Πτυχιακές Εργασίες
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Πτυχιακές Εργασίες by Studio "Ζωγραφικής ΣΤ΄ - Painting Studio 6"
Results 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access As above so below, as within so withoutΜπαντουράκης, Δημήτρης Κλάουντιο (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)15 έργα ζωγραφικής με λάδι σε καμβα.Item Open Access Burn in heavenΚορδολαίμης, Λάμπρος (Πτυχιακή εργασία, 2022)Στα έργα μου πάντα υπήρχε ως αφετηρία η παιδική ηλικία και η γέννηση. Επικεντρώνομαι στην πορεία διαμόρφωσης μιας οντότητας και τους παράγοντες που λειτουργούν απελευθερωτικά η κατασταλτικά πάνω της. Τα γεμάτα απωθημένα κομμάτια του παρελθόντος καταπνίγουν την εξέλιξη και την αυτοδιάθεση. Με ενδιαφέρει η μίξη μιας συντηρητικής - θρησκευτικής εικονογραφίας με αυτό που οι υποστηρικτές της φοβούνται περισσότερο, την ελεύθερη έκφραση και τη ποικιλομορφία της σεξουαλικότητας. Αντίστοιχα με ενδιαφέρει και η συνύπαρξη αντιθετικών στοιχείων, όπως η ανθρώπινη βιαιότητα μέσα σε ένα αρμονικό φυσικό τοπίο, είτε η νοσταλγία και το τραύμα.Item Open Access DelululandΝάνος, Ευάγγελος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-09)Στο Delululand μου, δημιούργησα μια σειρά έργων από ζωγραφικά με ανάγλυφα και γλυπτά που απεικονίζουν πράξεις μιας περσόνας που έχω επινοήσει, φέρνοντας στην επιφάνεια επιθυμίες που κάνω στη φαντασία μου αλλά δεν μπορώ να πραγματοποιήσω στην καθημερινότητά μου, επειδή περιορίζομαι από τα περιβάλλοντα στα οποία έχω ζήσει, περιβάλλοντα που είναι συντηρητικά και εχθρικά απέναντί σε queer άτομα. Η περσόνα στα έργα είναι η επιτομή του self-empowerment για μένα, ένα άτομο που δεν ενδιαφέρεται για τη γνώμη των άλλων. Εκφράζω αμετανόητα το queerness μου και αποτυπώνω τη φαντασίωσή μου και αυτό που θέλω να είμαι στην πραγματικότητα, και το κάνω κάτι αληθινό και απτό. Πολλές εικόνες στα έργα αντλούν αφορμές από αναρτήσεις που γίνονται σε queer social media, και υπογραμμίζω τη σχέση μου με αυτά ως queer άτομο, σχολιάζοντας τα στερεότυπα που αναπαράγουν και τις προσδοκίες που μου δημιουργούν για το πώς «πρέπει» να συμπεριφέρομαι και να είμαι, ενώ, παράλληλα, τα προσεγγίζω με χιούμορ και τα ενστερνίζομαι. Τα χρώματα είναι έντονα και με πολλή χρωστική, παίζοντας με το στερεότυπο ότι οτιδήποτε πολύχρωμο θεωρείται κιτς και queer. Τα ζωγραφικά έργα έχουν την ίδια λογική ως προς τη φόρμα και το χρώμα με τα γλυπτά, που έχουν κατασκευαστεί με 3D εκτυπώσεις. Θέλω να είναι δύσκολο για τον θεατή να ξεχωρίσει τι είναι γλυπτό και τι είναι ζωγραφική. Παίζω με το ψεύτικο και το αληθινό, τι είναι φαντασίωση και τι ψέμα, αλλά ταυτόχρονα όλα είναι αληθινά.Item Open Access Follow the rabbitΣτρεβλού, Ραφαηλία Σοφία Ε. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η δουλειά μου απεικονίζει σκηνές βγαλμένες από εφιαλτικούς κόσμους με το στοιχείο του φανταστικού να υπερτερεί σε όλα τα έργα. Σκοπός είναι να έρθει ο θεατής αντιμέτωπος, με την πιο σκοτεινή πλευρά του συνειδητού και ασυνείδητου κόσμου μας. Θεωρώ αναγκαίο να βγάλω στην επιφάνεια πτυχές του ψυχισμού μας, που δεν είναι απαραίτητα ευχάριστες, για αυτόν τον λόγο η γενική θεματολογία της δουλειάς μου είναι οι καταπιεσμένες φοβίες . Με ενδιαφέρει να ρίξω φως σε συναισθήματα που πολύ συχνά καταπιέζουμε και αγνοούμε νομίζοντας ότι θα υποχωρήσουν, ο φόβος συνήθως είναι ένα συναίσθημα από το οποίο προσπαθούμε να ξεφύγουμε, ωστόσο μέσα από τη δουλεία μου προσπαθώ να πετύχω κάποιου είδους κάθαρση. Θεωρώ αναγκαία την ύπαρξη μιας γενικής ατμόσφαιρας αυτού που απεικονίζω, καθώς πιστεύω πως το χρώμα και η γενική αίσθηση του έργου, διεγείρει συναισθήματα και βοηθάει στο να περάσουν αυτά στον θεατή. Οι ειδικές θεματολογίες των έργων μου απεικονίζουν φανταστικά τοπία , στα οποία δημιουργώ εικόνες οι οποίες συνήθως μοιάζουν σαν στιγμιότυπα από μια σκηνή. Η θαμπάδα ενισχύει την εκάστοτε ατμόσφαιρα και εντείνει στη γενική αίσθηση του εφιαλτικού δημιουργώντας μια συνθήκη από την οποία δεν μπορείς να ξεφύγεις. Στα έργα κυριαρχούν ψυχροί χρωματισμοί με κοντινές τονικές σχέσεις , όμως σε πολλά έργα εμπεριέχεται ένα στοιχείο πιο φωτεινό λειτουργώντας σαν μια διέξοδος. Το σύνολο της θεματολογίας είναι επηρεασμένο από τη φαντασία, τα παραμύθια τη μυθολογία και τη μουσική. Οι ανθρωπόμορφες φιγούρες με κεφάλια ζώων στο έργο μου σχεδόν πάντα έχουν τη θέση του απειλητικού, του κρυμμένου , του επικείμενου κακού. Τα κεφάλια ζώων, λειτουργούν ως μια μάσκα η οποία μας εμποδίζει να δούμε τι υπάρχει από κάτω ποιές οι προθέσεις του χαρακτήρα σε σχέση με τις κεντρικές φιγούρες και δημιουργεί ένα αίσθημα αβεβαιότητας, από την οποία πιστεύω πως κάποια στιγμή μπορούμε να βγούμε.Item Open Access In- Side-OutΜαυρομμάτη, Όλγα (Πτυχιακή εργασία, 2016-06)Το In- Side Out είναι μια προσπάθεια αποτύπωσης της ανθρώπινης ψυχής στις πιο εύθραυστες και αληθινές στιγμές της. Οι μορφές που παρουσιάζονται αντιπροσωπεύουν συναισθήματα απομόνωσης, άγχους και απόγνωσης, αποκαλύπτοντας τη βαθιά ψυχική ένταση που μπορεί να βιώσει ένα άτομο. Το έντονο μπλέ χρώμα ως κυρίαρχο στοιχείο, προσδίδει ψυχρότητα και εντείνει την αίσθηση του κενού, ενώ οι παραμορφώσεις και η δυναμική των εκφράσεων επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια αίσθηση ανησυχίας και αναταραχής. Τα έργα δεν επιδιώκουν να προσφέρουν απαντήσεις ή λύσεις· αντίθετα, λειτουργούν ως καθρέπτες των εσωτερικών συγκρούσεων και των σιωπηλών κραυγών που πολλοί από εμάς κρύβουμε. Η ένταση ανάμεσα στο φως και τη σκιά είναι μια μεταφορά για τη μάχη μεταξύ ελπίδας και απελπισίας, δημιουργώντας έναν χώρο όπου ο θεατής μπορεί να βυθιστεί και να προβληματιστεί για τα δικά του συναισθήματα και υπαρξιακά ερωτήματα. Μέσα από αυτά τα έργα, επιδιώκω να αναδείξω την ανθρώπινη ευαλωτότητα και να προκαλέσω μια προσωπική ενδοσκόπηση.Item Open Access Lucid worldsΚατρή, Βερόνικα Ν. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Εικόνες παρμένες από μνήμες, φαντασία και περιβάλλον αποτυπώνονται στον καμβά και συνθέτουν το Lucid Worlds. Ζωγραφική που ρέει ανάμεσα σε μυθοπλασία και πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας συμβολικά και αφηγηματικά στοιχεία στο έργο της, η Κατρή δημιουργεί τη δική της αφήγηση μέσα από τη μυθολογία, τις αναμνήσεις της παιδικής της ηλικίας στη Σαντορίνη, τα ταξίδια της, αλλά και την πρόσφατη εμπειρία της από το Iσλανδικό τοπίο, που τη συγκίνησε βαθιά και επηρέασε καθοριστικά τη τέχνη της. Αυτά τα στοιχεία συγχωνεύονται σε όλη τη δουλειά της και αφηγούνται την προσωπική και ποιητική σύνθεση της καλλιτέχνιδας των Lucid Worlds. To παιχνίδι των σχέσεων μεταξύ φιγούρας και τοπίου διατρέχει σε ολόκληρο το έργο. Αυτή η συγχώνευση ξυπνά τη μνήμη συγκεκριμένων εμπειριών και δημιουργεί ένα φανταστικό τοπίο, στο οποίο η ίδια η καλλιτέχνης ζει σε πραγματικό χρόνο. Σε συνδυασμό με τον προσωπικό συμβολισμό της Κατρή, η αλχημεία που προκύπτει αγγίζει έναν σουρεαλισμό και ένα συμβολικό στυλ. Το Lucid Worlds προσκαλεί τον θεατή σε ένα ταξίδι και τον προκαλεί να βρει μέσα στο έργο τη δική του αφήγηση.Item Open Access MorpheusΠαπαδοπούλου, Δήμητρα - Θεοδώρα Α. (Πτυχιακή εργασία, 2023)Τα videogames συνδέονται με τον κόσμο των εικαστικών, αποδεικνύοντας πως εκτός από τρόπος ψυχαγωγίας, μπορούν να γίνουν και τρόπος έκφρασης. Στο «M0RPHEUS», ο θεατής έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει διαδραστικά, χρησιμοποιώντας το χειριστήριο, περιπλανόμενος σε έναν ουτοπικό, ψηφιακό κόσμο. Αφυπνίζοντας την παιδικότητα που κρύβει μέσα του η οποία έχει καταπιεστεί από την απαιτητικότητα της σύγχρονης ζωής και ανακτάται μέσα από την ψυχαγωγία. «Παιχνίδια» και «Videogames». Οι ίδιοι οι χαρακτήρες μοιάζουν με έμβια παιχνίδια. Χαρακτήρες που θα μπορούσαμε να δούμε σε όνειρο. Κάθε ένας έχει τη δική του προσωπικότητα, άλλοι είναι «καλοί», άλλοι «κακοί». Άλλοι βοηθούν και άλλοι όχι. Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο του πρωταγωνιστή και πρέπει να βρει και να εξολοθρεύσει τους Εφιάλτες για να σώσει τον Πύργο των Ονείρων. Για να πετύχουμε τους στόχους μας, πρέπει να υπερνικήσουμε τους φόβους μας και να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια στο δρόμο μας. Ο δρόμος ίσως να είναι περίπλοκος και δύσκολος. Όμως, με την σωστή καθοδήγηση και κρίση, θα καταφέρουμε να βρούμε την έξοδο.Item Open Access S p (l) a c e sΣημάδης, Δημήτρης Ραφαήλ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Οι χώροι μου ακροβατούν μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας. Αρχικά επιλέγω χρώματα που με διεγείρουν ως πρώτη ύλη και κατασκευάζω χώρους όπου συνυπάρχει το ονειρικό και το ανοίκειο. Αντλώ από εικόνες που με "γαργαλούσαν" συναισθηματικά ως παιδί (από βιβλία, κινούμενα σχέδια και τοπία της περιοχής όπου μεγάλωσα) μετουσιώνοντας τες πλεον σε κόσμους του σημερινού ψυχίσμου μου.Item Open Access SkyforgedΑγγελόπουλος, Ηλίας (Πτυχιακή εργασία, 2025-02-24)Το SkyForged είναι μια ιστορία που επιχειρεί να γεφυρώσει την αφήγηση με την εικαστική τέχνη, προσκαλώντας τον θεατή σε ένα ταξίδι ανακάλυψης. Σε έναν κόσμο όπου οι μύθοι και το υπερφυσικό μπλέκονται με την πραγματικότητα, η ιστορία ξεδιπλώνεται μέσα από δύο αδέλφια, τα οποία, βοηθώντας το ένα το άλλο, προσπαθούν να ξετυλίξουν το νήμα μιας αρχαίας ιστορίας—ενός κρυμμένου μυστικού που τους στέρησε την ίδια τους την οικογένεια. Καθώς η αναζήτησή τους τα οδηγεί όλο και πιο βαθιά στο άγνωστο, η αθωότητα συγκρούεται με την ωριμότητα, η μνήμη με τη λήθη και η φαντασία με την αλήθεια. Το έργο αυτό προσκαλεί τον θεατή να αποκρυπτογραφήσει αυτα τα κρυφά νοήματα της ιστορίας, γεφυρώνοντας το ορατό με το άρρητο, τοποθετοντας μας σε εναν κοσμο όπου το καλο και το κακο δεν ειναι παντα αυτο που νομιζουμε.Item Open Access (ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟΠατμανίδη, Ευσταθία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)(ΑΝ)ΥΠΑΡΚΤΟ Η ύπαρξη, τα μεγέθη, το άπειρο, η μοναδικότητα, τα όρια είναι πεδία απεριόριστης εξερεύνησης και συναποτελούν τα ζητήματα πάνω στα οποία έχω κινηθεί εικαστικά. Η κοσμική διάθεση που προκύπτει στη δουλειά μου προέρχεται από την προσωπική μου υπαρξιακή αναζήτηση και σκέψη πάνω στα ανεξερεύνητα κομμάτια του σύμπαντος. Η διαδικασία σκέψης για την πραγματικότητα, τον χρόνο, την αλήθεια, μπορούν να διευρύνουν την κατανόηση μας πάνω στα μεγέθη και τις δυνατότητες του κοσμικού χώρου. Η εικαστική και στοχαστική τριβή με αυτού του είδους τις έννοιες μπορεί να δημιουργήσει εγκεφαλική σύγχυση αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσει νέες εννοιολογικές προκλήσεις σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε το άγνωστο, πέρα από τη σφαίρα της επίγειας αντίληψης. Η σειρά αυτών των έργων αναφέρεται στο πως θα έμοιαζε -σε έναν κοσμικό χώρο απεριόριστων πιθανοτήτων - η φύση και το φως, αν άκμαζαν σε πλανήτες με διαφορετικές συνθήκες από την γη. Λόγω της αφαιρετικής φύσης αυτού του ζητήματος και της μη επαληθευμένης ύπαρξής του, τα έργα κινούνται σε θολές γραμμές μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Είναι γοητευτική η αντίθεση στο ότι αυτά τα έργα μπορεί να είναι μια τεχνητή εικόνα χωρίς ίχνος αλήθειας σε κανένα από τα στοιχεία της (σχηματικά, χρωματικά, εννοιολογικά) αλλά ίσως μπορεί και να είναι κάτι εντελώς ρεαλιστικό και αληθινό. Απλά για να οριστεί ως αληθινό θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα και με την 4η διάσταση, τον χρόνο. "Το πιο όμορφο πράγμα που μπορούμε να βιώσουμε είναι το μυστήριο’’ - Albert EinsteinItem Open Access Αναδυόμενοι ΧώροιΤσιάκος, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-02)Ζωγραφίζω με έναν άμεσο, χειρονομιακό τρόπο, δημιουργώντας συνθέσεις που ξεκινούν από φαινομενικά τυχαίες πινελιές και σταδιακά μετασχηματίζονται σε συμπαγείς, ενοποιημένες μορφές. Αυτές οι μορφές συχνά παραπέμπουν, χωρίς να αναπαριστούν άμεσα, σε στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος ή άλλες οπτικές εμπειρίες. Η διαδικασία μου βασίζεται στην παρατήρηση και την επεξεργασία της επιφάνειας. Αρχικά αναπτύσσω υφές και ρυθμούς, πάνω στους οποίους αναζητώ δυνατότητες για μορφοποίηση. Εντοπίζω σχήματα που θέλω να κρατήσω και τονίζω ή αποκρύπτω περιοχές, μέχρι η εικόνα να αποκτήσει συνοχή. Η προοπτική ανατρέπεται σκόπιμα, ώστε να δημιουργείται ένας ρευστός και αλλόκοτος χώρος, ανοιχτός σε πολλαπλές αναγνώσεις. Επιδιώκω να δημιουργώ εικόνες που, ενώ είναι αφηρημένες στην πρώτη ματιά, διατηρούν μια αίσθηση σύνδεσης με τον υλικό κόσμο, σαν να γεννήθηκαν μέσα από αυτόν χωρίς να τον απεικονίζουν.Item Open Access Ανείπωτη ΕπαφήAλβέρτης, Νικόλαος (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-23)Ανείπωτη επαφή Το περιεχόμενο αυτών των ζωγραφικών έργων αφορά στη σωματική επαφή και την αναπαρασταση των κινήσεων. Σε συναισθήματα που προκαλούνται από το άγγιγμα και καταλήγουν μέσα από τις κινησεις να δημιουργουν μια ιστορία ή μια σκηνή. Ετσι αποτυπώνω με ένα “δραματικό” ζωγραφικό τρόπο την ανείπωτη επαφή.Item Open Access Αυτοεκπληρούμενη προφητείαΡάλλη, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2021-06-21)Εγκατάσταση, ζωγραφικό έργο, γλυπτό, zineItem Open Access Αφανή τοπίαΜπαρμπαρή - Μπέκα, Κωνσταντίνα Σ. (Πτυχιακή εργασία, 2023)Η πτυχιακή εργασία “αφανή τοπία” προσπαθεί να αναδείξει υπαρκτούς χώρους που μας περιβάλλουν αλλά ταυτόχρονα ζουν μακριά από το επίκεντρο της προσοχής μας. Διαπραγματεύεται την σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και την φύση. Στα τοπία που δημιουργούνται δεν εμφανίζεται ο άνθρωπος αλλά η παρουσία του είναι αισθητή μέσα από το αποτύπωμα που αφήνει στο περιβάλλον. Τα τοπία είναι στο μεταίχμιο μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Η δημιουργία των έργων έχει προκύψει μέσα από την παρατήρησης της φύσης, του αστικού και του βιομηχανικού χώρου. Κοιτάζοντας το αστικό τοπίο της Αθήνας, είναι εμφανής η πυκνή δόμηση και η έλλειψη πρασίνου. Ο ακάλυπτος είναι η εσωτερική πλευρά της πολυκατοικίας που δεν φαίνεται από τον δρόμο. Είναι μια αθέατη όψη η οποία όμως αποκαλύπτει πτυχές της ανθρώπινης συνύπαρξης. Η απουσία ζωής στα μπαλκόνια, ο περιορισμένος χώρος θέασης και η παραμέληση των κτηρίων με έκαναν να σκεφτώ τις συνθήκες που συντελούν σε αυτή την κατάσταση. Μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να αποτυπώσω αυτές τις σκέψεις και τα συναισθήματα στην ζωγραφική. Η απεικόνιση των ζώων προέκυψε αυθόρμητα με την παρακολούθηση κάποιων ντοκιμαντέρ που περιέγραφαν την ζωή τους στον σύγχρονο κόσμο. Το ελάφι, ο λύκος και άλλα ζώα στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν συμβολικά στους μύθους και ενσάρκωναν θεότητες. Συνήθως ο άνθρωπος είχε τον ρόλο του θύματος και κάποιο άγριο ζώο του θύτη. Στην σημερινή εποχή οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί με ένα μεγάλο κομμάτι του ζωικού βασιλείου να βρίσκεται στο περιθώριο λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ταξιδεύοντας στην ελληνική ύπαιθρο, μου έκανε εντύπωση η συνύπαρξη φυσικού τοπίου και βιομηχανικών χώρων. Με αφετηρία αυτήν την σχέση συνύπαρξης, δημιούργησα τοπία που ισορροπούν ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και τις τεχνητές/μηχανικές κατασκευές που δημιουργεί ο άνθρωπος. Για την δημιουργία των έργων παίρνω αφορμή από φωτογραφίες (δικές μου ή από το διαδίκτυο). Στην συνέχεια τις επεξεργάζομαι και τις συνθέτω ώστε να δημιουργηθεί μια νέα εικόνα. Μέσα από την ατμόσφαιρα, προσπαθώ να αποδώσω την αίσθηση του χώρου που έχω φανταστεί. Με το μέσο της ζωγραφικής παρατηρώ τον εξωτερικό κόσμο (μορφή). Ταυτόχρονα παρατηρώ και τον εσωτερικό κόσμο αφού μέσα από την συγκέντρωση και την πολύωρη πρακτική μπαίνω σε μια κατάσταση “διαλογισμού”. Με άξονα το θέμα που επιλέγω, εξερευνώ και ανακαλύπτω την εικαστική γλώσσα και την προσωπική μου γραφή. Προσπαθώ να κρατώ μια ειλικρινή στάση απέναντι στα θέματα που με απασχολούν και τον τρόπο που αυτά παίρνουν μορφή στον εικαστικό χώρο. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα αναμενόμενο και πολλές φορές προσπαθώ να το αποκωδικοποιήσω. Αυτή όμως πιστεύω ότι είναι η μαγεία της ζωγραφικής, μια αντανάκλαση των μη συνειδητών σκέψεων.Item Open Access Διαδικασία σε εξέλιξηΧατζηδημητρίου, Άγγελος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-04)Η κεντρική ιδέα του έργου είναι η “Διαδικασία σε εξέλIξη” . Αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο είναι να δείξω τη διαδικασία μέσω της οποίας δούλεψα κι όχι τόσο το τελικό αποτέλεσμα . Η παρουσίαση της πτυχιακής μου χωρίστηκε σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αφορούσε την μελέτη και την έρευνα πάνω στο περιεχόμενο και τα υλικά που θα χρησιμοποιούσα. Το δεύτερο μέρος αφορούσε περισσότερο μια συγκεκριμένη τεχνική, την τεχνική της μεταξοτυπίας την οποία χρησιμοποίησα για να αναπαράγω σε πολλαπλά αντίτυπα ένα από τα έργα μου. Η τελική μορφή της εργασίας μου ήταν ένα ανοιχτό εργαστήριο σε οριζόντια διάταξη. Σε πρώτη φάση υπήρχαν οι σημειώσεις και η μελέτη των υλικών. Σε δεύτερη φάση υπήρχε ένα τραπέζι με τα υλικά της μεταξοτυπίας όπου, σε τρίτη φάση τυπωνόντουσαν τα αντίτυπα του έργου που επέλεξα.Item Open Access Έν ΛευκώΦειδεροπούλου, Σπυριδούλα (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-09)Η φράση προέρχεται από τα γαλλικά (En blanc) και κυριολεκτικά σημαίνει «σε λευκό», δηλαδή χωρίς κάτι γραμμένο. Συμβολικά ή μεταφορικά, σημαίνει ότι κάποιος δίνει απόλυτη εμπιστοσύνη, ή εξουσιοδότηση σε κάποιον άλλον, χωρίς να θέτει περιορισμούς ή όρους. Δηλώνει ταυτόχρονα απουσία και παρουσία, προσμονή και απόφαση. Οι μορφές καθοδηγούμενες από τη λευκή επιφάνεια του καμβά, ακροβατούν ανάμεσα στο αναπαραστατικό και στο ονειρικό. Για μένα, σε έναν κόσμο γεμάτο «μαύρα», η επιλογή να σταθείς απέναντι στο λευκό, είναι πράξη αντίστασης. Το λευκό, δεν είναι κενό, είναι χώρος αναπνοής, ασφάλειας, αφαίρεσης, αναθεώρησης, διεξόδου.Item Open Access Κ Υ Τ Τ Α Ρ ΟΣταματάκη, Αιθέρια (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-09)Το ΚΥΤΤΑΡΟ είναι μια εικαστική εγκατάσταση. Ένα ενιαίο έργο αποτελούμενο από πολλά μικρότερα αυτόνομα έργα και υποέργα. Κυρίαρχο είναι το ίδιο επαναλαμβανόμενο μοτίβο το οποίο έχει σχεδιαστεί στο χέρι παραπάνω από χίλιες φορές και είναι ένας κύκλος μέσα σε έναν άλλον μεγαλύτερο κύκλο. Αυτό το σύμβολο ονομάζω ΚΥΤΤΑΡΟ .Είναι το κύτταρο στην πιο απλή και αφαιρετική μορφή που θα μπορούσε να υπάρξει. Τα έργα αυτά είναι διάφορα ασπρόμαυρα σχέδια σε χαρτιά(γυαλιστερά/ματ) διαστάσεων περίπου Α5 /Α4 από υλικά όπως σινική μελάνη , graffity spray, ακρυλικοί μαρκαδόροι κ.α. και κάθε ένα από αυτά έχει τον δικό του μοναδικό όνομα . Τα χαρτιά Α4 έχουν κάποια ασπρόμαυρα σχέδια, ενώ τα Α5 έχουν το καθένα από ένα μοναδικό κύτταρο(σχεδιασμένο με σινική μελάνη) και ένα όνομα(από χρωματιστό ακρυλικό μαρκαδόρο). Πλησιάζοντας κοντά φαίνεται ότι κάθε Κύτταρο, αλλά και κάθε όνομα είναι διαφορετικό κι ας μοιάζουν ίδια από μακριά εκ πρώτης όψεως. Τα ονόματα των κυττάρων είναι γραμμένα σε διάφορες γλώσσες από όλον τον κόσμο. Επιπλέον υπάρχουν 5 μικρά κείμενα-φράσεις σε κορνίζες, τοποθετημένα διάσπαρτα μέσα στην εγκατάσταση με φράσεις από το πεδίο της επιστήμης της βιολογίας σε σχέση με το ΚΥΤΤΑΡΟ, την επιβίωση/εξέλιξή και άρα την συνέχεια της ύπαρξης του οργανισμού και της Ζωής. Ανάμεσά στα σχέδια και καρφωμένοι στον τοίχο,βρίσκονται 3 καμβάδες(σπρέυ ,ακρυλικά ,πλαστικό τοίχου ,μελάνη και μαρκαδόροι) οι δύο εκ των οποίων απεικονίζουν δύο ασπρόμαυρα χέρια να κρατάνε αντικριστά μισό κύτταρο ενώ ο τρίτος (τοποθετημένος πιο μακριά από τους άλλους δύο) δείχνει ένα μεγάλο κύτταρο ενωμένο και ολόκληρο.(Οι διαστάσεις τους είναι Υ=2,15 μ και Π=2,5 μ για τα δυο χέρια και Υ=2,15μ και Π=3μ για τον καμβά με το κύτταρο), Στον χώρο υπάρχει τραπέζι με κάποια χαρτιά Α5 με το ΚΥΤΤΑΡΟ αλλά χωρίς κάποιο όνομα γραμμένο πάνω τους και πολλές χρωματιστές πινέζες σε ένα μεγάλο μπωλ ώστε να μπορεί να τοποθετεί όποιος θεατής θέλει και ''το δικό του κύτταρο΄΄,το δικό του όνομα στην εγκατάσταση. Στον χώρο υπάρχει τραπέζι με κάποια χαρτιά Α5 με το ΚΥΤΤΑΡΟ αλλά χωρίς κάποιο όνομα γραμμένο πάνω τους και πολλές χρωματιστές πινέζες σε ένα μπωλ ώστε να μπορεί να τοποθετεί όποιος θεατής θέλει και ''το δικό του κύτταρο΄΄,το δικό του όνομα στην εγκατάσταση. Ως αποτέλεσμα, το έργο, αλλάζει καθώς περνάει ο χρόνος και ο κόσμος από μέσα του και ποτέ δεν μπορεί να είναι πάλι ίδιο με πριν- όπως ακριβώς συμβαίνει και με κάθε ζωντανό οργανισμό στην φύση που αλλάζει, εξελίσσεται, γερνάει, μεταβάλλεται και επηρεάζεται από ένα σωρό συνθήκες και παράγοντες. Στο κεντρικό σημείο της εγκατάστασης επί του δαπέδου βρίσκεται ένα μικρότερο υποέργο με τον τίτλο DUM SPIRUM ΣΠΕΙΡΑ και είναι μια εγκατάσταση από spray μπουκάλια σπρέυ τοποθετημένα σε σχήμα σπείρας(σαν σαλίγκαρος) τα οποία καταλήγουν σε ένα κιτς, υπερβολικό, φανταχτερό ,συλλεκτικό και εντυπωσιακό μπουκάλι μπράντυ με βελούδινο εξώφυλλο, ανάγλυφες Καρυάτιδες και χρυσά γράμματα, πολύ εντυπωσιακό και όμορφο αλλά κατά τα άλλα άχρηστο(καθώς όταν πλησιάσεις πολύ κοντά συνειδητοποιείς ότι το περιεχόμενο ''είναι σάπιο''(και έτσι είναι!) Λίγο παραπέρα ακουμπισμένη στο πάτωμα, στην είσοδο της σπείρας υπάρχει μια διαλυμένη κορνίζα Α3 με το κείμενο και την λογική γύρω από την εγκατάσταση ''DUM SPIRUM ΣΠΕΙΡΑ'' και ακουμπισμένο σε ένα μικρό τραπέζι εκεί κοντά βρίσκεται και το μικρότερο αυτόνομο έργο ,ένα κόκκινο βιβλίο(δεμένο χειροποίητα με παραδοσιακή τεχνική) που μέσα έχει ασπρόμαυρα σχέδια και στο εξώφυλλο γράφει με κεφαλαία χρυσά γράμματα: ''ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΝΙΓΟΝΤΑΙ'' και στο οπισθόφυλλό του: ''ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΝΕΡΟ''. Και ‘’ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΝΙΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΝΕΡΟ’’ είναι αφιερωμένη και η συγκεκριμένη έκθεση.Item Open Access ΚύκλοςΓεωργίου, Σταυρούλα (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-16)Κύκλος Όταν θέλεις να μείνεις μόνος σου χάραξε γύρο σου ένα κύκλο. Έχεις το δικαίωμα. Εκεί θα νιώσεις προστατευμένος, πως τίποτα δεν μπορεί να σε πειράξει. Προσοχή! Μόλις νιώσεις εγκλωβισμένος κάνε μια με το χέρι σου και σβήσε τη γραμμή που έχεις χαράξει. Βρες ένα άλλο ζωντανό πλάσμα για να αγκαλιάσεις. Πρέπει να νιώσεις τον χτύπο μιας άλλης καρδιάς. Που θα σου θυμίσει την ζωή.Item Open Access Μεταβαλλόμενα ΣώματαΓκολφινοπούλου, Ελισάβετ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Εγκατάσταση με μαλακά γλυπτά και έργα σε κορνίζες.Item Open Access ΟίκοςΛάσκαρη, Ευσταθία (Πτυχιακή εργασία, 2025-02-24)O "Οίκος" αφορά τη συγκολλητική μεμβράνη της οικογένειας. Είναι ο φυσικός και συναισθηματικός χώρος, μέσα στον οποίο καλούμαστε να ζήσουμε από παιδιά. Εκεί, ίσως να διαδραματίζονται καταστάσεις που ο καθένας μας μπορεί να κουβαλάει υπό μορφή τραύματος για όλη του τη ζωή. Υπάρχει ασφάλεια μέσα σε ένα κέλυφος που είναι διάφανο; Υπάρχει ευτυχία όταν υπάρχει συσσώρευση; Υπάρχει αγάπη όταν επικρατούν ασαφή όρια; Ο οίκος είναι μια κραυγή που δεν βγαίνει. Ο δείκτης του χεριού που κουνιέται μπροστά από το πρόσωπο σου. Είναι τα χτυπήματα της κατσαρόλας πάνω στη φωνή σου. Η συρόμενη γυάλινη πόρτα που έκλεινες για να κρυφτείς. Ο ύπνος με το άγχος μην σου ροκανίσουν τα χέρια κάποια όντα κάτω από το κρεβάτι. Το κατουρημένο από τον φόβο βρακί. Ο οίκος ο ανοίκειος. Επιχειρώ μέσω του σχεδίου, της φωτογραφίας και του βίντεο να επαναφέρω μνήμες. Η επεξεργασία του βιώματος και ο μετασχηματισμός του σε μια άλλη μορφή, υλική ή άυλη, θεωρώ ότι συνεπικουρεί στην εξομάλυνση του τραύματος.