Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Studio "Ζωγραφικής Ζ΄ - Painting Studio 7"
Results 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Αόριστα τροπικάΛημνιού, Ιωάννα Ν. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Στα “αόριστα τροπικά”δεν υπάρχει θέμα, δεν υπάρχει συνοχή ,μόνο χαρακτήρες εμπνευσμένοι από την πραγματικότητα και την φαντασία, από αφηγήσεις και ποιήματα, ιστορίες που έχουν λεχθεί. Αποτελείται από 18 ζωγραφικά έργα ,λάδι σε καμβά. Ο κάθε πίνακας λειτουργεί αυτόνομα διηγούμενος την ιστορία μέσω των χαρακτήρων και των συμβόλων με σκοπό την αφύπνιση της μνήμης. Τα έργα συνοδεύονται από ένα σύντομο βιβλίο με σκίτσα και ποιήματα της Ιωάννας Λημνιού.Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Σοφίας ΧριστοδούλουΧριστοδούλου, Σοφία (Πτυχιακή εργασία, 2022)Αφετηρία των έργων μου και τροφή για έμπνευση, θα έλεγα, στάθηκε η μελέτη του παραδοσιακού μοτίβου. Κάποια πρώιμα έργα μου, κινούνται πιο πιστά σε αυτό το πλέγμα. Στην πορεία, όμως, ένιωσα την ανάγκη να δημιουργήσω τα δικά μου μοτίβα, με σχήματα δικής μου έμπνευσης. Σχήματα, τα οποία να έχουν τον αέρα μιας ολοκληρωμένης φόρμας και να αποπνέουν κάτι βαθύτερα δικό μου. Προσπάθεια μου, να νιώσω η ίδια ολοκληρωμένη μέσω μιας συνεχούς, επαναλαμβανόμενης σειράς σχημάτων, που καθορίζουν και χαρακτηρίζουν τη δική μου φύση. Ύστερα πρόσθεσα το χρώμα. Δημιούργησα χρώματα ταπεινά, που έχουν μια έκφραση πνευματική και κρύβουν, παράλληλα, ένα δυναμισμό, τα οποία αφήνουν χώρο για να κατοικήσει ο νους και το σώμα, για να αναπαυθεί η ψυχή και εκεί να μείνει. Με ενδιαφέρει η πνευματικότητα, επιδιώκω να παραγάγω κάτι που με ευχαριστεί και συνάμα με ηρεμεί. Επιθυμώ να νιώσω κατασταλαγμένη μέσω των χρωμάτων που στο τέλος δημιουργώ, μέσω μιας επαναλαμβανόμενης διαδικασίας. Δημιουργώ, με τον τρόπο αυτό, την ασφάλειά μου και ανακαλύπτω, μέσα από τα έργα μου, τη δύναμη που κρύβω μέσα μου. Μετανοώ, μέσα από τα σφάλματά μου και με ταπείνωση ζωγραφίζω χωρίς ενοχές γι’ αυτό που είμαι και γι’ αυτό που, πιθανόν, στο τέλος, θα συμβεί. Σβήνοντας και ξαναζωγραφίζωντας, με επιθυμία να φτάσω στην αυτοολοκλήρωση.Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Mirel GjolenaGjolena, Mirel (Πτυχιακή εργασία, 2023)Αυστηρά, σοβαρά, " σκοτεινά ", τα εν λόγο έργα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά αφού πραγματεύονται την έννοια της πατρικής φιγούρας μέσα στον οικογενειακό κλοιό. Την πλειονότητά των έργων αποτελούν μορφές στημένες και στραμμένες προς τον θεατή σχεδόν σαν να ετοιμάζονται να απαθανατιστούν από έναν φωτογραφικό φακό. Εκεί ανάμεσα σε γυναίκες η μικρά παιδιά, η παρουσία του πατέρα, πάντα αισθητή, επιβάλει την τάξη με τη στιβαρότητα της. Η επιλογή του δημιουργού να μην αποδώσει χαρακτηριστικά των προσώπων των εικονιζόμενων εξασφαλίζει την διαχρονικότητα του θεάματος, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει η χρήση τεχνικής βασισμένης κυρίως στο κάρβουνο, με τους απαραίτητους ασπρόμαυρους τόνους και σκιοφωτισμούς.Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Διαμαντή ΕμμανουήλΔιαμαντής, Εμμανουήλ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-26)Το εικαστικό μου έργο επικεντρώνεται σε αρχαιολογικούς χώρους καθώς και αρχαιολογικά μνημεία του Αθηναϊκού τοπίου τα οποία αποδίδονται μέσω υδατογραφίας και ελαιογραφίας. Η προσέγγιση των έργων γίνεται με ρεαλιστικό τρόπο όσο αφορά πρωτεύοντα στοιχεία όπως το χρώμα και την προοπτική. Παρόλα αυτά το στοιχείο της ρομαντικής διάθεσης πρωταγωνιστεί στους πίνακες προσδίδοντας μια εικόνα που παραπέμπει στους ρομαντικούς πινακες του 190υ αιώνα. Τα έργα αποπνέουν μια αίσθηση αποξένωσης καθώς οι ναοι πρωταγωνιστουν στο μεγαλύτερο μέρος των πινάκων μέσω της έλλειψης ανθρωπίνων παρεμβάσεων στο περιβάλλον στο οποιο βρισκονται. Στην προσπάθεια αυτή οι κομψοι –ευαίσθητοι χρωματισμοί στα αρχαιολογικά μνημεία και οι έντονες καιρικές συνθηκες γεννουν μια ονειρική διαθεση. Το εύρος των έργων μου ξεκινά από ακουαρέλες μικρού και μεσαίου μεγεθους, καταλήγοντας σε λάδια μεγάλων διαστάσεων με σκοπο την ανάδειξη του μεγαλειου και του δέους των αρχαιων ναων. Τέλος, η μελέτη και η αγάπη που τρέφω για τους πίνακες των περιηγητών και ακαδημαϊκών ζωγραφων ενδυναμωνει την απεικόνιση των θεματων μου η οποία ακροβατεί μεταξύ της νοσταλγικης διάθεσης του παρελθόντος αλλά και του ελπιδοφόρου μέλλοντος. Μάνος Στάγγεσερ Διαμαντής Ζ' Εργαστήριο ζωγραφικήςItem Open Access Πτυχιακή εργασία του Πούλη ΓεώργιουΠούλης, Γεώργιος (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η πτυχιακή αποτελείτε από 10 έργα διατάσεων [1,50 x 1,40]. Τα έργα αυτά είναι ζωγραφισμένα πάνω σε μουσαμά. Είναι μια σειρά από τα 10 τελευταία έργα που έκανα την περίοδο 2021-2022. Σκοπός μου ήταν να μελετήσω τη ζωγραφική το χρώμα και την σύνθεση. Προσπάθησα να φτιάξω κάποιες εικόνες που δεν έχουν την αφετηρία τους από τον φυσικό κόσμο. Έτσι η παράσταση δεν με απασχόλησε σε αυτή την ενότητα. Ένα ερώτημα που με συνόδεψε σε όλη την διάρκεια της δημιουργίας των έργων αυτών ήταν το τι είναι ζωγραφική?Item Open Access Το ΜέροςΧοίρας, Ανδρέας (Πτυχιακή εργασία, 2024)Η προσωπική μου δουλειά είναι ζωγραφική με λάδι σε καμβά. Η τεχνική που χρησιμοποιώ συμπεριλαμβάνει επιφάνειες οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους και σε πολλά σημεία η φόρμα γίνεται πιο περιγραφική. Η κεντρική έννοια των έργων είναι οι αναμνήσεις, είναι το αποτύπωμα μιας εικόνας όπου θα παραμείνει για πάντα ζωντανή με έναν η με τον άλλο τρόπο. Όπως η ανάμνηση με την πάροδο του χρόνου σου αφήνει απλά το συναίσθημα έτσι και στα έργα υπάρχει η αποτύπωση της αίσθησης με έναν αφαιρετικό τρόπο. Το παρελθόν είναι ο προφήτης του μέλλοντος, και η αναμνήσεις μένουν σαν σημειωματάριο της ζωής μας.Item Open Access Τοπία μνήμηςΧήρα, Ιουλία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Με αφορμή εικόνες, χώρους, τόπους και κόσμους των παιδικών μου χρόνων αποτυπώνω στις δύο διαστάσεις πάνω στον καμβά τα στοιχεία που με συγκινούν. Μέσα από την διαδικασία τις αναδιατύπωσης και της επαναπροσέγγισης στο ζωγραφικό καμβά ανακαλώ και επαναφέρω λεπτομέρειες και πτυχές των δικών μου πτυχών και εσωτερικού μου γίγνεσθαι έτσι όπως ήταν τότε και έτσι όπως έχει εξελιχθεί σήμερα. Πιστή στα παραπάνω, στο αντίστοιχο πεδίο κινούνται τόσο τα υλικά όσο τα χρώματα τα οποία πραγματεύομαι. Πιο συγκεκριμένα η πρωτόγονη φύση, οι υφές, τα χρώματα και η αισθητική της αρχετυπικής φύσης που συναντώνται στα περιβάλλοντα από τα οποία αντλώ τις εικόνες που πλάθω, επιστρατεύονται για να αποδώσουν στις δύο διαστάσεις του ζωγραφικού μου έργου την φύση στην υψηλότερη μορφή της, εκείνη την φύση του τόπου μου.Item Open Access Υπερβατικά όνταΑμέντα, Δωροθέα (Πτυχιακή εργασία, 2023-09)"Υπερβατικά 'Όντα" Από την αρχαιότητα ως το παρόν μεταβαίνοντας προς το απώτερο μέλλον, υπάρχει μια μυστικιστική ενεργειακή σύνδεση. Η ένωση του απτού, του εμπειρικά βιωμένου μέσα από τις αισθήσεις - αντιληπτού κόσμου, με τον άυλο τον ασώματο κόσμο. Αυτόν που για να τον αισθανθείς χρειάζεται να διαθέτεις "άλλα" μάτια. Βαδίζοντας στης ζωής το συνεχές λαμβάνουμε ενεργειακές εντολές έξωθεν-άνωθεν. Το υψιπετές μας ανακαλύπτει εδώ κάτω στα γήινα, ακόμη και στα πιο ερεβικά μας βάθη. Μας αναδύει στην ουράνια επιφάνεια. Μας καθοδηγεί. Αφηγήσεις, Αρχαίοι μύθοι, Φιλοσοφίες θρησκειών, Σίββυλες ή Πυθίες, 'Άγγελοι, Θεοί & Δαίμονες, Μοίρες, η Αποκάλυψη του Ιωάννη, Η Καινή Διαθήκη, η 'Άυλη κληρονομιά, η Κόλαση του Δάντη - το Καθαρτήριο, ο Παράδεισος, το “Κόκκινο βιβλίο” του Γιούνγκ, το συλλογικό ασυνείδητο, "Το μετά τα φυσικά" του Αριστοτέλη. Ζητώ και θα μου δοθεί. Φτιάχνω την δική μου αυτοεκπληρούμενη προφητεία, οραματίζομαι, προσεύχομαι, συγχρονίζομαι, μεσα από μία εσωτερική ανάγκη ουσιαστικής σύνδεσης με τα μη όντα. Με τις ευχές, τις επιθυμίες, τα όνειρα, τα πάθη μας, μεσα στο ταξίδι αυτό, να ζητούν "σωτηρία" και να απολαμβάνουν πνευματική και ψυχική κατεύθυνση. Είμαστε Φως σε Ροή, που καταλλήγει "καλώς" ξανά στην Πηγή.