ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ) by Advisor "Λίτη, Αφροδίτη, 1953-"
Results 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted access Perfectio?Πολυχρονίδης, Λυσίμαχος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2018-06)Το έμβιο ον καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του χαρακτηρίζεται από μια σταδιακή συλλογή διακριτών στοιχείων σε μια ολότητα που, ενώ μπορεί να είναι από πολύ απλή μέχρι πολύ σύνθετη, παραμένει συνεκτική και οριοθετείται σαφώς. Οι ισχυρές δυνάμεις που συγκρατούν όλα τα επιμέρους στοιχεία του συνόλου (σώμα) μεταξύ τους ασθενούν μετά θάνατον και αυτό που παραμένει (πτώμα) ακολουθεί μια σταδιακή διαδικασία αποδόμησης. Καθώς η οργάνωση δεν υποστηρίζεται πλέον με ενεργητικό τρόπο, χάνει το νόημά της. Η ακεραιότητα υποβάλλεται σε κατακερματισμό και η τάξη δίνει τη θέση της στο χάος.Item Restricted access Από το αισθητό και το αναγνώσιμο στο οπτικόΚορδαλή, Ελένη (Μεταπτυχιακή εργασία, 2018)Στο θεωρητικό κείμενο που συνοδεύει το εικαστικό έργο αυτής της διπλωματικής εργασίας επιχείρησα να παρουσιάσω σκέψεις γύρω από ζητήματα τα οποία αλληλοσυνδέονται με ίσως όχι τόσο καταφανείς δεσμούς. Καθώς το εικαστικό έργο προηγήθηκε της συγγραφής αυτού του κειμένου αποφάσισα να το διαπραγματευτώ ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία από την οποία έφτασα στο έργο. Κάνοντας τα ίδια βήματα αυτή την φορά προς τα πίσω, επιχείρησα να χαρτογραφήσω γλωσσικά τόσο τις νοητικές όσο και τις κυριολεκτικές χειρονομίες του εικονοποιητικού μου μηχανισμού. Η διαπραγμάτευση του αναγνώσιμου με εικονοποιητικούς όρους δεν θα ήταν ίσως εφικτή αν δεν αντλούσε από το πεδίο του αισθητού και κυρίως όπως αυτό καθίσταται αντιληπτό ή μη, μέσα από την επανάληψη και τους γρήγορους ρυθμούς που αναγκάζουν σε μια αποσπασματική πρόσληψη της καθημερινότητας. Η γοητεία που ασκούν τα λογοτεχνικά κείμενα του Georges Perec έγκειται ακριβώς σε αυτή την ενασχόληση του με τη συστηματική παρατήρηση και καταγραφή αυτού που τείνει να επαναλαμβάνεται, να εδραιώνεται ως καθημερινότητα και που ταυτόχρονα καταφέρνει να μας διαφεύγει. Διαπραγματευόμενος την απώλεια όλων όσων διαφεύγουν της προσοχής μας, μέσα από σχολαστικές καταγραφές και γλωσσικούς πειραματισμούς καταφέρνει να εκφέρεται για την απώλεια των παιδικών αναμνήσεων, των αγαπημένων προσώπων, των τόπων που μεγαλώσαμε χωρίς να ομιλεί ακριβώς γι’ αυτά.Item Restricted access Γιατί μου αρέσει η ζωγραφικήΣινοπούλου, Αλεξάνδρα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2017-06)Η διπλωματική μου εργασία έχει τον τίτλο 'Burn Brighter', δηλαδή Κάψε Πιο Λαμπερά. Αυτός ο τίτλος μου άρεσε γιατί θα μπορούσε να είναι ο τίτλος των περισσότερων πινάκων μου και αποφεύγει μια περιγραφική τοποθέτηση. Μπορεί να αναφέρεται από το κάψιμο μιας καρδιάς μέχρι τις τοπικές ή και παγκόσμιες κοινωνικό-πολιτικές εξελίξεις. Οι λέξεις που σχετίζονται με τα έργα της διπλωματικής μου έκθεσης: οι στερεοτυπικές αναπαραστάσεις των ηρώων και των δύο φύλων, η βία, η καταστροφή του κόσμου, ξεσηκωμός, ειρωνεία, αμφιβολία. Η αφετηρία της δουλειάς ήταν θεματικές του ιστορικού πίνακα, δηλαδή ιστορικές, θρησκευτικές και αλληγορικές σκηνές. Κυρίως με ενδιέφερε η αναπαράσταση αντρών έναντι γυναικών, του ηρωισμού, των παθών, και γενικότερα οι συναισθηματικές εντυπώσεις στις οποίες στόχευαν συνήθως οι ιστορικοί πίνακες. Στη συνέχεια, η διαδικασία έγινε πιο ελεύθερη και προέκυψε η ανάμειξη των 'πηγών' — αυτές ξεχνιούνται ή απλά χάνονται κατά την δράση της ίδιας της ζωγραφικής. Οι αρχικές αναφορές αμφιβάλλονται και περνούν από πολλαπλά φίλτρα.Item Restricted access Κείμενο τεκμηρίωσης καλλιτεχνικού έργου δωδεκάτου κύκλου σπουδών 2015-2017 του Πυθαγόρα ΧατζηανδρέουΧατζηανδρέου, Πυθαγόρας (Μεταπτυχιακή εργασία, 2017-06)Η απόφασή μου να συνοδεύσω, με ένα εντελώς ελεύθερο λόγο, το καλλιτεχνικό έργο που παράχθηκε τα δύο τελευταία χρόνια στο MET νιώθω πως οφείλει σε ένα βαθμό να τεκμηριωθεί. Πορεύτηκα με αυτήν την απόφαση καθώς η αίσθησή του είναι περισσότερο οικεία. Τα δύο χρόνια που πέρασα στους κόλπους του MET εκτιμώ πως εξόπλισαν πολύ καλύτερα τις ικανότητες για την επιβίωσή μου και ο μόνος τρόπος να το μοιραστώ με αμεσότητα είναι ο ευθύς λόγος. Αυτό συμβαίνει γιατί οι προβληματισμοί μου εφορμούν από προσωπικά ερεθίσματα και δεν εντοπίζονται μόνο σε ένα πεδίο. Προφανώς και υπάρχουν ζητήματα που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως αφορμές για σοβαρή ακαδημαϊκή εμβάθυνση, όμως αυτό θα ήταν μια επινόηση προς τέρψη και επίδειξη παρά μια ειλικρινής τοποθέτηση. Η τέχνη που επιχειρώ να ασκήσω απευθύνεται σε κάποιες εσωτερικές χορδές για τις οποίες η επιχειρηματολογία ενός πιο επιστημονικού λόγου ίσως να μην είναι βοηθητική. Βεβαίως και έχω επίγνωση των ζητημάτων που λανθάνουν, όμως νιώθω πως εστιάζοντας μόνο σε ένα θα αποπροσανατολιζόμουν και θα αποστείρωνα το έργο από άλλες δυναμικέςItem Restricted access Κείμενο τεκμηριώσης καλλιτεχνικού έργου του 13ου κύκλου σπουδών 2016-2018 της Ελεάννας ΜπαλέσηΜπαλέση, Ελεάννα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2018-06)Ότι συμβαίνει μέσα στο εργαστήριο μου είτε έξω από αυτό, φέρει μια αγωνία τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον. Μέσα στον χώρο εργασίας μεταφέρεται η ζωή και η καθημερινότητα, έτσι όπως την αντιλαμβάνομαι. Αυτή η καθημερινή συνθήκη που είναι ταυτισμένη με τη δημιουργία όσο καθημερινή και αν είναι, μέσα της φέρει μια μόνιμη αγωνία και έναν μόνιμο φόβο. Όχι μόνο για το αύριο, αλλά για το επόμενο λεπτό που θα ακολουθήσει. Έτσι η αρχή μιας χειρονομίας μπορεί να ξεκινήσει από την ίδια την άρνηση της οποιαδήποτε χειρονομίας. Η ακινητοποίηση του σώματος, γίνεται ο κινητήρας στο να αναρωτηθεί το σώμα τους λόγους και τις αφορμές , οι οποίοι οδήγησαν το ίδιο, σε ακαμψία και δυσλειτουργία. Η παύση της ενέργειας, της χειρονομίας, γίνεται η έναρξη της αναθεώρησης και του αναστοχασμού καθώς και η εκκίνηση ενός παιχνιδιού, όπου το υποκείμενο προσπαθεί να κυνηγήσει τον χρόνο, να τον προλάβει και να αποτυπώσει την κάθε στιγμή του. Με αυτόν τον τρόπο το εργαστήριο γίνεται ένας τόπος ησυχασμού και αφύπνισης ταυτοχρόνως. Τα γεγονότα για να της καλλιτεχνικής μου πρακτικής χρησιμοποίησα εκφραστικά την έννοια του ίχνους με ποικίλους τρόπους, έτσι ώστε να καταγράφει η παρουσία μου σε σχέση με τον χρόνο τον χώρο και τον τόπο, όπου υπήρξα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.