Repository logo
 

ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"

Permanent URI for this collection

Browse by

Recent Submissions

Results 1 - 11 of 11
  • ItemEmbargo
    Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία Χάρης Σουόρτς
    (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, 2022) Σουόρτς, Χαράλαμπος; Χριστόπουλος, Κώστας, 1976-; Βελώνης, Κωστής, 1968-; Κουμπής, Τάκης; Χριστόπουλος, Κώστας, 1976-; Σπηλιόπουλος, Μάριος, 1957-; Βελώνης, Κωστής, 1968-; Vlastaras, Vassilis; Κονταράτος, Γιάννης, 1968-; Διάλλα, Αντωνία (Άντα); Παπανικολάου, Μαρία; Ερηνάκης, Νικόλαος; Μεσσίνης, Γιάννης; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Department of Visual Arts; Σχολή Καλών Τεχνών; School of Fine Arts; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"; MA Program in Art, Virtual Reality and Multi-Purpose Systems of Artistic Expression
    Το κείµενο που ακολουθεί επιχειρεί να πλαισιώσει και να εδραιώσει το θεωρητικό υπόβαθρο της εικαστικής µου έρευνας. Η δοµή της εργασίας αναπτύσσεται σε δύο ενότητες. Μια υποστήριξη που αφορά την θεµατική από την οποία προέρχεται το έργου και µια που αφορά την τεχνική δόµηση και ανάπτυξη του έργου. Το κείµενο σχολιάζει τον τρόπο που διερευνώ και αφουγκράζοµαι τα κτίσµατα, τα οποία προκαλούν το έναυσµα για την δηµιουργία του έργου µου. Στην διατύπωση της εργασίας επιλέγω να µιλήσω για τον απόηχο, του συνόλου των έργων µου και όχι αναλυτικά για το κάθε έργο. Θεωρώ πως το έργο µου, στο σύνολο του, εµπεριέχει ένα αινιγµατικό στοιχείο, το οποίο επιλέγω να διατηρήσω και στην θεωρητική έρευνα. Το κείµενο ξεκινάει µε µια βιωµατική ανάλυση, για το πως αντιλαµβάνοµαι την είσοδο των πολυκατοικιών, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, της εποχής του 1950-1980. Ένα πέρασµα, µε µια συγκεκριµένη µορφολογία και αισθητική. Θέτω το έναυσµα από το οποίο πηγάζει και δηµιουργείται η ανήσυχη µου στάση, που θα οδηγηθεί στο έργου. Η υποκειµενική µου οπτική, η οποία δεν κουβαλάει το αρνητικό πρόσηµο της συµβατικής κριτικής, ερευνητών και αναλυτών, του αρχιτεκτονικού κύκλου, της Ελλάδας. Ακολουθεί η προσωπική µου αποδοχή, εκτίµηση και προσδιορισµός της µεταλλαγµένης αισθητικής των εισόδων, στο πέρασµα των χρόνων, ορίζοντας τα κτίσµατα ως, σύγχρονα ενεργά αποµεινάρια. Εισχωρώντας στην δεύτερη ενότητα, ξεκινάει η ανάλυση και πλαισίωση του µέσου καταγραφής και επεξεργασίας του πρωταρχικού υλικού καταγραφής. Ο τρόπος µε τον οποίο, η πρώτη ύλη οδηγείται και προορίζεται για την δηµιουργία του έργου. Ακολουθεί, η επίκληση που πραγµατεύοµαι, για το ποιος είναι ο στόχος του έργου και η νοηµατοδότηση περιήγησης και συλλογής υλικού. Σχολιάζω, τη λειτουργικότητα του έργου, πως συγκροτείται, πως δοµείται και πως διατυπώνεται. Τέλος γίνεται µια τεχνική συσχέτιση του έργου, µε το αντικείµενο αναφοράς. Η επιδίωξη του συσχετισµού, της δηµιουργίας του έργου, µε την κατασκευή των κτισµάτων-αναφοράς.
  • ItemOpen Access
    Πόσο "νεαρό κορίτσι¨είσαι;
    (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, 2023) Αντωνίου, Παρασκευή Η.; Μπέτσου, Βίκη, 1971-; Μπέτσου, Βίκη, 1971-; Φλώρος, Άγγελος; Καββαθάς, Διονύσης; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Department of Visual Arts; Σχολή Καλών Τεχνών; School of Fine Arts; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"; MA Program in Art, Virtual Reality and Multi-Purpose Systems of Artistic Expression
    Η διπλωματική εργασία αποπειράται να σκιαγραφήσει τη φιγούρα του Νεαρού-Κοριτσιού, όπως εξηγείται από τους Tiqqun στο βιβλίο τους Preliminary Materials for a Theory of the Young Girl [Προκαταρκτικά Υλικά για μια Θεωρία του Νεαρού-Κοριτσιού], το Νεαρό-Κορίτσι, ως έννοια σύμβολο με οικουμενική ισχύ, ταυτίζεται στο κείμενο με τον ιδανικό πολίτη της υπερκαταναλωτικής κοινωνίας, της κοινωνίας του Θεάματος. Χωρίς έμφυλο πρόσημο, το Νεαρό-Κορίτσι είναι ένα αντικειμενοποιημένο ον. Μέσα στις σελίδες του βιβλίου σίγουρα θα εντοπίσεις τον εαυτό σου, αρχικά ίσως τρομάξεις, έπειτα μπορεί να σου φανεί διασκεδαστικό, στη συνέχεια πιθανόν να σου προκαλέσει θυμό, τέλος θα έχει καταφέρει να σου προσφέρει συνοπτικά μικρά ψήγματα σαγηνευτικής «σοφίας». Οι Tiqqun ισχυρίζονται ότι δεν είναι καθόλου θεωρητικό έργο. Αποκαλούν το κείμενο τους «thrash theory» θεωρία των σκουπιδιών υλικά που συσσωρεύονται από τυχαία συνάντηση. Χρησιμοποιείται και στην εργασία η ίδια μεθοδολογία, η θεωρία των σκουπιδιών καθιστά ορατή την άτακτη « διαδικασία σύσκεψης » που κρύβεται από τη συμβατική ρητορική. Αρχικά γίνεται μια σύντομη περιγραφή των Tiqqun και της ιστορίας τους ως ομάδα. Έπειτα παρουσιάζονται κάποια στοιχεία για τα Προκαταρκτικά Υλικά για μια Θεωρία του Νεαρού Κοριτσιού, ακολουθεί μια πρώτη γνωριμία με το Νεαρό-Κορίτσι, στη συνέχεια βλέπουμε το πως γεννήθηκε, γνωρίζουμε το σώμα του Νεαρού-Κοριτσιού, ακούμε το Νεαρό-Κορίτσι και σχηματίζουμε ένα μωσαϊκό της εικόνας του με το οικολογικό, φανταστικό, ψηφιακό, λυπημένο και το βασικό Νεαρό-Κορίτσι που μέσα από μια κριτική ανάλυση φτάνουμε στο τέλος στα συμπεράσματα.
  • ItemOpen Access
    Partnering yourself : an interactive mirror
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Χαροπούλου, Ελένη Α.; Jego, Jean - Francois; Plessiet, Cedric; Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Τα τελευταία χρόνια υπάρχει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον συνδυασμό διαφόρων τομέων και επιστημονικών κλάδων. Στις επόμενες σελίδες αυτού του βιβλίου, αναπτύσσεται μία έρευνα σχετικά με την ανθρώπινη κίνηση, το χορό, τις νέες τεχνολογίες και το αποτέλεσμα που μπορεί να προκύψει μέσα από το συνδυασμό τους. Πιο συγκεκριμένα, στην αρχή, γίνεται αναφορά στην ανθρώπινη κίνηση, μελετάται ο αυτοσχεδιασμός στο χορό και το contact-improvisation και οι αρχές που το διαμορφώνουν. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε εν τάχει πώς εξελίχθηκε η Digital Performance και κυρίως το κομμάτι του χορού. Επισημαίνονται κάποια στοιχεία της μεθόδου του “Partnering”, το οποίο ανήκει στον αυτοσχεδιασμό, όπως η διάδραση που είναι το βασικότερο, καθώς επίσης, αναφερόμαστε και στο φαινόμενο του alter ego που συναντάται συχνά στην τέχνη, για να καταλήξουμε τελικά στο κύριο project-πείραμα, το “Partnering YourSelf” το οποίο στηρίζεται σε όλα τα παραπάνω θέματα. Μέσα από το “Partnering YourSelf” δημιουργείται ένας “δυναμικός” ψηφιακός καθρέφτης μέσα από τον οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα κινησιολογικό “διάλογο” με το ψηφιακό του “alter ego” που λειτουργεί σαν δυναμικό, αυτόνομο είδωλο ανακαλύπτοντας έτσι στοιχεία που αφορούν την κινησιολογία του, αλλά και δημιουργώντας κάθε φορά ένα διαφορετικό, μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα.
  • ItemUnknown
    Stay an animal away and you will see a human closer : or how the animal representation in motion picture and new media creates a distance that promotes proximity
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Φερλέ, Βασιλική; Jego, Jean - Francois; Teles de de Castro e Costa, Isadora; Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η αναπαράσταση των ζώων στην τέχνη και το συναίσθημα που επάγεται από αυτή είναι ο πυρήνας αυτής της μελέτης. Το φαινόμενο αυτό προσεγγίστηκε από διάφορες οπτικές γωνίες –βιολογικά, νευροεπιστημονικά, γνωσιακά, ηθολογικά, ψυχολογικά, καλλιτεχνικά– “κοιτώντας πάντοτε τα ζώα στα μάτια”. Το πρώτο μέρος (θεωρητικό σκέλος) αποτελείται από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στους λόγους που η αναπαράσταση των ζώων εμφανίζεται στην τέχνη, πώς επενεργεί στον εγκέφαλο μας, πως συμμετέχει στην έκκληση του συναισθήματος, καθώς και κάποιες “σκοτεινές” πλευρές αυτού του φαινομένου. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται και αναλύονται εν συντομία κάποια επιλεγμένα έργα τέχνης από τον χώρο της κινούμενης εικόνας και των νέων μέσων όπου αναπαρίστανται ζώα ή αξιοποιούνται ζωικά χαρακτηριστικά. Το δεύτερο μέρος (καλλιτεχνικό σκέλος) αποτελείται από τα τέσσερα ξεχωριστά καλλιτεχνικά έργα που λειτουργούν αυτόνομα, αλλά αποτελούν και τμήματα μίας ενιαίας έρευνας πάνω στο στυλ, τον τύπο και τη μορφή της αναπαράστασης των ζώων στην κινούμενη εικόνα και τα νέα μέσα. Εν παραλλήλω αποτελούν και τα τμήματα μίας τμήματα έρευνας πάνω στην ίδια τη φύση των ψηφιακών καλλιτεχνικών μέσων –ως ένα νέο σύγχρονο είδος ζώου–, μελετώντας σε αυτό το πλαίσιο συγκριτικά το ψηφιακό βίντεο, την διαδραστική εγκατάσταση, την εικονική πραγματικότητα, το 360 βίντεο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Το συμπέρασμα των ανωτέρω μελετών και πειραματισμών φάνηκε να δείχνει ότι τα ζώα στις τέχνες και ενδιαφέρουν αλλά και εξυπηρετούν· εννοιολογικά και επικοινωνιακά. Καλλιτεχνικά προσφέρουν στυλ, έμπνευση, φορείς και διεξόδους. Τα ζώα –ως μέρος μας άλλωστε, της εξελικτικής μας ιστορίας αλλά και του συμβιωτικού μέλλοντος μας– φέρουν ένα πολύ ιδιαίτερο, σημαντικό και παγκόσμιο συναισθηματικό φορτίο, το οποίο με την κατάλληλη αξιολόγηση και χειρισμό μπορεί να εξυπηρετήσει την καλλιτεχνική δημιουργία σε πολλά επίπεδα. Ως εκ τούτου, η αναπαράσταση τους όπως και η εξέλιξη αυτής στις τέχνες αξίζει περαιτέρω διερεύνηση.
  • ItemOpen Access
    How to design an artistic narrative virtual reality experience based on sign language poetry : μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2019) Τσαμπουνάρης, Γεώργιος; Jego, Jean - Francois; Meyrueis, Vincent; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    This thesis discusses the design and the implementation of a virtual reality experience based on a sign language poem. Over the last decade, considerable progress has been noted in the development of Human-computer interaction field in both science and art. Significant technological advancement has been also made in virtual reality and motion capture systems as the equipment becomes even more affordable in consumer level. This thesis is based on the context of time-based narrative in virtual reality. A virtual performer avatar narrates a sign language poem in its original form and the virtual environment is constructed and deconstructed according to his/her hand gestures. The user is immersed into that virtual environment where they can feel their presence in the story or embody themselves into the virtual narrator. Motion capture, virtual reality, storytelling and sign language poetry are the key elements contribute all-together to the implementation of this user experience. The description of this pipeline design is the answer to the question of the title.
  • ItemOpen Access
    Downloading the objet trouve : towards a ready-made digital aesthetics
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Τρυφωνόπουλος, Σπύρος Β.; Jego, Jean - Francois; Sohier, Remy; Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια έρευνα πάνω στην ιδέα του ψηφιακού found object/ objet trouvé (ευρεθέν αντικείμενο) και την εφαρμογή του στο γενικότερο πεδίο της ψηφιακής τέχνης. Καθώς, δεν υπάρχει κάποιος σαφής ορισμός ή σχετικό κείμενο για την ψηφιακή υπόσταση του όρου found object, η εργασία συλλαμβάνει και ταυτόχρονα αναζητά αυτήν την έννοια. Βασικοί άξονες συσχέτισης και έρευνας αποτελούν οι όροι του found object/objet trouvé και ready-made από την ιστορία της τέχνης -απ’ όπου και συλλαμβάνεται η παρούσα ιδέα. Η πρακτική από την οποία εκκινείται η αναζήτησή της είναι -βασικά- αυτή της Net Art. Το πρώτο αυτό θεωρητικό σκέλος καταλήγει σε συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά αλλά και την καλλιτεχνική αξία αυτής της έννοιας με τη βοήθεια διαφορετικών κειμένων που συγκροτούν και το πλαίσιο αυτής της προσωπικής θεώρησης. Τα παραπάνω συμπεράσματα καθοδηγούν στη συνέχεια την πρακτική εφαρμογή της -υπό διερεύνηση- ιδέας μέσα από μικρά έργα δημιουργημένα στο περιβάλλον του Unity με την βοήθεια πρόσθετων εργαλείων (assets) διαδικτυακής πλοήγησης και ανάκτησης δεδομένων (Twitter API). Η θεωρητική αναζήτηση και τα έργα που την ακολουθούν αν και συνδέονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της εργασίας, δεν μπορούν να ιδωθούν ως άμεση συνέπεια το ένα του άλλου και περισσότερο αποτελούν παράλληλες προσωπικές αναζητήσεις με επίκεντρο το ψηφιακού found object.
  • ItemOpen Access
    The performing engineer : towards a poor interactive multimedia theater : a study on Samuel Beckett's "Happy days"
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Μιχαλοπούλου, Βασιλική; Jego, Jean - Francois; Sohier, Remy; Plessiet, Cedric; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερωτάται πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να ενσωματωθούν ομαλά σε μια διαδραστική πολυμεσική περφόρμανς βασισμένη στο θεατρικό έργο «Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ. Αναπτύσσει, μέσω μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας, όλη την πορεία εργασίας μέχρι την τελική ιδέα, η οποία είναι αποτέλεσμα διαδοχικών πειραματισμών. Ασχολείται με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία της δημιουργικής διαδικασίας: υποκριτική, δραματουργία, αισθητική, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, σύνθεση ήχου, ψηφιακά μέσα κλπ. επειδή προσεγγίζει την περφόρμανς ως μια προσωπική καλλιτεχνική δήλωση. Ο ερμηνευτής είναι δημιουργός ενός έργου τέχνης στο οποίο ο θεατής γίνεται κι αυτός δημιουργός μέσω της διάδρασης. Το τελικό έργο είναι μια διαδραστική περφόρμανς ζωντανής ροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως αντανάκλαση του ιστορικού γεγονότος του Kορονοϊού, το οποίο αναπόφευκτα έγινε "συνοδοιπόρος" κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας.
  • ItemOpen Access
    LOOP 02 (interactive environment)
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Καρδάση, Κατερίνα; Jego, Jean - Francois; Teles de de Castro e Costa, Isadora; Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η παρούσα διπλωματική είναι μια προσπάθεια σύλληψης οπτικών και εννοιολογικών προτύπων αστικού τοπίου και ποπ κουλτούρας. Αυτό το κείμενο υποστηρίζει θεωρητικά την έννοια και αναλύει από τεχνική άποψη το ζήτημα της μεταπτυχιακής μου διατριβής, με τίτλο: loop02 (Διαδραστικό περιβάλλον). Στη θεωρητική υποστήριξη του έργου για το Master 2, οι έννοιες που σχετίζονται με τη δημόσια και πολιτική τέχνη αναφέρονται ως αναφορές. Πρόκειται για μια μικρή καταγραφή / έρευνα που σχετίζεται με το σύγχρονο αστικό περιβάλλον, τον καταναλωτισμό των λαϊκών τάξεων (μάζες) και τη μελέτη της δημόσιας σφαίρας. Όλα τα παραπάνω, σε ένα πλαίσιο κριτικής στάσης απέναντι στις μορφές εξουσίας, εισάγουν την έννοια του πολιτικού στην τέχνη και τη ζωή. Με βάση τις παραπάνω ανησυχίες, σχεδιάστηκε ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον, το οποίο αποτελείται από τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις στο χώρο, που διασυνδέονται και αλληλεπιδρούν με τον θεατή.
  • ItemOpen Access
    Virtualizing the performance : IVAPA project : a case study for a Virtual Archive : μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2019) Κανελλοπούλου, Αθηνά Σ.; Jego, Jean - Francois; Meyrueis, Vincent; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    In contemporary art, research and experiential experimentation often play an important role for the visual artist. Exploring the maximum possible spectrum of the field are elements that are part of the art. Apart from the research carried out at the beginning of a project, there is also the realistic result of the project, which is often difficult to be documented with traditional methods for offering a similar experience to the viewer. This study will explore the operation and functionality of a prototype of the performance art archive IVAPA (International Virtual Archive of Performance Art) which is developed in Virtual Reality environment, where the audience can navigate through the archive as well as experiencing the performance artwork. Through the topoanalytic method of Bachelard, the planning of a memory palace, the concept of realism and Neufert's architectural principles, the integration of this visual language into the virtual reality and the viewer's experience will be examined. The field of experimentation remains open and the project on-going, because its purpose is the constant integration of older and new performances so that the whole art scene of this kind of art can be included. The study is divided into three chapters. Firstly, the terms of performance art and archive are analyzed, as well as their relation to digitality. Then the method of studying the problem and the spatiality of such an immaterial object is determined. Finally, a description of the realization of the project, audience’s feedback and the possibilities of future extensions are listed. The purpose of IVAPA is to preserve, to showcase and to help the audience to immerse to performance art.
  • ItemOpen Access
    Digital interactive art in public space and the effect of public art on the community
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Κακουλίδη, Ιωάννα Μερόπη; Jego, Jean - Francois; Sohier, Remy; Plessiet, Cedric; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η τεχνολογία διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας ζωή. Από τότε που άρχισε να αποτελεί κομμάτι της ζωής μας, είναι και ένα μέσο έκφρασης για πολλούς σύγχρονους καλλιτέχνες. Για πολλές δεκαετίες η επιστήμη ήταν ενεργά συνδεδεμένη με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Ο αριθμός των επιστημόνων που χρησιμοποιούν εικονικά περιβάλλοντα και την ψηφιακή τεχνολογία γενικότερα για να κάνουν πειράματα αυξάνεται διαρκώς. Η επίδραση της τέχνης στην σωματική και ψυχική υγεία του ατόμου αλλά και της κοινότητας έχει αποτελέσει το κυρίως θέμα για πολλά επιστημονικά πειράματα και έρευνες. Αυτή η διπλωματική εργασία δίνει έμφαση στην διαδραστική ψηφιακή τέχνη συγκεκριμένα και την δυνατότητά της να αποτελέσει μέρος του δημόσιου χώρου. Τα κύρια ερωτήματα που θα απαντηθούν είναι: Τι είναι δημόσια τέχνη και διαδραστικότητα; Γιατί είναι η τέχνη σημαντική για την κοινότητα; Πώς μπορούμε να κάνουμε μια διαδραστική ψηφιακή εγκατάσταση ανοιχτή προς όλους; Περιγράφονται τέλος, μερικά πρακτικά παραδείγματα ψηφιακής διαδραστικής τέχνης που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για αυτήν την διπλωματική εργασία και παρουσιάστηκαν σε δημόσιο χώρο.
  • ItemOpen Access
    Interacting with the machine : to the screen and beyond
    (Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis, 2020) Γράδου, Άννα; Jego, Jean - Francois; Teles de de Castro e Costa, Isadora; Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-; Τμήμα Εικαστικών Τεχνών; Σχολή Καλών Τεχνών; ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
    Η εν λόγω εργασία είναι μια προσπάθεια εξερεύνησης του πεδίου της επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, υπό το πρίσμα της τέχνης, ως ένα θέμα που χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: WIMP και post-WIMP. Προσπάθησα να εντοπίσω τον τρόπο με τον οποίο η διεπαφή του προσωπικού υπολογιστή, τύπου WIMP, κυρίευσε την οθονο-κεντρική διαδραστικη τέχνη, τον τρόπο που οι βασικές σχεδιαστικές αρχές της αμφισβητήθηκαν από καλλιτέχνες και πώς αυτό άλλαξε μέσω των post-WIMP πρακτικών. Επέλεξα να παραθέσω καλλιτεχνικά έργα από την δεκαετία του ΄60 μέχρι το πρόσφατο παρελθόν καθώς η πρόθεση μου ήταν να ιχνηλατήσω την πρωτοτυπία και όχι την καλλιτεχνική επιτυχία ή την ιστορική εξέλιξη. Επίσης, προσπάθησα να επεκτείνω την εργασία αυτή συμπεριλαμβάνοντας δικούς μου πειραματισμούς και έργα, με πρόθεση να εξερευνήσω την περιοχή με έναν δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο. Επέλεξα να ακολουθήσω ένα διαφορετικό τρόπο διάδρασης για κάθε περίπτωση με στόχο να αποκτήσω καλύτερη επισκόπηση του πεδίου και των εργαλείων.