Γκρίζα βιβλιογραφία
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Γκρίζα βιβλιογραφία by Studio "Ζωγραφικής Η΄ - Painting Studio 8"
Results 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Cheat engineΜπουχλαριώτου, Ολυμπία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)“Cheat Engine” * Τα έργα παρουσιάζουν φανταστικά τοπία, που συνδυάζουν γεωμετρικά στοιχεία και οργανικές μορφές. Οι λείες καθαρές επιφάνειες, έρχονται σε αντιπαράθεση με τις δυναμικές χειρονομιακές γραφές. Δημιουργείται έτσι, η αίσθηση της ισορροπίας και της σύγκρουσης ταυτόχρονα. Κυριαρχεί η δυναμική των χρωμάτων, που δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης, ενέργειας και μυστηρίου. Κάθε έργο, έχει δημιουργηθεί, μέσω της προσθαφαίρεσης, η οποία οδήγησε στο τελικό αποτέλεσμα. Τα έργα ενσωματώνουν ένα δικό τους γεωμετρικό κώδικα, που παραμορφώνει και ανασυνθέτει, νέα οργανικά στοιχεία. Κώδικες που δημιουργούν συγκρουσιακές καταστάσεις του φαινομενικού με το πραγματικό και ξεκλειδώνουν αποκαλύπτοντας έτσι, νέους κόσμους, πιο αληθινούς, πέρα από ψευδαισθήσεις. Κώδικες που δείχνουν τον τρόπο εξερεύνησης των ορίων και δυνατοτήτων, προάγοντας την ιδέα μιας πραγματικότητας, που μπορεί να διαμορφωθεί μέσω παρεμβάσεων. *Cheat Engine Πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα (open source), για videogames, που δίνει τη δυνατότητα στον gamer, να χακάρει τη λειτουργία του παιχνιδιού, αποκτώντας πρόσβαση σε άπειρα πλεονεκτήματα, με τελικό στόχο την νίκη.Item Open Access IAMAROBOTΚλάδης, Χαράλαμπος Α. (Πτυχιακή εργασία, 2023)Στη σειρά έργων με γενικό τίτλο ‘IAMAROBOT’ προτείνω την επιστροφή στις βασικές διαδικασίες για τη διεπαφή μεταξύ ανθρώπου και ηλεκτρονικού υπολογιστή, όπως αυτές τυποποιήθηκαν τις δεκαετίες του 70 και 80. Οι διαδικασίες αυτές παρότι εξακολουθούν να υπάρχουν στον λειτουργικό πυρήνα όλων των σύγχρονων συσκευών, εντούτοις με τις επικαλύψεις τους με τα σύγχρονα χρηστικά/έξυπνα ενδιάμεσα περιβάλλοντα διάδρασης, ο χρήστης δεν χρειάζεται πλέον να τις χρησιμοποιεί απ’ ευθείας και κατά πάσα πιθανότητα αγνοεί την ύπαρξή τους. Η εικαστική γλώσσα που προκύπτει από την αφαίρεση αυτών των επικαλύψεων, διαμορφώνεται δίνοντας έμφαση στη ‘μεταγλώττιση’ (/’υποβάθμιση’) οπτικών, ακουστικών και γραπτών πληροφοριών που έχουν δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα (κείμενο, φωτογραφία, βίντεο, τεχνητή νοημοσύνη), σε δυαδικό κώδικα, bitmaps, αλγοριθμικούς ήχους και κρυπτογράφηση. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν είναι άλλοτε αναγνώσιμα και άλλοτε δυσνόητα.Item Open Access "Untitled"Αγγελακόπουλος, Δημήτρης Λ.; Αγγελακόπουλος, Πέτρος Λ. (Πτυχιακή εργασία, 2024-01-24)Η καθοριστική, για εμάς σημασία συνύπαρξης, μας οδήγησε στην απόφαση να παρουσιάσουμε από κοινού την πτυχιακή μας εργασία, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (ΑΣΚΤ) τον Ιανουάριο του 2024. Το σώμα της θεματικής ενότητας <>, που παρατίθεται στην αίθουσα Κεσσανλής, έρχεται σαν αποτέλεσμα μιας συλλογικής έρευνας και ενός διαλόγου που καταγράφεται με διάφορα μέσα, αλλά συμπυκνωμένη αφήγηση και όπου σε κάθε περίπτωση αποπειράται να πραγματώσει μια σύγχρονη εμπειρία ζωγραφικής, με έντονα δάνεια υλικών και αισθητικής από την Arte Povera και Ντανταϊσμό, χωρίς ωστόσο να λείπει το στίγμα της προσωπική μας ταυτότητας. Το σώμα του έργου, εμπεριέχει έντονα το λαογραφικό αποτύπωμα της κοινής σκληρής μας μνήμης και τόπου. Εικόνες φθοράς που δεν συναντάμε πια, φτιαγμένες με πίσσα ως βασικό υλικό και όχι ως χρώμα, και με τελάρα από βιομηχανικά ξύλα σε απρόβλεπτα και απόλυτα αναπτύγματα που συνθέτουν μια αφήγηση μάλλον ποιητική. Τα άκαμπτα περιφερειακά υλικά σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρικότητα της πίσσας και την αμεσότητα της φωτογραφίας, κατευθύνουν αναμφίβολα τον τρόπο κατασκευής και εκτέλεσης των έργων μας, γίνεται δηλαδή μια πιο προσωπική ζύμωση που θα έλεγε κανείς πως μοιάζει με τελετουργία κατά την ζωγραφική πράξη.Item Open Access Worlds incongruousΣχίζας, Χρήστος Γ. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Ξεκίνησα με γκράφιτι σε εφηβική ηλικία. Μου έδινε τη δυνατότητα να επεμβαίνω σε μέρη από όπου περνούσα καθημερινά, αφήνοντας το στίγμα μου. Ανάγκη μου ήταν να υπάρξω, να ενταχθώ κοινωνικά μέσω αυτού. Τα χρώματα, οι επιφάνειες, τα μέσα ήρθαν όταν τα είχα πραγματική ανάγκη. Ζωγραφίζω άρα υπάρχω, το άγχος σταματάει μόλις πιάνω το μολύβι. Η ζωγραφική μου επιθυμεί να είναι ένα σχόλιο πηγαίο, δικό μου σε σχέση με την κοινωνία. Ζωγραφίζω στο καλλιτεχνικό μου βιβλίο, στον μουσαμά, στο χαρτί ή στον τοίχο. Πειραματίζομαι στην εικόνα που δημιουργώ, γράφω και σβήνω. Κάθε μουντζούρα έρχεται να με κατευθύνει. Δημιουργώ κόσμους παράταιρους με πρωταγωνιστές φαντασιακά υποκείμενα, το βλέμμα τους εκφράζει το βίωμά μου. Μιλώντας γι’ αυτό που δεν φαίνεται και πιθανά δεν λέγεται· όμως συμβαίνει.Item Open Access Διπλωματία γειτόνων / διπλωματία σεισμώνΣουβερμέτζογλου, Όλγα (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η θεματική της πτυχιακής αφορά του δύο σεισμούς που συνέβησαν το 1999 στην περιοχή του Μαρμαρά στην Τουρκία και στο ρήγμα της Πάρνηθας. Το γεγονός αυτό προκάλεσε μια σειρά αντιδράσεων από τα συστήματα της πολιτικής, των ΜΜΕ και της κοινωνίας των πολιτών, δημιουργώντας ένα νέο λεξιλόγιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η ελληνική κοινωνία και η κυβέρνηση ανταποκρίθηκαν άμεσα στις ανάγκες των γειτόνων-θυμάτων, προσφέροντας υλικά αγαθά, δωρεές αίματος και ανθρωπιστική βοήθεια. Η εγκατάσταση που δημιούργησα με αφορμή αυτά τα γεγονότα, είναι αποτέλεσμα ερευνητικής εργασίας και περιλαμβάνει έτοιμα αντικείμενα (ready make) σε συνδυασμό με κατασκευές. Συνοδεύεται από αφηγήσεις ατόμων που βοήθησαν στην αντιμετώπιση της καταστροφής, τόσο από Ελλάδα όσο και από Τουρκία.Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Αγγελικής ΦράγκουΦράγκου, Αγγελική (Πτυχιακή εργασία, 2022)Στη μικροβιολογία με τον όρο αύξηση (growth) αναφερόμαστε στον πολλαπλασιασμό ενός μικροβιακού κυττάρου, η οποία αποτελεί ένα ουσιώδες χαρακτηριστικό λειτουργίας, άμεσα συνδεδεμένο με το πεπερασμένο χρονικό όριο ζωής στη φύση. Η κάθε αποικία γεννιέται και πολλαπλασιάζεται σε ευνοϊκές συνθήκες, ενώ φθίνει έως το θάνατο και τον αφανισμό της συναρτήσει του χρόνου, ο οποίος μειώνεται όταν οι συνθήκες είναι δυσμενείς. Το πρώτο κομμάτι του πρότζεκτ αποτελείται από τη ψηφιακή αναπαράσταση τριών καλλιεργειών μικροοργανισμών, ο αριθμός του πληθυσμού των οποίων αυξάνεται – και εν συνεχεία μειώνεται εκθετικά. Το ανάπτυγμα του κάθε πληθυσμού ακολουθεί μία εικαστική φόρμα. Στην πρώτη περίπτωση τα σύνολα, που γίνονται αντιληπτά σαν σημεία, σχηματίζουν έναν κύκλο (birth). Στη συνέχεια ο κύκλος μορφοποιείται ελεύθερα, αποδίδοντας μία δεύτερη διαγώνια φόρμα με τρεις εστίες (growth) και τέλος μία τρίτη πιο περίτεχνη φόρμα (death), με μεγαλύτερη ταχύτητα εκτέλεσης. Σε κάθε περίπτωση ο ρυθμός και η ταχύτητα εξέλιξης των τριών αποικιών διαφέρουν, συνθέτοντας έτσι ένα δυναμικό περιβάλλον συνύπαρξης. Το δεύτερο κομμάτι του πρότζεκτ είναι μία διαδραστική εικαστική εγκατάσταση εικονικής πραγματικότητας. Ο θεατής, φορώντας τα γυαλιά vr, κινείται μέσα σε μία φανταστική σφαίρα, η οποία λειτουργεί ως μεμβράνη ορίζοντας τα όρια του μικροπεριβάλλοντός του. Η αίσθηση του βάθους αποδίδεται με τον τρόπο που αλλάζει το μέγεθος, η φωτεινότητα και οι λεπτομέρειες της υφής των αντικειμένων (βακτηρίων) και των εσωτερικών τοιχωμάτων της σφαίρας. Η απόσταση διαφοροποιεί την πρόσληψη των δεδομένων, τα οποία γίνονται περισσότερα και τα σχέδια πιο λεπτομερή όσο ο θεατής πλησιάζει τα όριά τους, παρατηρώντας το χώρο και περπατώντας μέσα σε αυτόν. Κατά τα στάδια της γέννησης και της αύξησης (30 sec) ο φωτισμός, η ένταση του ηχητικού σήματος, ο αριθμός των βακτηρίων συντονίζονται, δίνοντας τη δυνατότητα της σταδιακής παρατήρησης ενός ανοίκειου εικονικού περιβάλλοντος. Μεσολαβεί ένα στάδιο (60 sec), κατά το οποίο η πληθυσμιακή εξέλιξη μοιάζει να έχει παγώσει. Η αιώρηση της κίνησης των κυττάρων συνεχίζεται. Ο θεατής μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στο χώρο, να αλληλεπιδράσει με τα βακτήρια μέσω των χεριών του, απωθώντας και κατευθύνοντάς τα σε έναν άτυπο σχηματισμό συσσωματωμάτων. Δημιουργείται ένα ίχνος, που αποτυπώνει τη διαδρομή της επιλογής του. Η τελευταία προβάλλεται παράλληλα σε ένα μεγάλο γράφημα στον τοίχο. Τα αρχικά σημεία δίνονται ανάλογα με την αρχική θέση του θεατή. Η γραμμή, το σχήμα και οι διαστάσεις εξαρτώνται από την τροχιά που διαγράφεται, βάση της περιπλάνησης που εκείνος επιλέγει. Στο τελευταίο στάδιο, του θανάτου (30 sec), η αλληλεπίδραση με τα βακτήρια παύει, καθώς τα δεύτερα αρχίζουν να πεθαίνουν και να εξαφανίζονται από τον ορίζοντα, ο φωτισμός και ο ήχος μειώνονται έως το σκοτάδι και την πλήρη σίγασή τους. Τα γυαλιά vr καθαρίζονται έπειτα από κάθε θεατή για λόγους υγιεινής. Οι θεατές εισέρχονται ένας-ένας για τις πρακτικές ανάγκες της εγκατάστασης.Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Μαρκέτου ΕιρήνηςΜαρκέτου, Ειρήνη (Πτυχιακή εργασία, 2023)Δημιουργώ μικρά συμπλέγματα από ψηφίδες με μελάνι ραπιδογράφου. Μελετώ το κενό ανάμεσα τους, που θυμίζει σκασμένο χώμα. Είναι μικρές επαναλαμβανόμενες κινήσεις (του χεριού μου με την πολύ λεπτή μύτη του Ραπιδογράφου) που δημιουργούν τα σχήματα – ψηφίδες – επίσης μικρές και επαναλαμβανόμενες που όλες μαζί συνθέτουν μια μεγαλύτερη κίνηση. Οι μορφές – ψηφίδες δεν κλειδώνουν μεταξύ τους σαν κομμάτια ενός παζλ. Υπάρχουν το κάθε ένα ανεξάρτητα, σαν ροή. Η συγγένεια, ή έστω η φαινομενική συγγένεια που έχει με τη χαρακτική είναι θελημένη, όχι τυχαία. Η χαρακτική, το ψηφιδωτό, η κεραμική, είναι επίσης τεχνικές με τις οποίες έχω πειραματιστεί με αυτή την ιδέα – αλλά τις απέρριψα γιατί είχαν μια σταθερότητα κατά τη διαδικασία της δημιουργίας που δεν με ικανοποιούσε. Τα σχέδια αυτά υπάρχουν λόγο της διαδικασίας δημιουργίας τους. Η ίδια επαναλαμβανόμενη κίνηση του χεριού μου που τα δημιουργεί – συσσωρευμένη καταλήγει στη δημιουργία ενός έργου που με τη σειρά του απεικονίζει μικρά σώματα – μορφές – ασήμαντα μόνα τους, που όμως όλα μαζί αποκτούν μια δυναμική ροή.Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Αναστασιάδη ΑναστάσιουΑναστασιάδης, Αναστάσιος (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η δουλειά μου αποτελείται από ασπρόμαυρα σχέδια, μεγάλων διαστάσεων, των οποίων η αισθητική είναι παραπλήσια με αυτή από γκραβούρες και χαρακτικά του μεσαίωνα ή της προαναγγενησιακής περιόδου. Η μέθοδος με την οποία δουλεύω αυτά τα έργα, είναι κοντά στην τεχνική του détournement (μεταστροφή), η οποία χρησιμοποιήθηκε και έγινε γνωστή απ' τους καταστασιακούς. Η μεταστροφή γίνεται μέσω της εκτροπής μιας εικόνας από το αρχικό πλαίσιο και την ένταξή της σε μια νέα σύνθεση φέροντας πλεον καινούργια νοήματα. Τις εικόνες που διαχειρίζομαι και μεταστρέφω τις αντλώ από μια μεγάλη γκάμα καλλιτεχνών και ιστορικών περιόδων. Μπορεί στο ίδιο έργο να συνυπάρχουν στοιχεία από τον Hieronymus Bosch έως καρέ από κόμιξ ή εικονογραφίσεις περιοδικών. Με τις εικόνες αυτές προσπαθώ να δημιουργώ αφηγήσεις του σήμερα κρατώντας μια αισθητική μεταξύ γκραβούρας και χαρακτικού. Σε ένα πρώτο επίπεδο αυτό το κάνω με την τοποθέτηση εκείνων των μορφών σε γνωστά μας σύγχρονα περιβάλλοντα (πισίνες, μοντέρνα σπίτια, πολυκαταστήματα κλπ). Όμως προσπαθώ να το πραγματοποιήσω και με την παρουσίαση χαρακτήρων της σύγχρονης ζωής μέσω μεταστροφής παλιών απεικονίσεων. Για παράδειγμα βασιλιάδες μπορούν να εμφανιστούν ως σύγχρονοι ειδικοί ή ακόμα νέες τεχνολογίες ως ιερά αντικείμενα. Το σχέδιο γεμίζει όλη την επιφάνεια, αφήνοντας ελάχιστα κενά και με όμοια γραφή σε όλο της το μήκος και πλάτος. Με αυτό τον τρόπο αντικατοπτρίζεται η αίσθηση μου για την διαφάνεια της πληροφορίας στη ζωή μας σήμερα, η οποία είναι πληθωριστική και υπέρ ταχεία.Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Αντωνίου ΑναστασιάδηΑναστασιάδης, Αντώνης (Πτυχιακή εργασία, 2024)Η εγκατάσταση αποτελείται από οκτώ πέτρινα γλυπτά, τοποθετημένα σε σκοτεινό χώρο. Στο κέντρο των περισσότερων μία λάξευση σε γεωμετρικό (κυκλικό ή τετράγωνο) σχήμα μετατρέπει τη λίθινη οπή σε φιλόξενη επιφάνεια προβολής. Οι υπόλοιπες πλευρές εξακολουθούν να παραμένουν ακατέργαστες και, μέσα από δέσμες λευκού φωτός, αναδεικνύουν τον άγριο και τραχύ χαρακτήρα του υλικού.Item Open Access Πτυχιακή εργασίας 'Ελενας ΑναγνωστάκηΑναγνωστάκη, Έλενα (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)Το έργο είναι αποτέλεσμα της ερευνητικής μου προσπάθειας κατανόησης της έννοιας της εικόνας και του μηχανισμού παραγωγής της. Τι είναι στην πραγματικότητα μια εικόνα; Πόσο διαφέρει από το πραγματικό; Πόση από την αλήθεια του πραγματικού μεταφέρει και πόσο αλλοιώνει το ίδιο το υποκείμενο; Πόσο καθοριστική είναι η διαμεσολάβηση του μέσου όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα, όταν άλλοτε προσθέτει και άλλοτε αφαιρεί πληροφορίες; Η μηχανή μπορεί και μας εκθέτει με εικόνες άγνωστες προς εμάς και αμφίσημες ως προς την ερμηνεία τους.