Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Studio "Γλυπτικής Γ΄ - Sculpture Studio 3"
Results 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access A-maze-ing Adiadne*Σέργη, Εμμανουέλα (Πτυχιακή εργασία, 2022)Το έργο αποτελεί μια παραλλαγή του μύθου της Αριάδνης. Ο λαβύρινθος είναι φτιαγμένος από 160 πήλινα τούβλα τύπου λέγκο (leg godt σημαίνει στα δανέζικα ‘παίξε όμορφα’). Η Αριάδνη ‘πρωταγωνιστεί’ πάνω στα τούβλα, σε απεικονίσεις συναισθηματικών/ ψυχολογικών καταστάσεων σε νυχτερινό τοπίο με αστέρια (‘Αστέριος’ ήταν το όνομα του Μινώταυρου). Ο λαβύρινθος δεν έχει εμφανή έξοδο. Η Αριάδνη ως κυρίαρχη μορφή (από πηλό επίσης) βρίσκεται μέσα στον λαβύρινθο, από τον οποίο δεν μπορεί να βγει, ούτε με δράση (κομμένα χέρια), ούτε με φυγή (κομμένα πόδια), αλλά με υπέρβαση (κατοπτεύοντας από το κέντρο του λαβύρινθου τις ψυχολογικές/ συναισθηματικές καταστάσεις τις οποίες βιώνει). Σύμφωνα με τον μύθο, ο Θησέας φεύγοντας από την Κρήτη πήρε μαζί του την Αριάδνη, η οποία τον είχε βγάλει με τον μίτο της από τον λαβύρινθο του Μινώταυρου. Στη διαδρομή προς την Αθήνα το καράβι τους έκανε στάση στην Νάξο. Ο Θησέας συνέχισε για την Αθήνα και άφησε την Αριάδνη στην Νάξο, στον Διόνυσο ο οποίος την παντρεύτηκε και την ανέβασε στον Όλυμπο ανάμεσα στους θεούς. Στον μύθο η Αριάδνη, μεγάλωσε σε παλάτι, ερωτεύτηκε, μέσω του έρωτα δραπέτευσε, πρόδωσε και προδόθηκε, λάτρεψε και λατρεύτηκε. Είχε όμως τον έλεγχο της ζωής της; Κατάγομαι από την Νάξο όπου η Αριάδνη λατρεύτηκε ως θεά.Item Open Access Articulations of ChaosΣακλάς, Εμμανουήλ (Πτυχιακή εργασία, 2024)Όταν ακούμε τον παφλασμό της θάλασσας, το βουητό του ανέμου ή το τριζοβόλημα της φωτιάς, βιώνουμε έναν αισθητηριακό κορεσμό, συλλαμβάνοντας τέτοια φαινόμενα ως συνεχή, αντί γι αυτό που είναι στην πραγματικότητα: γαλαξίες αναρίθμητων γεγονότων πέραν του φάσματος της αντίληψης μας. Ο φιλόσοφος Michel Serres προσδιορίζει τον θόρυβο ως το μόνο πραγματικό συνεχές: μια «αρχέγονη σούπα» άπειρης πληροφορίας από την οποία αναδύονται όλες οι μορφές και τα σήματα. Η προσέγγιση του θορύβου ως εννοιολογικού πυρήνα μιας καλλιτεχνικής πρακτικής μοιάζει με οξύμωρο εγχείρημα, καθώς μόλις αποκτήσει μορφή, ο θόρυβος παύει να εκφράζει αυτή την κοσμική υπόκρουση απεριόριστων πιθανοτήτων που τον συγκροτεί και μεταλλάσσεται σε ιδιομορφία.Item Open Access Έτσι έχουν τα πράγματα με τις μικρές στιγμές ευτυχίαςΛαζαρίδου, Κωνσταντίνα (Πτυχιακή εργασία, 2024-07-19)Ο δημόσιος χώρος με απασχολούσε από καιρό. Η διάδραση με τον κόσμο που τον συγκροτεί και η εφημερότητα ενός αντικειμένου μέσα σε αυτόν είναι καταστάσεις με τις οποίες ήθελα να αλληλεπιδράσω. Ξεκίνησα να φτιάχνω κεραμικά πλακάκια και να τα τοποθετώ στην Αθήνα, κυρίως στις γειτονιές που νιώθω πιο οικεία. Θέλησα να εξερευνήσω πώς αυτή η διαδικασία μπορεί να πυροδοτήσει μεγαλύτερη εγγύτητα μεταξύ του χώρου και των ανθρώπων που τον κατοικούν. Οι κεραμικές παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο καταγράφηκαν ως ένα οδοιπορικό μέσω βίντεο και ενός κεραμικού τετραδίου. Το πέρασμα του χρόνου, η αρχή, το τέλος, η μέρα, η νύχτα, η ζωή και ο θάνατος είναι έννοιες που διατρέχουν το σύνολο του έργου. Οι στιγμές μιας ζωής άλλοτε μοιάζουν στατικές και άλλοτε σε κίνηση. Ο χρόνος παγώνει μέσα στην κλεψύδρα ή τρέχει γρήγορα, ανάλογα με τα συναισθήματα. Το έργο συνολικά, αλλά και τα επί μέρους κομμάτια του, έχουν καθένα τη δική τους διάρκεια, αλλά και όλες μαζί μια ενιαία ροή. Φυτά, άνθρωποι και ζώα δεν υπάρχουν ξεχωριστά, αλλά σε αλληλεπίδραση. Το άτομο, όπως και τα κεραμικά, είναι πάντα ευάλωτο στις μεταβολές—διαλύεται και ανασυγκροτείται. Τα όρια είναι ρευστά.Item Open Access Κατώτερα όνταΛέκκας, Λεωνίδας Σ. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Ως παράσιτο ορίζεται από τον άνθρωπο ο κάθε οργανισμός που είναι ανεπιθύμητος σε κάποιο οικοσύστημα. Αυτά τα κατώτερα όντα, ζουν και αναπτύσσονται παράλληλα και, συχνά, εις βάρος ενός άλλου οργανισμού. Η ύπαρξή τους επομένως, εξαρτάται άμεσα από την επιβίωση του ξενιστή. Αυτή η σχέση εξάρτησης εξασφαλίζει την φυσική ισορροπία, την αέναη πορεία των οργανισμών από τη γέννηση προς τον θάνατο, την αποσύνθεση και την αναπόφευκτη επιστροφή τους στη φύση. Όλοι οι οργανισμοί κατατάσσονται από τον άνθρωπο σε μια κλίμακα αξίας, ανάλογα με τη χρησιμότητά τους. Οι οργανισμοί που δεν φαίνεται να έχουν κάποια χρησιμότητα, αποφεύγονται, απωθούνται και εξοντώνονται για τη διασφάλιση της προσωπικής και κοινωνικής ευημερίας του ανθρώπου. Οι εμπειρίες μίας μύγας είναι αδιάφορες, εάν έχει συνείδηση, πού έχει ταξιδέψει. Κύριο μέλημά του ανθρώπου είναι να εξασφαλίσει την επιβίωσή του, να καλύψει τις βιολογικές και συναισθηματικές του ανάγκες και να καταφέρει την αυτοπραγμάτωσή του. Παράγει, καταναλώνει, διακοσμεί και στη συνέχεια θαυμάζει την προσπάθεια του να γίνει χρήσιμο μέλος της κοινωνίας που έχει ο ίδιος χτίσει. Ξεχωρίζει και εξοστρακίζει τα μη παραγωγικά μέλη, με στόχο την επιβίωση της αγέλης. Δεν στέκεται στιγμή να συνειδητοποιήσει τη θέση του στην φύση και το πως ακολουθεί την ίδια αρχέγονη πορεία από την πρώτη μέχρι και την τελευταία του ανάσα, από την αθωότητα στην ωριμότητα. Δεν έχει το χρόνο να δει όσα έχει δημιουργήσει, συχνά παραβλέποντας την συμβολή της φύσης, εμπνέοντας τον καλλιτέχνη και δημιουργώντας ερεθίσματα για τον φιλόσοφο. Στη σύντομη διάρκεια της ζωής του, κατατάσει ξανά και ξανά στο χρόνο τον εαυτό του ψηλότερα στην αξιακή κλίμακα από τα όντα που ονομάζει παράσιτα. Βασισμένος στην αντίληψη πως τον χρειάζονται για να επιβιώσουν, τα εκμεταλλεύεται, ενώ καταβροχθίζουν τους νεκρούς, επανεκκινώντας τον κύκλο, διατηρώντας την ισορροπία.Item Open Access Πορεία προςΓρηγορίου, Δήμητρα Δ. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η πτυχιακή μου είναι μια μικρή περιπλάνηση στον ψυχισμό του ανθρώπου ως προς τις σχέσεις του με τους άλλους. Ξεκινάμε αναζητώντας την αποδοχή των άλλων, παίρνουμε αγάπη για να γίνουμε η αγάπη που θα δώσουμε, κουβαλάμε τους νεκρούς μας για να καταλήξουμε κι οι ίδιοι κάποια στιγμή νεκροί των άλλων.Item Open Access Πτυχιακή Εργασία της Ράλλη ΜυρτούςΡάλλη, Μυρτώ (Πτυχιακή εργασία, 2024)Η πτυχιακή εργασία αποτελείται από σχέδια σε προετοιμασμένο καμβά ή χαρτί με μαρκαδοράκι. Οι θεματικοί άξονες πάνω στους οποίους κινείται είναι η πορεία της ζωής, από τη γέννηση, τον έρωτα, τη μητρότητα, την ασθένεια και το θάνατο. Έμπνευση για το έργο έχουν αποτελέσει η βυζαντινή εικονογραφία (η Κοίμηση της Θεοτόκου, η Βρεφοκρατούσα), τα παραδοσιακά Ρώσικα παραμύθια με την ανάλογη εικονογράφηση καθώς και μοτίβα από το φυτικό περιβάλλον. Συνολικά, παρουσιάστηκαν 16 έργα (άτιτλα), 5 εκ των οποίων ήταν μαρκαδοράκι σε προετοιμασμένο καμβά και τα υπόλοιπα 11 μαρκαδοράκι σε χειροποίητο χαρτί. Το σύνολο του έργου δημιουργήθηκε την περίοδο 2023- 2024.Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Σίσσυς ΠαναγοπούλουΠαναγοπούλου, Αθανασία (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η ενότητα έργων ΣΩΜΑ ΓΗ, προέκυψε σαν ανάγκη να εκφράσω το θαύμα της δημιουργίας. Το ανόργανο που γίνεται οργανικό μέσα από την βίαιη έκρηξη της γέννησης, μέσω της ένωσης των στοιχείων. Το ηφαιστιογενές υλικό των γλυπτών που στερεοποιείται με την διαβροχή και τα ζωγραφικά έργα με μελάνι που έχουν σαν βάση το νερό, παραπέμπουν και πάλι στην δημιουργία. Παραπέμπουν στην στιγμή που δύο χημικά στοιχεία ενώθηκαν και δημιούργησαν το νερό, και μετά αυτό με την σειρά του στερεοποίησε την πύρινη μάζα της γης. Έτσι η γη έγινε η μήτρα κάθε έμβιου όντος. Αυτήν την ιεροτελεστία της γέννησης επαναλαμβάνω αναμιγνύοντας χώμα και νερό και δημιουργώντας φόρμες από τεχνητό λίθο. Στα γλυπτά και στα ανάγλυφα από Θηραϊκή γη, κάνοντας προσμίξεις από ποζολάνη, χαλίκι, άμμο, πυρόχωμα, άσβεστο και νερό παρήγαγα ένα μείγμα που μου έδινε την δυνατότητα να το πλάσω προσθετικά δημιουργώντας φόρμες που σκλήραιναν με την διαβροχή με νερό. Τα γλυπτά και τα ανάγλυφα από Θηραϊκή γη είναι τεχνητοί λίθοι των οποίων η μηχανική αντοχή αυξάνει με την πάροδο του χρόνου. Οι λαμαρίνες που χρησιμοποιώ ως βάση στα ανάγλυφα, τα οποία θα μπορούσαν και να τοποθετηθούν – ενσωματωθούν στον τοίχο, έχουν σκουριάσει με την χρήση του νερού και άλλων υλικών όπως το ξύδι, ώστε να δοθεί η ένταση που θα απέδιδε τον περιβάλλοντα χώρο των ανάγλυφων. Για τον χρωματισμό των έργων τροποποιούσα την αναλογία των υλικών της πρόσμιξης, ή προσέθετα σκουριά, χρώματα αγιογραφίας, κερί με χρώματα λαδιού. Επίσης έχω χρησιμοποιήσει ως μικτή τεχνική ξύλα στην ολόγλυφη φόρμα και τσόχα ενσωματωμένη σε ένα από τα ανάγλυφα. Στα ζωγραφικά, χρησιμοποίησα μελάνι το οποίο μου δίνει την δυνατότητα με την χρήση του νερού να παράγω φόρμες των οποίων τα όριά είναι φυσικά, αφού διαγράφονται με την ροή του χρώματος. Το νερό πάνω στον καμβά είναι ένα στοιχείο ζωντανό, προσπαθεί να ξεφύγει ακολουθώντας είτε την παραμικρή κλίση του καμβά, ηθελημένη ή μη, ή το παραμικρό άνοιγμα στο όριο του καμβά που δημιουργώ γύρω από το τελάρο για να ζωγραφίσω. Το στοιχείο του νερού δίνει μια επίπλαστη ένταση στα χρώματα και συνεχίζει για ώρες την διεργασία της ανάμιξης των χρωμάτων μέχρι να εξατμιστεί. Κατά την διάρκεια της δημιουργίας, και της επιτήρησης των διεργασιών του νερού, φωτογράφιζα τους καμβάδες και έτσι προέκυψαν οι εκτυπώσεις σε πλεξιγκλάς που εκθέτω.Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Μάρκου ΚοζαΐτηΚοζαΐτης, Μάρκος Τ. (Πτυχιακή εργασία, 2020)1937 o Αδόλφος Χίτλερ ζητά από τον Φέρντιναντ Πόρσε την σχεδίαση ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου κατασκευάζοντας 30 αντίτυπα με την ονομασία W30. 1938 έχουν κατασκευαστεί ήδη 210 αντίτυπα αλλάζοντας την ονομασία σε VW Porsche Type60 και τότε ξεσπά ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος. 1939 εν μέσω πολέμου στο εν λόγο εργοστάσιο αρχίζει και παράγεται στρατιωτικός εξοπλισμός και τότε γεννάται η ιδέα να χρησιμοποιηθεί το σασί του Type 60 σε ένα νέο στρατιωτικό όχημα και ονομάζεται VW Type 82 Kubelwagen | VW Type 166 Schiwimmwagen. 2020 έχοντας ως γνώμονα την ιστορία του οχήματος και το συμβολικό παρελθόν του ως αυτοκίνητο του λαού πριν τον β΄ παγκόσμιο πόλεμο το ναζιστικό καθεστώς ως στρατιωτικό όχημα που μετατράπηκε στην πορεία του πολέμου μέχρι και το 60ς οπού συνδέθηκε με την εναλλακτική κουλτούρα των ΗΠΑ και με το κίνημα των χίπις. Ανακατασκεύασα την δική μου σύγχρονη εκδοχή ενός στρατιωτικού οχήματος χωρίς να αλλάξω κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού, θέλοντας να θυμίζει τον σκαραβαίο που οι περισσότεροι βλέπομε στον δρόμο ευχάριστα και παράλληλα ένα όχημα που είναι έτοιμο για μάχη .Item Open Access Στη μνήμη του Τζορντάνο Μπούνο και της Μαρία ΚιουρήΤριανταφύλλου, Ιωάννης (Πτυχιακή εργασία, 2022)Το έργο αποτελεί μνεία στην επιστήμη και συγκεκριμένα στις φυσικές επιστήμες. Σε πρώτο επίπεδο το έργο αποτελείται από μια εικόνα βυζαντινής τεχνοτροπίας με τεχνική παλαίωσης πάνω στην οποία στέκει βάση με σωλήνες από εργαστήριο χημείας. Μέσα στους σωλήνες υπάρχουν υγρά κόκκινου χρώματος τα οποία με συγκεκριμένη ρύθμιση στάζουν στην εικόνα και την διαβρώνου. Σε δεύτερο επίπεδο υπάρχει το κεφάλι του Ηρακλή του Φαρνέζε πάνω σε σιδερένια βάση και σε κοντινή απόσταση ένα γυναικείο άγαλμα που κρατάει ένα κίτρινο μανδύα με το δεξί χέρι και στο αριστερό ένα κλειδί ρωμαϊκού τύπου που συναντάμε σε μπουντρούμια από φυλακές της εποχής. Εδώ το κεφάλι αντιπροσωπεύσει όχι τον Ηρακλή αλλά τον Απόστολο Πέτρο ο οποίος τεκμαίρεται από τον κίτρινο μανδύα που κρατά η γυναίκα και από το κλειδί. Και τα δύο αποτελούν στοιχεία του απόστολου Πέτρου που εικονίζεται τόσο στην δυτική αλλά και στην βυζαντινή ζωγραφική. Πλέον η γυναίκα που είναι γυμνή είναι η ίδια η επιστήμη. Η γυμνή αλήθεια που απογυμνώνει και ξεσκεπάζει την μεταφυσική και την πλάνη.Item Open Access Το κίτρινο παιδίΠαναγιωτοπούλου, Θεοδώρα (Πτυχιακή εργασία, 2022-09-25)΄Το κίτρινο παιδί βαρέθηκε να περιμένει και άρχισε να χορεύει’. Αλλάζει πόζες, κάθε μία από τις οποίες αποτελούν ξεχωριστή υπερδύναμη και καλεί τους επισκέπτες να ποζάρουν μαζί του. Το κίτρινο παιδί βρισκόταν εγκλωβισμένο στο σπίτι-λαβύρινθο μέσα στο κρυμμένο δωμάτιο και περίμενε κάθε απόγευμα τον μουσικό του δρόμου με το ακορντεόν του, για να ζωντανέψει. Το έργο αποτελείται από δύο βιβλία-κόμικ ‘Το κρυμμένο δωμάτιο’ και το ‘Ακορντεόν’ και 7 ξεχωριστά έργα που παρουσιάζον ‘Το Κίτρινο παιδί’. Πραγματοποιήθηκε αυθόρμητη performance και το έργο ήταν διαδραστικό.