ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ) by Advisor "Κανιάρη, Ασημίνα"
Results 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted access Carte anatographicaΜαυροκεφάλου, Άλκηστις (Μεταπτυχιακή εργασία, 2017)To carte anatographica είναι μία προσπάθεια διερεύνησης της ανθρώπινης ανατομικής αλληλουχίας 7 οργάνων, δομώντας και εκθέτοντας τα μυθοπλαστικά και γεωμετρικά τους όρια. Η εξελισσόμενη βίωση της σωματικότητας, ως το μοναδικό σταθερό οίκημα προσεγγίζεται σ’ ένα τρίπτυχο εκφάνσεων των σταθερών του (ανατομικού) τόπου και της γεωμετρικής συνοχής τους.Item Restricted access Manna Fortuna - will make your dreams come true : διαδραστική video-performance ; Superm's diary : video projectionΜπόζου, Αγγελική (Μεταπτυχιακή εργασία, 2016)Στην πτυχιακή μου εργασία η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των σπουδών μου στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ, παρουσιάζονταιτα εξής έργα: Η διαδραστική βίντεο-performance με τίτλο Manna Fortuna-will make your dream come true και η σειρά σύντομων βίντεο προβολών με τίτλο Superm's diary και συνολική διάρκεια 16' 33". Τα δύο αυτά έργα αποτελούν αυτόνομες ενότητες παρ' όλα αυτά διατηρούν κοινά στοιχεία στη διαδικασία παραγωγής τους, τα υλικά αλλά και στην τελική τους παρουσίαση. Αντικείμενο έρευνας και σημείο αναφοράς για τα παραπάνω έργα αποτελεί η ονειρική διαδικασία, τα σύμβολα που παρουσιάζονται ακούσια στα όνειρα, καθώς επίσης και ο χώρος του υποσυνείδητου σαν ένα αρχείο εικόνων και μνήμης. Για το λόγο αυτό η κύρια βιβλιογραφία του χρησιμοποίησα, έχει αναφορές στα σημεία του έργου του Φρόυντ και του Γιούνγκ που έχει σχέση με τα όνειρα.Item Restricted access Sonance - momentum : sonance - from cycle to cycleΕφέογλου, Δημήτρης (Μεταπτυχιακή εργασία, 2016)Η εργασία επιχειρεί μια πορεία γύρω από θεωρητικές θέσεις και εικαστικές πρακτικές οι οποίες συγκροτούν μια αλλαγή στον τρόπο παραγωγής του καλλιτεχνικού έργου καθώς και μια σύνδεση με το προτεινόμενο έργο μου. Η εργασία αναπτύσσεται σε δύο μέρη. Αρχικά, εστιάζω στους τρόπους με τους οποίους η σύγχρονη τέχνη ενθαρρύνει την επαναπλαισίωση της ζωγραφικής και της γλυπτικής από διαφορετικά τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά. Επιχειρώ μία θεωρητική μετάβαση από τη λειτουργία του μέσου, στη στροφή της αντίληψης γι αυτό κυρίως τη δεκαετία του 1960 μέχρι και τη σημερινή ανάγκη για τη χρήση νέων μέσων ζωγραφικής έκφρασης. Στη συνέχεια αναλύω τις στρατηγικές μετασχηματισμού που ακολούθησα κατά την πορεία παραγωγής των δύο σειρών Sonance - momentum και Sonance - from cycle to cycle. Πρόκειται για μια οργάνωση σκέψεων σχετικά με τις μεθόδους τις οποίες έχω επιλέξει και πάνω στις οποίες εργάζομαι.Item Restricted access Stand : κατασκευές τοπιακής απο-συγκρότησης ή για ένα μη εντοπίσιμο υπόλοιποΠαλπάνα, Φωτεινή (Μεταπτυχιακή εργασία, 2015-07)Η εγκατάσταση με τίτλο Stand πραγματεύεται τους τρόπους θέασης και τις δυναμικές αλληλεπίδρασης με την κατηγορία εκείνη του φυσικού χώρου η οποία κατασκευάζεται ως τοπίο. Η ίδια η εγκατάσταση διατίθεται προς ανάγνωση ως ένα στιγμιότυπο που διασπάται στα διαφορετικά στοιχεία του και απλώνεται στο χώρο και το χρόνο. Η αφήγηση αναπτύσσεται δοκιμιακά μέσα από βίντεο, εικόνες, κείμενο, αντικείμενα και η άρθρωσή της είναι τριμερής (επιτραπέζια, επιδαπέδια και επιτοίχια διατύπωση) με κάθε ένα από τα μέρη να τοποθετείται σε διαφορετικό σημείο μεταξύ του δίπολου παρατήρηση - εμπλοκή. Μέρος του έργου υιοθετεί την τυπολογία αρχειακών καταγραφών προκειμένου να αναφερθεί σε τρόπους συστημικής παρατήρησης, αποτύπωσης και διαχείρισης της φύσης. Αντλώντας από ένα σύνολο τεκμηριωτικών φωτογραφιών προχωράω στην επεξεργασία τους με τη μορφή βίντεο και ψηφιακών τυπωμάτων, τα οποία αποκτούν γλυπτική διάσταση. Τα έργα συστήνουν ένα αποσπασματικό ντοκουμέντο γεωλογικών παρατηρήσεων, διαδικασιών και διαμορφώσεων σε μικροσκοπικό και μακροσκοπικό επίπεδο. Πρόκειται για χειρονομίες προσομοίωσης δυναμικών εξωανθρώπινης κλίμακας που εμπλέκονται στη διαμόρφωση του τοπίου, καθώς και μηχανισμών συστηματοποίησης που απευθύνονται στη μετρήσιμη εκδοχή του.Item Restricted access Γιατί μου αρέσει η ζωγραφικήΣινοπούλου, Αλεξάνδρα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2017-06)Η διπλωματική μου εργασία έχει τον τίτλο 'Burn Brighter', δηλαδή Κάψε Πιο Λαμπερά. Αυτός ο τίτλος μου άρεσε γιατί θα μπορούσε να είναι ο τίτλος των περισσότερων πινάκων μου και αποφεύγει μια περιγραφική τοποθέτηση. Μπορεί να αναφέρεται από το κάψιμο μιας καρδιάς μέχρι τις τοπικές ή και παγκόσμιες κοινωνικό-πολιτικές εξελίξεις. Οι λέξεις που σχετίζονται με τα έργα της διπλωματικής μου έκθεσης: οι στερεοτυπικές αναπαραστάσεις των ηρώων και των δύο φύλων, η βία, η καταστροφή του κόσμου, ξεσηκωμός, ειρωνεία, αμφιβολία. Η αφετηρία της δουλειάς ήταν θεματικές του ιστορικού πίνακα, δηλαδή ιστορικές, θρησκευτικές και αλληγορικές σκηνές. Κυρίως με ενδιέφερε η αναπαράσταση αντρών έναντι γυναικών, του ηρωισμού, των παθών, και γενικότερα οι συναισθηματικές εντυπώσεις στις οποίες στόχευαν συνήθως οι ιστορικοί πίνακες. Στη συνέχεια, η διαδικασία έγινε πιο ελεύθερη και προέκυψε η ανάμειξη των 'πηγών' — αυτές ξεχνιούνται ή απλά χάνονται κατά την δράση της ίδιας της ζωγραφικής. Οι αρχικές αναφορές αμφιβάλλονται και περνούν από πολλαπλά φίλτρα.Item Restricted access Η ΧείραΚαραβέλα, Αλεξία (Μεταπτυχιακή εργασία, 2015)Στην αρχή του 21ου αιώνα μοιάζει να έχει επέλθει μια αφομοίωση των περισσότερων διακριτικών χαρακτηριστικών της λαϊκής τέχνης, όπως αυτά εμφανίζονται στην αρχή της βιομηχανικής εποχής από τη δυτική μεταβιομηχανική τέχνη, η οποία, μέσα από την πορεία της ιστορίας της, αναδεικνύεται τελικά : σε "μια σύνθετη και πολλαπλή, οργανικά αξεδιάλυτη ενότητα του εργαλείου και του προϊόντος του, του οργάνου και της ενέργειας του - της αιτίας πιο πέρα και του αποτελέσματος της". Μέσα από λειτουργίες όπως η επανάληψη, η επανάχρηση, η οικειοποίηση, η αντιγραφή και η συλλογικότητα, οι πρακτικές ενός ανοιχτού συστήματος πολιτισμού, όπως η λαϊκή τέχνη. Η μοναδική ιδέα αντικαθίσταται από τα συμπλέγματα ιδεών και η πνευματική ιδιοκτησία από το πρόσταγμα μίας κοινοκτημοσύνης των πνευματικών αγαθών, ως πρώτη ύλη για εκ νέου επεξεργασία. Μέσα από τη λειτουργία του διαδικτύου (web), οι ιδέες αυτής της παγκόσμιας κοινότητας συνυφαίνονται, δημιουργώντας έναν νέο συμπυκνωμένο κώδικα επικοινωνίας. Αυτή η διαδικασία αναδιοργάνωσης, θα μπορούσε να ιδωθεί και ως η δυναμική τάση ενός αυτού- οργανωμένου συστήματος (self - organazing system) ενώ οι χρήστες / δημιουργοί του πιο μεγάλου υφαντού, του internet, ως το σύγχρονο παράλληλο του προβιομηχανικού χειροτέχνη, με την επιστροφή σε μία παραγωγική διαδικασία όπου συνυπάρχουν ταυτόχρονα προϊόν, εργαλείο και μέσο (medium) σε μία διαρκή κυκλική κίνηση. Το έργο "η Χείρα" είναι διαρκής προσπάθεια του εντοπισμού μίας φόρμας, που ενοποιεί ετερόκλητες πληροφορίες, αντικείμενα και εμπειρίες.[....]Item Restricted access ΚάνονταςΧειμωνάκης, Γιάννης (Μεταπτυχιακή εργασία, 2016)Η εγκατάσταση με τίτλο «Κάνοντας» βασίστηκε στη μεταφορά μιας εργαστηριακής συνθήκης, εντός της οποίας αντικείμενα μεταξύ ημιτελών κατασκευών, δοκιμίων, μακετών και σχεδίων αποτελούν ενδείξεις μιας προγραμματικής σχεδόν δέσμευσης με την κατασκευή. Επιλέγω την πρώτη ύλη από υπολείμματα και πλεονάσματα βιομηχανικής παραγωγής και οι κατασκευές που προτείνω διατηρούν στο υλικό και την επιφάνεια τους ίχνη από τον προηγούμενο χρηστικό τους ρόλο. Μέσα από διαδικασίες μετασχηματισμού επιδιώκω μια ανατροπή του προτάγματος της λειτουργικότητας που έχει σχετιστεί με τα υλικά που χρησιμοποιώ. Η επεξεργασία πραγματοποιείται χωρίς την επιταγή ενός προσχεδιασμένου αποτελέσματος και τα έργα που προκύπτουν διατηρούν φανερές τις τεχνικές ανα-κατασκευής τους.Item Restricted access Το δεύτερο δέρμαΔημακοπούλου, Τζίνα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2017)Στις μέρες μας, η αφή αποτελεί ανεξερεύνητη φύση έναντι της όρασης. Αρκούμαστε στην οπτική διερεύνηση χωρίς να εισάγουμε οποιαδήποτε άλλη αίσθηση. Πιάνουμε χωρίς να νιώθουμε, αγγίζουμε χωρίς να προσπαθούμε να αισθανθούμε πραγματικά την ιδιαίτερη υφή του αντικειμένου ή της έτερης σάρκας και να αφουγκραστούμε τα μυστικά που η ίδια προδίδει. Σε αυτή την εργασία προσπάθεια μου, είναι να διαχωρίσω και να αναδείξω την αίσθηση της αφής απέναντι στις υπόλοιπες αισθήσεις. Πιο συγκεκριμένα επιχειρώ να ανατρέψω τη λογική, που μας θέλει να θεωρούμε την όραση, ως τη σημαντικότερη αίσθηση του ανθρώπου. Η αφή εδώ, ανθίσταται ενάντια στην “ηγεμονία” της όρασης. Όπως εξάλλου υποστήριζε ο Σωκράτης, «Η όρασης του μυαλού αρχίζει να γίνεται οξεία, όταν η όρασης των ματιών χάνει την δύναμη της». Εκτός από τη φιλοσοφία με τον Σωκράτη και στην ιστορία τέχνης συμβαίνει μια διάκριση οπτικού και απτικού τρόπου αναπαράστασης, όπου συνίσταται στη σκέψη και στα κείμενα του Alois Reigl. Ο Reigl εκτός των άλλων, αναφέρεται στην κυριαρχία του οπτικού- που μέσα από το τελικό οπτικό έργο μου προσπαθώ να ανατρέψω.