Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Studio "Ζωγραφικής ΙΒ΄ - Painting Studio 12"
Results 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access m.otherΠατάκα, Κατερίνα (Πτυχιακή εργασία, 0026-06-24)Η πτυχιακή μου εργασία αφορά μία έρευνα σχετική με τη δημιουργία ενός ιδρύματος συμβουλετικού χαρακτήρα, από καλλιτέχνες για καλλιτέχνες. Mία έρευνα για την διαμόρφωση μελλοντικών προγραμμάτων, βασισμένη σε δύο πυλώνες, τους καλλιτέχνες του αύριο και τους καταρτισμένους ανθρώπους στο εμπόριο της σύγχρονης τέχνης του σήμερα. Συμπέρασμα αυτής, το χάσμα ανάμεσα στον δημιουργικό κόσμο και τον κόσμο του εμπορίου, με τελικό στόχο να διερευνηθεί εάν η ανάγκη μιας “ενδιάμεσης” πρακτικής που θα ενώνει με διαφάνεια τον δημιουργό με το εμπόριο της τέχνης είναι τελικά ζωτικής σημασίας. Η έρευνα παίρνει μορφή στην εφημερίδα μαζί με όλα τα πορίσματα αυτής και πλαισιώνεται με το μέσο της εγκατάστασης στον εκθεσιακό χώρο της "Νίκος Κεσσανλής" στην Ανωτάτη Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, με την διαμόρφωση ενός "lobby" του ιδρύματος m.other.Item Open Access MIAMMY'S HUBΒαρβέρη, Αναστασία Δήμητρα (Πτυχιακή εργασία, 2024)Στο πλαίσιο ενός κόσμου που δομείται από την καπιταλιστική λογική, βρήκα έναν τρόπο να χακάρω το σύστημα, διατηρώντας την αυτονομία μου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι για να βιοποριστούμε καλούμαστε καθημερινά να επιλέξουμε εάν θα πουλήσουμε το σώμα ή το μυαλό μας, επιλέγω συνειδητά να εργάζομαι απευθείας για την εαυτή μου καθορίζοντας τους όρους της διαδικασίας, εργαλειοποιώντας το σώμα μου ως μέσο παραγωγής. Μέσα από διαφορετικές χρήσεις και ενοικιάσεις, το σωματικό αποκείμενο εμφανίζεται ως καλλιτεχνικό παράγωγο υπονομεύοντας γνωστά ιεραρχικά μοτίβα αλλά και τις ίδιες τις ανατροπές τους. Το οικονομικό αντίτυπο της ενοικίασης του σώματος μου λειτουργεί διεργετικά λόγω της ανακατεύθυνσης του πλούτου όσων επιθυμούν να πληρώσουν για τις υπηρεσίες μου, προς εμένα και τα κορίτσια. Το αγαπημένο σου κορίτσι αφεντικό.Item Open Access Ride or DieΞυλογιαννοπούλου, Μαρκέλλα (Πτυχιακή εργασία, 2024)Οι κοινωνικές ταυτότητες επιβίωσης αναδύονται μέσα από τη διαμόρφωση ενός εαυτού που ευθύνεται για την ενσωμάτωση σε κοινωνικά δίκτυα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κάγκουρες αναδεικνύονται ως μια επικρατούσα υποκουλτούρα, χαρακτηριζόμενη από στοιχεία όπως η ματσίλα, η εκκεντρικότητα και η αφοσίωση στα οχήματα. Παρότι επιχείρησα να ενταχθώ, η εκκεντρικότητα της υποκουλτούρας αυτής αποτελούσε πρόκληση στην αναζήτηση αναγνώρισης, ενώ προσπαθούσα να διατηρήσω την αυθεντικότητά μου. Η ανάγκη για κοινωνική ενσωμάτωση και αναγνώριση υπερέβαινε την επιθυμία να καθορίσω την πραγματική μου ταυτότητα. Διαμορφώνοντας, επομένως, "ταυτότητες επιβίωσης", προσπαθούσα να προσελκύσω αυτό που επιθυμούσα, αντί να προσαρμόζομαι. Η εν λόγω εμπειρία, διαδραματισμένη επι προσωπικού, υπογραμμίζει την ενδελεχή προσπάθεια εύρεσης ισορροπίας μεταξύ αυτο-αναγνώρισης και κοινωνικής αποδοχής. Η ανάγκη για ασφάλεια και ένταξη οδηγεί σε διαρκή αναζήτηση της ιδανικής κοινωνικής ομάδας και τη δημιουργία του εαυτού.Item Open Access Soft clavicleΠαπαδοπούλου, Σόνια (Πτυχιακή εργασία, 2024)Η μετάλλαξη των εαυτών μας σε οτιδήποτε θέλουμε, είναι όσο απεριόριστη όσο και το Transness. Ο τίτλος της πτυχιακής μου, Soft Clavicle, έχει να κάνει με την παιδική ηλικία το τραύμα και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες μέσα στις οποίες μεγαλώνουμε και αναπτυσσόμαστε ιδεολογικά αλλά και σωματικά. Ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουμε σαν queer άτομα μέσα σε μια κοινωνία, όπως η ελληνική με απόψεις και πεποιθήσεις που θα έπρεπε να έχουν μείνει στο 50’, μας κάνει πιο σκληρά ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Η μαλακότητα μας έχει φύγει, γιατί να μην την επαναφέρουμε; Δουλευώ κυρίως με κλωστές, νήματα, υφάσματα και υλικά που μπορώ να επαναχρησιμοποιήσω ή και ανακυκλώσω. Είναι πολύ σημαντικό για εμένα να αγοράζω όσο το λιγότερο πράγματα γίνεται καθώς και να μην πετάω υλικά. Στόχος μου είναι η επανοικειοποίηση όρων, η διαθεματικότητα, το να βγάλω την ένταση που έχει ένα queer trans άτομο με μια απαλότητα μέσω της επιλογής των υλικών μου και των χρωμάτων. Με αφορά η εμπλοκή με τους φεμινιστικούς αγώνες από το πρώτο κύμα έως και τώρα με μια έμφαση στον τρανσφεμινισμό. Τα τρανς άτομα γενικά αποκλείστηκαν από τον φεμινισμό του πρώτου κύματος, όπως και οι λεσβίες και οι άνθρωποι που θεωρούνταν «queer». Ο φεμινισμός του δεύτερου κύματος είδε μεγαλύτερο επίπεδο αποδοχής από ορισμένες φεμινίστριες, ωστόσο η «τρανσεξουαλικότητα» αποκλείστηκε σε μεγάλο βαθμό και περιγράφηκε ως «ασθένεια», ακόμη και μεταξύ των φεμινιστριών που υποστήριζαν την απελευθέρωση των ομοφυλοφίλων. Ο φεμινισμός του τρίτου και του τέταρτου κύματος αποδέχεται γενικά τα τρανς άτομα και βλέπει την τρανς απελευθέρωση ως ένα συνολικό μέρος της απελευθέρωσης των γυναικών.Item Open Access Υπολογίζοντας λανθασμέναΤσιμούρης, Σάββας (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-26)Στο project ‘miscalculating / υπολογίζοντας λανθασμένα’, παρουσιάζονται τέσσερα έργα που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με την έννοια του χρόνου. Εστιάζουν κυρίως στην δυσκολία κατανόησης και διαχείρισης αυτού, αλλά και των αντιφάσεων που εμφανίζονται σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο. Στο ‘never-ending boss battle’, η εγωιστική, αλλά συνάμα πολύ κοινότοπη αντίληψη -ότι μπορούμε να τα προλάβουμε όλα και πως ο χρόνος δεν μας αγγίζει- παραβάλλεται με ένα παιδικό βιντεοπαιχνίδι μάχης. Συνδυαστικά, το ‘eternity is nice, but now I finally wanna die’ είναι ένα ζωγραφικό έργο που εξερευνά το ενδεχόμενο της νίκης απέναντι στον χρόνο, με έπαθλο την αιωνιότητα. Στην συγκεκριμένη οπτική όμως, λόγω της μεταμόρφωσης του χαρακτήρα σε βαμπίρ, η αιωνιότητα μετατρέπεται σε μία βαρετή και ασταμάτητη δυστοπία δίχως νόημα. Η δυσκολία στην διαχείριση και κατανόηση του χρόνου δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα της ζωής. Είναι πάντως η πρώτη αιτία που εκκινεί μια σειρά από καθημερινά, προσωπικά, αλλά και συλλογικά προβλήματα που σε συνδυασμό με το πλήθος αποπροσανατολιστικών ερεθισμάτων της εποχής, το αποτέλεσμα είναι ένα. Δυσφορία. Μία δυσφορία που δεν μπορεί να αγνοηθεί και σε κάνει να θες να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Η ακόμα καλύτερα! Να θες να χτυπάς το κεφάλι σου αγκαλιά με τον ίδιο σου τον εαυτό, προσπαθώντας να αφαιρέσεις αυτό το αίσθημα δυσφορίας και να συνεχίσεις την ζωή σου με όση ηρεμία σου έχει απομείνει. Αυτόν τον ατέρμονο κύκλο εικονογραφεί το γλυπτό ‘headbanging’. Τέλος, το ‘cracks above the eyebrows’ ως συνέχεια του προηγούμενου, είναι η ηχητική απεικόνιση ενός μυαλού που συγκρούεται με τις ίδιες του τις σκέψεις, δημιουργώντας αόρατες ρωγμές.Item Open Access Χ-ΠλευράΜηλαροκώστα, Ασημίνα (Πτυχιακή εργασία, 2023-06-21)Τρείς χαρακτήρες δρουν σε διαφορετικό χρόνο και τόπο. Ο σκοπός τους κοινός και διαχρονικός. Να ανακαλύψουν ένα καλύτερο μέρος. Στα παράλληλα αυτά σύμπαντα που λειτουργούν οι εν λόγω μαχήτριες όμως επικρατεί η δυστοπία. Η τύχη θα είναι με το μέρος τους; Θα καταφέρουν άραγε να ολοκληρώσουν το στόχο τους ή θα γίνουν και αυτές μέρος της δυστοπίας που πολεμούν