Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Advisor "Κώτσιου, Ντίνα"
Results 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access ΕγκατάλειψηΒλάχος, Βασίλειος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07)Το θέμα με το οποίο επέλεξα να ασχοληθώ, είναι η εγκατάλειψη. ΄Ηταν, και παραμένει, ένα θέμα επίκαιρο, με αφορμή την φτώχια, και τον πόλεμο, καθώς οι εικόνες των ερειπωμένων σπιτιών παραμένουν ζωντανές και επίκαιρες.Item Open Access Κόσμος αρχέγονος: αέναη εξέλιξηΦωτοπούλου, Θεώνη (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-09)Η εργασία αποτελείται από 13 ξυλογραφίες και 3 ψηφιδωτά. Κόσμος αρχέγονος: αέναη εξέλιξη Από την εκθαμβωτική δύναμη της ζωής και την αδιάκοπη κίνηση του σύμπαντος, μια ωδή στο μεγαλείο της δημιουργίας. Το έργο στρέφει το βλέμμα στην ανεξάντλητη, αυτοδύναμη ροή της ύπαρξης. Ένα διαρκές θαύμα που ξετυλίγεται μπροστά μας, αέναο και ανεξάρτητο. Η θεματική της έκθεσης βαθιά επηρεασμένη από τη μεταμορφωτική εμπειρία της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. Μέσα από αυτή τη βιωματική σύνδεση με την αρχέγονη δύναμη της δημιουργίας, έρχονται στην επιφάνεια πανάρχαια σύμβολα και φόρμες που αναδύονται μέσα από τη μήτρα της δημιουργίας. Κάθε έργο αντανακλά τη θαυμαστή, αέναη κίνηση του κόσμου, μια ασταμάτητη παλίρροια ζωής. Τα έργα πλέουν μέσα σε έναν απέραντο, φωτεινό καμβά. Ένας μεγάλος λευκός χώρος, προσκαλεί τον θεατή να βυθιστεί σε έναν κόσμο όπου τον περιβάλλουν αέρινες μορφές, διαφανείς και άυλες, χωρίς φόντο ή προοπτική, δημιουργώντας την αίσθηση ότι ο χώρος διαστέλλεται και συστέλλεται με την αναπνοή του σύμπαντος. Μια υπενθύμιση του ασύλληπτου μεγαλείου της φύσης και της αέναης, αδιάκοπης ροής του κόσμου. Μια πρόσκληση να σταθεί κανείς μπροστά στο θαύμα της δημιουργίας και να αναγνωρίσει τη δική του θέση μέσα σε αυτή την ατελείωτη, μαγευτική κίνησηItem Open Access ΜορφέςΑντωνόπουλος, Χρήστος (Πτυχιακή εργασία, 2025-06-25)Το έργο μου ασχολείται και παρουσιάζει κατά κύριο λόγο τον άνθρωπο. Αυτός είναι και ο κύριος πρωταγωνιστής της μικρής μας πραγματικότητας. Έτσι κι εγώ με τη σειρά μου, θέλησα να τον αποτυπώσω δημιουργώντας κατά μία έννοια έναν δικό μου κόσμο, όχι και τόσο διαφορετικό από τον πραγματικό. Θέλησα να προσπαθήσω να δώσω στο «ψέμα» ψυχή, με τις εικόνες που παραθέτω να είναι μια δίοδος προς το συναίσθημα αυτού που θα σταθεί απέναντι τους καθώς τον παρασέρνουν σε μια πιο πνευματική και φιλοσοφική αναζήτηση, η οποία ίσως και να μείνει περισσότερο από το έργο αν όχι το ίδιο. Η αναζήτηση των όγκων, της φόρμας, του τόνου, του σχεδίου και ειδικά το κυνήγι της σύνθεσης, της στάσης και της κίνησης, ίσως να με έφερναν λίγο πιο κοντά στο να αναπαραστήσω τον άνθρωπο έτσι όπως τον έχω στο μυαλό μου. Στα ζωγραφικά έργα χρησιμοποιώ υλικά όπως το κάρβουνο, το μολύβι και τα χρωματιστά μολύβια. Στο χαρακτικό μέρος έχω επιλέξει το ξύλο ως υλικό καθώς θεωρώ ότι μπορεί να αντιπροσωπεύσει την ομορφιά και την ευαισθησία στην τεχνική πάρα την σκληρή επιφάνεια του και με αυτόν τον τρόπο αντανακλάται και η γενικότερη ερμηνεία του έργου. Η δραματικότητα ενός ασπρόμαυρου πίνακα και η ζωντάνια ενός χρωματιστού άλλα και η σύνθεση των δυο αυτών χαρακτηριστικών είναι κάτι που με απασχολούσε. Η επιλογή του υλικού έχει άμεση σχέση με τον σκοπό του κάθε έργου και συμβάλει και αυτό στη συνολική ερμηνεία και όψη. Σκοπός ήταν να αναπαραστήσω τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του ανθρώπου σε μια σειρά έργων όπου κυριαρχεί το στοιχείο του δράματος. Αυτά θεώρησα πως θα επιτευχθούν με τη σωστή διαχείριση και το συνδυασμό των παραπάνω τεχνικών χαρακτηριστικών. Απεικονίζονται φιγούρες είτε μόνες τους σαν απλά σχέδια ενός μοντέλου, κρατώντας όμως πάντα την ταυτότητα (προσωπική-πνευματική) του πραγματικού προσώπου ώστε να είναι όσο πιο αληθοφανές γίνεται εσωτερικά και εξωτερικά, είτε σαν ομάδα δύο ή περισσοτέρων σε μία πιο «ολοκληρωμένη» εικόνα, λέγοντας έτσι μια μικρή ιστορία. Η ύπαρξη και η ανυπαρξία ενός χώρου θα δούμε ότι διαφέρει ανά έργο με σκοπό την ανάδειξη ή όχι ενός ή διαφόρων στοιχείων μέσα σε αυτό. Πραγματεύονται με λίγα λόγια σκηνές της καθημερινότητας, αλλά και την επίδραση ορισμένων καταστάσεων αυτής στους χαρακτήρες του έργου και κατ’ επέκταση στον θεατή. Επιδιώκοντας λοιπόν τα παραπάνω, τον λόγο έχει η αντίθεση του συνόλου του έργου, που μας βοηθάει να συμπεράνουμε με έναν τρόπο, πως μέσα από κάτι δραματικό ίσως και να γεννηθεί κάτι όμορφο.Item Open Access Πτυχιακή Εργασία της Βέγκου Θάλεια-ΕλένηΒέγκου, Θάλεια-Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2025-03-10)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελείται από ένα σύνολο χαρακτικών και ζωγραφικών έργων σε συνδιασμό με ήχο. Ο χώρος υποβλητικός, ο χρόνος απροσδιόριστος και πρωταγωνιστής ο ίδιος ο θεατής: «μπαίνει» στο έργο, ακούει και βλέπει, συμμετέχει και γίνεται μέρος του. Το βλέμμα του συναντά αυτό του ελαφιού, που ζωντανεύει μπροστά του κάτω από τον ήχο της κοφτής του ανάσας. Είναι θύτης, θύμα, ή θεατής; Τα μαυρόασπρα φωτογραφικά ενσταντανέ συνδέονται με την απουσία χρώματος της χαρακτικής και δημιουργούν το σκηνικό μιας «εγκατάστασης» που στοχεύει κατεξοχήν στο συναίσθημα: ο θεατής το βιώνει, το αναγνωρίζει και τελικά αυτό-τοποθετείται.Item Open Access Υδροβιότοποι: τόποι μυστηρίου ομορφιάς και ζωήςΓιαβάση, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2025-06-25)Υγροβιότοποι: τόποι μυστηρίου, ομορφιάς και ζωής «Και να! Μες στον ύπνο μου την έφερε όνειρο κοντά μου και πάλι τη θάλασσα εκεί, τη ρηχή και την ήρεμη, τη θάλασσα εκεί, την πλατιά, την μεγάλη.» — Κωστής Παλαμάς Όπως στην ονειρική επιστροφή του Παλαμά στην ήρεμη, πλατιά θάλασσα, κάπως έτσι αναζήτησα — μέσα από τα έργα μου — την επιστροφή στον υγροβιότοπο έναν χώρο αληθινής φύσης, σιωπής και ζωής. Οι υγροβιότοποι είναι ζωντανές οάσεις παραγωγικών και σπάνιων βιοτόπων. Αποτελούν υδάτινα, σύνθετα, «εύθραυστα» οικοσυστήματα με μεγάλη περιβαλλοντική αξία, λόγω της βιοποικιλότητας και των βιοκοινοτήτων τους· μα και αστείρευτη πηγή έμπνευσης για τους καλλιτέχνες. Το σύνολο των έργων μου προσεγγίζει εικαστικά τον υγροβιότοπο ως χώρο που συνδυάζει τη φυσική παρατήρηση και την καλλιτεχνική σύνθεση. Επιθυμώ να μεταφέρω τον θεατή σε ένα περιβάλλον όπου η φύση παρατηρείται και, τελικά, αναπαρίσταται με σεβασμό και ενσυναίσθηση. Μέσα από τη χρήση της χαρακτικής ως εικαστικού μέσου, προσπάθησα να αναδείξω τόσο την αισθητική του τοπίου όσο και την εύθραυστη σχέση του ανθρώπου με αυτό. Επιχείρησα τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που δεν αναπαριστά απλώς τον υγροβιότοπο, αλλά αποτυπώνει τον χαρακτήρα του ως ενδιάμεσου και ευάλωτου χώρου. Ας αφήσουμε τη φύση να μιλήσει — κι ας της δώσουμε εμείς τη φωνή που χρειάζεται, για να συνεχίσει να υπάρχει…Item Open Access Ψευδές κενόΝτολαπτσής, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-02)Η πτυχιακή εργασία αποτελείται από χαρακτικά και κεραμικά έργα