της σύγχρονης νεοελληνικής τέχνης. Για την ερμηνευτική προσέγγιση των έργων που επιχειρείται στο κείμενο, ακόμα, χρησιμοποιούνται μεθοδολογικά εργαλεία από τη θεωρία του φεμινισμού, καθώς και έννοιες όπως το πολιτικό, η συνεργατική τέχνη, η τέχνη στην κοινότητα, καθώς και το δίπολο ιδιωτικό-δημόσιο. Συνολικά επιχειρείται μια προσπάθεια ανάσυρσης των στοιχείων εκείνων που σε συνομιλία με βασικές έννοιες από τη θεωρία της τέχνης, θα αναδείξουν τα σημεία εκείνα των έργων των δύο καλλιτέχνιδων όπου οι συζητήσεις για την τέχνη της περφόρμανς, το πολιτικό και το φύλο διασταυρώνονται και δημιουργούν μια νέα προσέγγιση στο έργο τους. Η εργασία διαρθρώνεται σε τρία κυρίως κεφάλαια, στα οποία παρουσιάζονται και αναλύονται τα έργα των δύο καλλιτέχνιδων. Το πρώτο κεφάλαιο εστιάζει στα έργα που θέτουν στο επίκεντρο το πολιτικό στοιχείο. Στο δεύτερο αναλύονται τα έργα για τα οποία συνεργάστηκαν με καλλιτέχνες και επιστήμονες, ενώ στο τρίτο εξετάζονται τα έργα που παρουσίασαν σε περιοχές εκτός Αθηνών, στο πλαίσιο της αποκέντρωσης που έθεσαν οι ίδιες. Στοιχείο που διέπει το κείμενο είναι ότι το ίδιο το φύλο τους γίνεται αντιληπτό ως καθοριστικό στην υιοθέτηση από την πλευρά των δύο καλλιτέχνιδων καλλιτεχνικών πρακτικών εκτός των καθιερωμένων, κοινώς αποδεκτών και αναμενόμενων, πρακτικές που εξυπηρετούν άμεσα και το περιεχόμενο των έργων τους και τον σκοπό τους.
ItemOpen Access
Αφηγήσεις
Σκανδάμη, Φωτεινή (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
Είμαι η Φωτεινή Σκανδάμη. Από πολύ μικρή ξεκίνησα να ζωγραφίζω και να γράφω παραμύθια. Είχα όνειρο να μπω σε σχολή καλών τεχνών και με την πρώτη προσπάθεια που έκανα κατάφερα να περάσω στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Οι καθηγητές μου με βοήθησαν πάρα πολύ να ξεκινήσω να ζωγραφίζω, να μάθω να κάνω σύνθεση και να ζωγραφίζω τις λεπτομέρειες που με ενδιαφέρουν. Κατάφερα να ζωγραφίζω σιγά-σιγά μόνη μου με το δικό μου τρόπο. Το πρώτο όνειρό μου είναι να γίνω επαγγελματίας ζωγράφος και το δεύτερο όνειρό μου να γίνω επαγγελματίας συγγραφέας. Θα ήθελα τα παραμύθια που γράφω να εκδοθούν και να μεταφραστούν σε πολλές άλλες γλώσσες ώστε να τα διαβάσουν όλα τα παιδιά του κόσμου. Σημείωση Διδάσκουσας Ουρανίας Αναστασιάδου, Μέλος Ε.Ε.Π. του Τ.Ε.Τ. της Α.Σ.Κ.Τ.: Η Φωτεινή Σκανδάμη είναι κάτοικος ενός εικαστικού σύμπαντος ατελεύτητης και λεπτομερούς δημιουργικής έκφρασης. Το έργο της ανήκει χωρίς καμία επιτήδευση σε μία φυσική μετασύγχρονη οπτική μετεωριζόμενο μόνο του άνευ εικαστικών ή αισθητικών δανείων. Προς όφελος της αμεσότητας υπάρχει μία εμφατικότητα στην ακραία σύνθεση που υπερβαίνει την αναπαράσταση εμπεριέχοντάς την. Η εικαστική πράξη γίνεται ευεργετική για τη νεαρή καλλιτέχνιδα δίνοντάς της τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα απόλυτα ιδιοσυγκρασιακό χαρακτήρα με έργα ελεύθερης ροής αυξημένων οπτικοακουστικών αντιλήψεων. Η Φωτεινή είναι ακούραστη εργάτρια, ικανή να εκδιπλώνει τις δομικές ικανότητές της υποστηρίζοντας ψυχή τε και σώματι ότι η νευροδιαφορετικότητα δύναται να παράγει μαγικά εικαστικά αφηγήματα.
ItemOpen Access
Η σφάιρα, ο γείτονας, η γιαγιά μου και ένα καρπούζι
Κερεφιάδου, Ιωάννα (Πτυχιακή εργασία, 2024)
Γλυπτική, εγκατάσταση, βίντεο, φωτογραφία.
ItemOpen Access
Ζουγκεστίφ
Λουλές, Βασίλειος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)
Η σύλληψη και η έμπνευση του έργου έγινε με αφορμή ένα δυσάρεστο γεγονός, έντονα δραματικό σε προσωπικό επίπεδο, στις 3 Ιανουαρίου 2024. Η προδοσία, ο ξαφνικός χωρισμός από τον άνθρωπο που αγάπησα με όλη μου τη καρδιά, αποτέλεσε έμπνευση και ανάγκη, να δημιουργηθεί το «ζουγκεστίφ» (zuggestiv). Ένα video art που διαρκεί όσο ένα πρωτοχρονιάτικο πυροτέχνημα.