Γκρίζα βιβλιογραφία
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Γκρίζα βιβλιογραφία by Studio "Ζωγραφικής ΣΤ΄ - Painting Studio 6"
Results 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Burn in heavenΚορδολαίμης, Λάμπρος (Πτυχιακή εργασία, 2022)Στα έργα μου πάντα υπήρχε ως αφετηρία η παιδική ηλικία και η γέννηση. Επικεντρώνομαι στην πορεία διαμόρφωσης μιας οντότητας και τους παράγοντες που λειτουργούν απελευθερωτικά η κατασταλτικά πάνω της. Τα γεμάτα απωθημένα κομμάτια του παρελθόντος καταπνίγουν την εξέλιξη και την αυτοδιάθεση. Με ενδιαφέρει η μίξη μιας συντηρητικής - θρησκευτικής εικονογραφίας με αυτό που οι υποστηρικτές της φοβούνται περισσότερο, την ελεύθερη έκφραση και τη ποικιλομορφία της σεξουαλικότητας. Αντίστοιχα με ενδιαφέρει και η συνύπαρξη αντιθετικών στοιχείων, όπως η ανθρώπινη βιαιότητα μέσα σε ένα αρμονικό φυσικό τοπίο, είτε η νοσταλγία και το τραύμα.Item Open Access Follow the rabbitΣτρεβλού, Ραφαηλία Σοφία Ε. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η δουλειά μου απεικονίζει σκηνές βγαλμένες από εφιαλτικούς κόσμους με το στοιχείο του φανταστικού να υπερτερεί σε όλα τα έργα. Σκοπός είναι να έρθει ο θεατής αντιμέτωπος, με την πιο σκοτεινή πλευρά του συνειδητού και ασυνείδητου κόσμου μας. Θεωρώ αναγκαίο να βγάλω στην επιφάνεια πτυχές του ψυχισμού μας, που δεν είναι απαραίτητα ευχάριστες, για αυτόν τον λόγο η γενική θεματολογία της δουλειάς μου είναι οι καταπιεσμένες φοβίες . Με ενδιαφέρει να ρίξω φως σε συναισθήματα που πολύ συχνά καταπιέζουμε και αγνοούμε νομίζοντας ότι θα υποχωρήσουν, ο φόβος συνήθως είναι ένα συναίσθημα από το οποίο προσπαθούμε να ξεφύγουμε, ωστόσο μέσα από τη δουλεία μου προσπαθώ να πετύχω κάποιου είδους κάθαρση. Θεωρώ αναγκαία την ύπαρξη μιας γενικής ατμόσφαιρας αυτού που απεικονίζω, καθώς πιστεύω πως το χρώμα και η γενική αίσθηση του έργου, διεγείρει συναισθήματα και βοηθάει στο να περάσουν αυτά στον θεατή. Οι ειδικές θεματολογίες των έργων μου απεικονίζουν φανταστικά τοπία , στα οποία δημιουργώ εικόνες οι οποίες συνήθως μοιάζουν σαν στιγμιότυπα από μια σκηνή. Η θαμπάδα ενισχύει την εκάστοτε ατμόσφαιρα και εντείνει στη γενική αίσθηση του εφιαλτικού δημιουργώντας μια συνθήκη από την οποία δεν μπορείς να ξεφύγεις. Στα έργα κυριαρχούν ψυχροί χρωματισμοί με κοντινές τονικές σχέσεις , όμως σε πολλά έργα εμπεριέχεται ένα στοιχείο πιο φωτεινό λειτουργώντας σαν μια διέξοδος. Το σύνολο της θεματολογίας είναι επηρεασμένο από τη φαντασία, τα παραμύθια τη μυθολογία και τη μουσική. Οι ανθρωπόμορφες φιγούρες με κεφάλια ζώων στο έργο μου σχεδόν πάντα έχουν τη θέση του απειλητικού, του κρυμμένου , του επικείμενου κακού. Τα κεφάλια ζώων, λειτουργούν ως μια μάσκα η οποία μας εμποδίζει να δούμε τι υπάρχει από κάτω ποιές οι προθέσεις του χαρακτήρα σε σχέση με τις κεντρικές φιγούρες και δημιουργεί ένα αίσθημα αβεβαιότητας, από την οποία πιστεύω πως κάποια στιγμή μπορούμε να βγούμε.Item Open Access Lucid worldsΚατρή, Βερόνικα Ν. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Εικόνες παρμένες από μνήμες, φαντασία και περιβάλλον αποτυπώνονται στον καμβά και συνθέτουν το Lucid Worlds. Ζωγραφική που ρέει ανάμεσα σε μυθοπλασία και πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας συμβολικά και αφηγηματικά στοιχεία στο έργο της, η Κατρή δημιουργεί τη δική της αφήγηση μέσα από τη μυθολογία, τις αναμνήσεις της παιδικής της ηλικίας στη Σαντορίνη, τα ταξίδια της, αλλά και την πρόσφατη εμπειρία της από το Iσλανδικό τοπίο, που τη συγκίνησε βαθιά και επηρέασε καθοριστικά τη τέχνη της. Αυτά τα στοιχεία συγχωνεύονται σε όλη τη δουλειά της και αφηγούνται την προσωπική και ποιητική σύνθεση της καλλιτέχνιδας των Lucid Worlds. To παιχνίδι των σχέσεων μεταξύ φιγούρας και τοπίου διατρέχει σε ολόκληρο το έργο. Αυτή η συγχώνευση ξυπνά τη μνήμη συγκεκριμένων εμπειριών και δημιουργεί ένα φανταστικό τοπίο, στο οποίο η ίδια η καλλιτέχνης ζει σε πραγματικό χρόνο. Σε συνδυασμό με τον προσωπικό συμβολισμό της Κατρή, η αλχημεία που προκύπτει αγγίζει έναν σουρεαλισμό και ένα συμβολικό στυλ. Το Lucid Worlds προσκαλεί τον θεατή σε ένα ταξίδι και τον προκαλεί να βρει μέσα στο έργο τη δική του αφήγηση.Item Open Access MorpheusΠαπαδοπούλου, Δήμητρα - Θεοδώρα Α. (Πτυχιακή εργασία, 2023)Τα videogames συνδέονται με τον κόσμο των εικαστικών, αποδεικνύοντας πως εκτός από τρόπος ψυχαγωγίας, μπορούν να γίνουν και τρόπος έκφρασης. Στο «M0RPHEUS», ο θεατής έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει διαδραστικά, χρησιμοποιώντας το χειριστήριο, περιπλανόμενος σε έναν ουτοπικό, ψηφιακό κόσμο. Αφυπνίζοντας την παιδικότητα που κρύβει μέσα του η οποία έχει καταπιεστεί από την απαιτητικότητα της σύγχρονης ζωής και ανακτάται μέσα από την ψυχαγωγία. «Παιχνίδια» και «Videogames». Οι ίδιοι οι χαρακτήρες μοιάζουν με έμβια παιχνίδια. Χαρακτήρες που θα μπορούσαμε να δούμε σε όνειρο. Κάθε ένας έχει τη δική του προσωπικότητα, άλλοι είναι «καλοί», άλλοι «κακοί». Άλλοι βοηθούν και άλλοι όχι. Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο του πρωταγωνιστή και πρέπει να βρει και να εξολοθρεύσει τους Εφιάλτες για να σώσει τον Πύργο των Ονείρων. Για να πετύχουμε τους στόχους μας, πρέπει να υπερνικήσουμε τους φόβους μας και να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια στο δρόμο μας. Ο δρόμος ίσως να είναι περίπλοκος και δύσκολος. Όμως, με την σωστή καθοδήγηση και κρίση, θα καταφέρουμε να βρούμε την έξοδο.Item Open Access S p (l) a c e sΣημάδης, Δημήτρης Ραφαήλ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Οι χώροι μου ακροβατούν μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας. Αρχικά επιλέγω χρώματα που με διεγείρουν ως πρώτη ύλη και κατασκευάζω χώρους όπου συνυπάρχει το ονειρικό και το ανοίκειο. Αντλώ από εικόνες που με "γαργαλούσαν" συναισθηματικά ως παιδί (από βιβλία, κινούμενα σχέδια και τοπία της περιοχής όπου μεγάλωσα) μετουσιώνοντας τες πλεον σε κόσμους του σημερινού ψυχίσμου μου.Item Open Access (ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟΠατμανίδη, Ευσταθία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)(ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟ Η ύπαρξη, τα μεγέθη, το άπειρο, η μοναδικότητα, τα όρια είναι πεδία απεριόριστης εξερεύνησης και συναποτελούν τα ζητήματα πάνω στα οποία έχω κινηθεί εικαστικά. Η κοσμική διάθεση που προκύπτει στη δουλειά μου προέρχεται από την προσωπική μου υπαρξιακή αναζήτηση και σκέψη πάνω στα ανεξερεύνητα κομμάτια του σύμπαντος. Η διαδικασία σκέψης για την πραγματικότητα, τον χρόνο, την αλήθεια, μπορούν να διευρύνουν την κατανόηση μας πάνω στα μεγέθη και τις δυνατότητες του κοσμικού χώρου. Η εικαστική και στοχαστική τριβή με αυτού του είδους τις έννοιες μπορεί να δημιουργήσει εγκεφαλική σύγχυση αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσει νέες εννοιολογικές προκλήσεις σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε το άγνωστο, πέρα από τη σφαίρα της επίγειας αντίληψης. Η σειρά αυτών των έργων αναφέρεται στο πως θα έμοιαζε -σε έναν κοσμικό χώρο απεριόριστων πιθανοτήτων - η φύση και το φως, αν άκμαζαν σε πλανήτες με διαφορετικές συνθήκες από την γη. Λόγω της αφαιρετικής φύσης αυτού του ζητήματος και της μη επαληθευμένης ύπαρξής του, τα έργα κινούνται σε θολές γραμμές μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Είναι γοητευτική η αντίθεση στο ότι αυτά τα έργα μπορεί να είναι μια τεχνητή εικόνα χωρίς ίχνος αλήθειας σε κανένα από τα στοιχεία της (σχηματικά, χρωματικά, εννοιολογικά) αλλά ίσως μπορεί και να είναι κάτι εντελώς ρεαλιστικό και αληθινό. Απλά για να οριστεί ως αληθινό θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα και με την 4η διάσταση, τον χρόνο. "Το πιο όμορφο πράγμα που μπορούμε να βιώσουμε είναι το μυστήριο’’ - Albert EinsteinItem Open Access Αφανή τοπίαΜπαρμπαρή - Μπέκα, Κωνσταντίνα Σ. (Πτυχιακή εργασία, 2023)Η πτυχιακή εργασία “αφανή τοπία” προσπαθεί να αναδείξει υπαρκτούς χώρους που μας περιβάλλουν αλλά ταυτόχρονα ζουν μακριά από το επίκεντρο της προσοχής μας. Διαπραγματεύεται την σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και την φύση. Στα τοπία που δημιουργούνται δεν εμφανίζεται ο άνθρωπος αλλά η παρουσία του είναι αισθητή μέσα από το αποτύπωμα που αφήνει στο περιβάλλον. Τα τοπία είναι στο μεταίχμιο μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Η δημιουργία των έργων έχει προκύψει μέσα από την παρατήρησης της φύσης, του αστικού και του βιομηχανικού χώρου. Κοιτάζοντας το αστικό τοπίο της Αθήνας, είναι εμφανής η πυκνή δόμηση και η έλλειψη πρασίνου. Ο ακάλυπτος είναι η εσωτερική πλευρά της πολυκατοικίας που δεν φαίνεται από τον δρόμο. Είναι μια αθέατη όψη η οποία όμως αποκαλύπτει πτυχές της ανθρώπινης συνύπαρξης. Η απουσία ζωής στα μπαλκόνια, ο περιορισμένος χώρος θέασης και η παραμέληση των κτηρίων με έκαναν να σκεφτώ τις συνθήκες που συντελούν σε αυτή την κατάσταση. Μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να αποτυπώσω αυτές τις σκέψεις και τα συναισθήματα στην ζωγραφική. Η απεικόνιση των ζώων προέκυψε αυθόρμητα με την παρακολούθηση κάποιων ντοκιμαντέρ που περιέγραφαν την ζωή τους στον σύγχρονο κόσμο. Το ελάφι, ο λύκος και άλλα ζώα στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν συμβολικά στους μύθους και ενσάρκωναν θεότητες. Συνήθως ο άνθρωπος είχε τον ρόλο του θύματος και κάποιο άγριο ζώο του θύτη. Στην σημερινή εποχή οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί με ένα μεγάλο κομμάτι του ζωικού βασιλείου να βρίσκεται στο περιθώριο λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ταξιδεύοντας στην ελληνική ύπαιθρο, μου έκανε εντύπωση η συνύπαρξη φυσικού τοπίου και βιομηχανικών χώρων. Με αφετηρία αυτήν την σχέση συνύπαρξης, δημιούργησα τοπία που ισορροπούν ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και τις τεχνητές/μηχανικές κατασκευές που δημιουργεί ο άνθρωπος. Για την δημιουργία των έργων παίρνω αφορμή από φωτογραφίες (δικές μου ή από το διαδίκτυο). Στην συνέχεια τις επεξεργάζομαι και τις συνθέτω ώστε να δημιουργηθεί μια νέα εικόνα. Μέσα από την ατμόσφαιρα, προσπαθώ να αποδώσω την αίσθηση του χώρου που έχω φανταστεί. Με το μέσο της ζωγραφικής παρατηρώ τον εξωτερικό κόσμο (μορφή). Ταυτόχρονα παρατηρώ και τον εσωτερικό κόσμο αφού μέσα από την συγκέντρωση και την πολύωρη πρακτική μπαίνω σε μια κατάσταση “διαλογισμού”. Με άξονα το θέμα που επιλέγω, εξερευνώ και ανακαλύπτω την εικαστική γλώσσα και την προσωπική μου γραφή. Προσπαθώ να κρατώ μια ειλικρινή στάση απέναντι στα θέματα που με απασχολούν και τον τρόπο που αυτά παίρνουν μορφή στον εικαστικό χώρο. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα αναμενόμενο και πολλές φορές προσπαθώ να το αποκωδικοποιήσω. Αυτή όμως πιστεύω ότι είναι η μαγεία της ζωγραφικής, μια αντανάκλαση των μη συνειδητών σκέψεων.Item Open Access Διαδικασία σε εξέλιξηΧατζηδημητρίου, Άγγελος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-04)Η κεντρική ιδέα του έργου είναι η “Διαδικασία σε εξέλIξη” . Αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο είναι να δείξω τη διαδικασία μέσω της οποίας δούλεψα κι όχι τόσο το τελικό αποτέλεσμα . Η παρουσίαση της πτυχιακής μου χωρίστηκε σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αφορούσε την μελέτη και την έρευνα πάνω στο περιεχόμενο και τα υλικά που θα χρησιμοποιούσα. Το δεύτερο μέρος αφορούσε περισσότερο μια συγκεκριμένη τεχνική, την τεχνική της μεταξοτυπίας την οποία χρησιμοποίησα για να αναπαράγω σε πολλαπλά αντίτυπα ένα από τα έργα μου. Η τελική μορφή της εργασίας μου ήταν ένα ανοιχτό εργαστήριο σε οριζόντια διάταξη. Σε πρώτη φάση υπήρχαν οι σημειώσεις και η μελέτη των υλικών. Σε δεύτερη φάση υπήρχε ένα τραπέζι με τα υλικά της μεταξοτυπίας όπου, σε τρίτη φάση τυπωνόντουσαν τα αντίτυπα του έργου που επέλεξα.Item Open Access Μεταβαλλόμενα ΣώματαΓκολφινοπούλου, Ελισάβετ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Εγκατάσταση με μαλακά γλυπτά και έργα σε κορνίζες.Item Open Access Στιγμιότυπα ενός απαρατήρητου ανθρώπουΚαράμπελα, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2023-06-21)Η δουλειά μου, βασισμένη στην μοναχικότητα του ατόμου και στην αλλοτρίωση από το περιβάλλον του, στοχεύει στην εικονοποίηση του αισθήματος αυτού του συναισθήματος. Η αίσθηση της απομάκρυνσης από τον εαυτό μας, τις ιδιότητες και τις πράξεις μας, και η συμμόρφωση σε ξένες διαθέσεις και καταστάσεις είναι κάτι που απασχολεί το έργο μου και την όλη διαδικασία. Χρησιμοποιώντας το λάδι ως κύριο υλικό και μεγάλα μεγέθη με χρωματικές φόρμες, με φιγούρες αποξενωμένες μεταξύ τους και παραμορφωμένες προσπαθώ να αποδώσω όπως εγώ βλέπω και αισθάνομαι την αποξένωση. Φιγούρες χωρίς έκφραση και χαρακτηριστικά αλλά ζωγραφισμένες με έντονα χρώματα, έρχονται σε αντίθεση με την συναισθηματική αφυδάτωση που σου προκαλεί η αποξένωση.Όλη αυτή η αντίθεση που χρησιμοποιώ είναι για να τονίσω το πόσο έντονο μπορεί να είναι ίσως κάτι ανέκφραστο, κάτι προσωπικό και κάτι « απαρατήρητο ».Στην προσπάθεια αυτή, δημιουργώ χωροχρόνους που υφίστανται στο δικό μου κόσμο, σύγχρονο και μη, και μία οικειότητα στις ίδιες φόρμες που αποτελούν το έργο. Μέσω της πλαστικότητας του λαδιού, ο χαρακτήρας των μονάδων δομείται χωρίς χαρακτηριστικά παρά μόνο με την συμβολή των σφουμάτων και των περιγραμμάτων που διαθέτουν. Η επιλογή της κινησιολογίας μου για την σύνθεση των μορφών, με βοηθούν να έρθω σε άμεση επαφή με αυτές.Κάθε έργο είναι η εξέλιξη ενός προηγούμενου, μία προσωπική μελέτη με άλλη σύνθεση κάθε φορά αλλά άμεσα συνδεδεμένη με το πριν και το μετά. Κάθε έργο "ένα έργο" συνδεδεμένο και αυτόνομο αλλά παράλληλα μία συνέχεια της σκέψης και του συναισθήματος της αποξένωσης που καταθέτω σαν θεματολογία. Τέλος,ως ο εκτελεστής του έργου, ως μέρος του αλλά και ως θεατής, -κενός- προσπαθώ να βρω συνεχώς στην δουλειά αυτή την άμεση σύνδεση που οφείλει να έχει ενστικτωδώς ο άνθρωπος με τις αισθήσεις του, μέσα στο χαοτικό κοινωνικό περιβάλλον που από επιλογή ή όχι αναγκάζεται να εξελίσσεται.Item Open Access Τα Έντεκα ΕωθινάΚοντοπούλου, Αναστασία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Η εργασία με τίτλο ¨Τα Έντεκα Εωθινά¨, αντλεί τη θεματολογία της από τη θεματική των 11 Εωθινών Ευαγγελίων, δηλαδή 11 διηγήσεων της Καινής Διαθήκης που αφορούν όλες σε γεγονότα της ζωής του Χριστού μετά την Ανάστασή Του. Με γνώμονα τις συγκεκριμένες διηγήσεις, δημιουργώ νέες εικαστικές συνθέσεις. Σύμφωνα με το Εκκλησιαστικό Τυπικό, κάθε Κυριακή (ανά 11 Κυριακές) είναι αφιερωμένη σε μία από τις 11 αυτές διηγήσεις. Η Υμνολογία της Εκκλησίας προσαρμόζεται σε αυτό το πρότυπο, με αποτέλεσμα ορισμένα από τα τροπάρια της ακολουθίας της ημέρας να αντλούν το περιεχόμενο τους από το Εωθινό Ευαγγέλιο στο οποίο αντιστοιχεί η εκάστοτε Κυριακή. Η συγκεκριμένη σύνδεση ανάμεσα στις ευαγγελικές διηγήσεις, την Υμνολογία και τις εικαστικές αποδόσεις των Εωθινών αποτελεί βασικό στοιχείο της εργασίας, αφού ως στόχο έχει να αναδείξει την σχέση της Ιερής Τέχνης της Εικονογραφίας με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Επίσης επισημαίνεται η σύνδεση των γεγονότων του Πάθους και της Ανάστασης με τις σχετικές αναφορές και προεικονίσεις που ενυπάρχουν στην Παλαιά Διαθήκη. Διαφαίνεται έτσι καθαρά η ακολουθία των γεγονότων μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, τα οποία συνθέτουν την ίδια Ιστορία και αποτελούν μέρη του ίδιου σωτηριολογικού Σχεδίου. Η εικαστική γλώσσα που διαπραγματεύομαι στα ¨Έντεκα Εωθινά¨ έχει την αναφορά της στη βυζαντινή εικαστική παράδοση, από την οποία αντλείται. Συγχρόνως όμως μορφοποιείται μέσα από την αλληλεπίδραση των απότοκων της επαφής μου με αυτή την παράδοση, με όσα προσωπικά εικαστικά στοιχεία φέρω μέσα μου ως σήμερα.