Λογότυπο αποθετηρίου
 

Κοινότητες στο ArtΙΑ

Επιλέξτε μια κοινότητα για να περιηγηθείτε στις συλλογές της.

Αποτελέσματα 1 - 4 of 4
  • Πτυχιακές, Μεταπτυχιακές Εργασίες και Διδακτορικές Διατριβές
  • Δημοσιεύσεις ή άρθρα (δημοσιευμένα ή μη) σε περιοδικά και συνέδρια, βιβλία ή κεφάλαια βιβλίων ανοιχτής πρόσβασης
  • Έντυπες Εκδόσεις της ΑΣΚΤ (κατάλογοι εκθέσεων, τιμητικοί τόμοι, πρακτικά συνεδρίων κ.α.)
  • Φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό που παράγεται από το ίδρυμα στο πλαίσιο διοργάνωσης εκδηλώσεων, εκθέσεων, ομιλιών, συνεδρίων κλπ.

Πρόσφατες Υποβολές

ΤεκμήριοΠεριορισμένη πρόσβαση
Χρώμα και χώρος
Γιαννακάκου-Ραζέλου, Δήμητρα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2011)
Το χρώμα και ο χώρος είναι δυο κεντρικές έννοιες στα έργα μου και στην παρούσα εργασία. Αυτό που θέλω να αποδώσω είναι το χρώμα στο χώρο. Η απόδοση του χρώματος στο χώρο γίνεται μέσω της μίμησης και της προσομοίωσης. Το χρώμα το ερευνώ ως υλικό αντικείμενο, ως υλικό της σύγχρονης τέχνης και ως χώρο. [...]
ΤεκμήριοΑνοιχτή πρόσβαση
WINDOW
Φωκέας, Σωτήριος Α. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)
Το «WINDOW» είναι ένα ζωγραφικό έργο, μέσα σε ένα άδειο και αποστειρωμένο εργαστήριο. Ένας καμβάς, διαστάσεων 300x300cm, ζωγραφισμένος με μαύρο ακρυλικό χρώμα, είναι το μοναδικό αντικείμενο μέσα στον χώρο - το QR code που σχηματίζεται στο έργο, παραπέμπει στον προσωπικό μου λογαριασμό στο Instagram, υπό το ψευδώνυμο «SOTEUR». Καθώς το Instagram είναι η βασική πλατφόρμα που χρησιμοποιώ τα τελευταία χρόνια για να επικοινωνώ τη δουλειά μου και να βιοπορίζομαι, τα έργα που βρίσκονται στον προσωπικό μου λογαριασμό ως «SOTEUR», δημιουργήθηκαν για να υπάρχουν αυτόνομα μέσα στην πλατφόρμα και όχι ως αναφορές έργων που βρίσκονται στον φυσικό κόσμο. Γι' αυτό και δεν μπορούν να «φύγουν» ποτέ από τον λογαριασμό μου στο internet - εκεί είναι ο φυσικός χώρος έκθεσής τους. Το «WINDOW» προκύπτει μετά από έρευνα και ανάλυση του διαδικτύου και των social media ως έναν νέο «δημόσιο χώρο» και χώρο έκθεσης, όπως και τη σημασία του να απομακρύνεται ο καλλιτέχνης από θεσμούς όπως γκαλερί και μουσεία, ως πράξη αυτονομίας, σε συνδυασμό με τη θέση του στο διαδίκτυο και την κοινωνία του σήμερα. Βασικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση και παρουσίαση αυτού του έργου έπαιξε η ψηφιοποίηση του χώρου της τέχνης λόγο των συνθηκών που δημιουργήθηκαν από τον Covid-19. Το έργο συμβολίζει το «παράθυρο» στον χώρο της τέχνης, που μπορεί να προσφέρει πρόσβαση σε οποιονδήποτε, από οπουδήποτε, ως το έναυσμα για μία διαφορετική εμπειρία θέασης που επανεξετάζει την έννοια της pop art όπως ορίστηκε πριν από περίπου οκτώ Δεκαετίες.
ΤεκμήριοΠεριορισμένη πρόσβαση
Το σεντόνι / ημερολόγιο κάλεσμα για επαφή
Αγγελίογλου, Ιάνθη (Μεταπτυχιακή εργασία, 2011)
Το έργο Το σεντόνι / ημερολόγιο χαρακτηρίζεται έντονα από το στοιχείο του προσωπικού. Συσχετίζεται με εκείνο το νόημα της τέχνης που ξετυλίχθηκε γύρω από τις έννοιες του προσωπικού, εξομολογητικού, βιωματικού, καθώς και με τους καλλιτέχνες που πρόβαλαν το πρόταγμα της ένωσης της ζωής και της τέχνης μέσα από τη χρήση του σώματος και από το κάλεσμα για τη συμμετοχή του θεατή. [...]
ΤεκμήριοΠεριορισμένη πρόσβαση
Μεταπτυχιακή εργασία του Σαρλή Νικόλαου
Σαρλής, Νικόλαος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2014)
Από την Αναγέννηση, το σύνολο σχεδόν της δυτικής ζωγραφικής είχε υπακούσει σε ένα κανόνα αυτόν της γραμμικής προοπτικής. Είναι ένα γεωμετρικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιεί ευθείες γραμμές που δείχνουν το πως φαίνονται τα αντικείμενα με βάση την απόστασή τους από το κοντινότερο προς το θεατή πλάνο του. [...]
ΤεκμήριοΑνοιχτή πρόσβαση
Καλλιτεχνική Έρευνα & Αποανάπτυξη: Η συγκρότηση ενός νέου παραδείγματος συμβίωσης μέσα από τη σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική
Παππά, Αλεξία (Μεταπτυχιακή εργασία, 2024)
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ρόλο των σύγχρονων καλλιτεχνικών και επιμελητικών πρακτικών στη διαμόρφωση ενός νέου πολιτισμικού παραδείγματος, το οποίο προκύπτει από την ανάγκη αποανάπτυξης των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών. Μέσα από βιβλιογραφική έρευνα ξεδιπλώνονται οι βασικοί πυλώνες του επιχειρήματός, που είναι πρώτον η οικολογία, και οι εκφάνσεις της μέσα στην καλλιτεχνική πρακτική και την πολιτιστική θεωρία, και δεύτερον η καλλιτεχνική έρευνα, η οποία αναδεικνύεται σήμερα ως η κατεξοχήν πρακτική στο πεδίο της σύγχρονης τέχνης. Αρχικά διερευνάται το οικολογικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης ως το επείγον ιστορικό συγκείμενο και αναλύεται το κοινωνικό όραμα της αποανάπτυξης σαν μέθοδος απόρριψης του κυρίαρχου καπιταλιστικού συστήματος οργάνωσης της σύγχρονης ζωής. Ακολούθως, μέσα από μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία της τέχνης, επιχειρείται μια γενεαλογία των καλλιτεχνικών ρευμάτων, τάσεων, κινημάτων, και θεωριών που από τη δεκαετία του 1960 κι έπειτα διαμορφώνουν τη σχέση τέχνης και οικολογίας και φανερώνουν την αντίδραση του καλλιτεχνικού κόσμου σε θέματα οικολογικής και κοινωνικής δικαιοσύνης. Φτάνοντας στον εικοστό πρώτο αιώνα, η εργασία εστιάζει στη θεσμοθέτηση του γνωστικού αντικειμένου της καλλιτεχνικής έρευνας, και την τάση που ωθεί τους/τις εικαστικούς να δουλέψουν σε αποκεντρωμένα υπαίθρια περιβάλλοντα και να ενσωματώσουν στην πρακτική τους διεργασίες της καθημερινής αγροτικής ζωής και να διαμορφώσουν συλλογικά μοντέλα κοινωνικότητας. Η αρχική πρόθεση διερεύνησης της σχέσης οικολογίας και τέχνης λαμβάνει διαστάσεις κοινωνικοπολιτικού προβληματισμού, ο οποίος συνοψίζεται στο ερώτημα που διατρέχει εξ ολοκλήρου το ανά χείρας κείμενο: πώς μπορούμε να δράσουμε μέσα στο σύγχρονο συστημικό πλαίσιο της τέχνης και της εκπαίδευσης ώστε να απορρίψουμε το ίδιο αυτό σύστημα; Αναλύονται κριτικά οι θεσμικοί τρόποι οργάνωσης και δράσης, από τις διεθνείς οίκο-εκθέσεις έως τα καλλιτεχνικά residencies που δρουν ως οχήματα αποκέντρωσης και ενθαρρύνουν εναλλακτικές πηγές γνώσης και αμοιβαίας μάθησης