Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Keyword "Αγάπη"
Results 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access ΗρωισμόςΒορλόκας, Επαμεινώνδας (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-16)Το κεντρικό θέμα του έργου μου είναι ο «Ηρωισμός». Η λέξη αυτή θα ζει για πάντα όσα χρόνια και αιώνες αν περάσουν. Ο κάθε άνθρωπος μπορεί να γίνει «ήρωας»: με την κάθε πράξη που κάνει κάθε μέρα, ακόμα και το πιο μικρό- όπως ένας καλός λόγος. Υπάρχουν τόσα παραδείγματα στην καθημερινότητα μας για να δείξουμε τον «ήρωα», που βρίσκεται ανάμεσα μας αρκεί να ρίξουμε το (εγώ) μας και να ανοίξουμε τα μάτια μας. Ο άνθρωπος δεν χρειάζεται να ταυτίζεται ούτε να προσπαθεί να αλλάξει για να μοιάσει σε κάτι, αλλά να προσπαθεί με όση δύναμη έχει να μιμηθεί κάτι, να έχει ένα κίνητρο και να παλέψει για να φτιάξει κάτι. Αυτός ο μικρόκοσμος (θρησκεία ,ήρωες και comic), ο κόσμος θα μπορούσε να το αντιληφθεί σαν μία αναγέννηση, βλέποντας πως μέσα εκεί δεν υπάρχει η λέξη «στερεότυπο», πως μέσα στο κομμάτι «ηρωισμός» δεν υπάρχει αυτό που λέει ο λαός, λίγοι και καλοί. Όχι! Απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως φυλετικής, κοινωνικής, οικονομικής, θρησκευτικής, σεξουαλικής κατάστασης. Ο «Ήρωας», δεν είναι για λίγους, αλλά για πολλούς και ακόμα παραπέρα: καθολικός, παγκόσμιος, ίσως ακόμα και συμπαντικός. Το κοινό τους στοιχείο είναι: η ένωση της δύναμης, αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες και φτάνοντας στην κορυφή ως νίκη κατακτώντας το φως. Ο θεατής βλέποντας μία τέτοια ιδέα εμβαθύνει μέσα στο δυναμικό ύφος και την υποβλητική στάση των σωμάτων, μέσα στα θερμόαιμα χρώματα και παράλληλα με την ασκητική κατάσταση που εκπέμπουν. Είτε με τον έναν, είτε με τον άλλον τρόπο, οι δύο κόσμοι (οι δυο μορφές απεικόνισης των προσώπων) μέσα από το κοινό τους χαρακτηριστικό, ενώνονται σε ένα.Item Open Access ΚήποςΠαπαδόπουλος, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Τα έργα αποτελούνται από έξι ζωγραφιές με μολύβι μέγεθος 70χ100 εκατοστά και δύο ζωγραφιές με μολύβι 35χ50 εκατοστάItem Open Access Πορεία προςΓρηγορίου, Δήμητρα Δ. (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η πτυχιακή μου είναι μια μικρή περιπλάνηση στον ψυχισμό του ανθρώπου ως προς τις σχέσεις του με τους άλλους. Ξεκινάμε αναζητώντας την αποδοχή των άλλων, παίρνουμε αγάπη για να γίνουμε η αγάπη που θα δώσουμε, κουβαλάμε τους νεκρούς μας για να καταλήξουμε κι οι ίδιοι κάποια στιγμή νεκροί των άλλων.Item Open Access Φωτεινός ΚήποςΓαβριήλ, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-26)Η διπλωματική εργασία «ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΚΗΠΟΣ» , είναι μια γλυπτική και ηχητική εγκατάσταση εμπνευσμένη από το ρομαντικό μύθο της Λίμνης των Κύκνων και αναδημιουργημένη από το τέλος της τελευταίας πράξης του έργου όπου δίδεται η εικαστική εκδοχή –πινελιά της δημιουργού. Μεταφερόμαστε στην τελευταία πράξη της λίμνης των κύκνων όπου λίγο πριν πεθάνει ο κύκνος και παραδοθεί στο χαμό , τα μάγια λύνονται ,το φώς υπερισχύει του σκότους ,το καλό νικάει το κακό και όλη η πλάση παίρνει ξανά ζωή στον κήπο του δάσους . Η φύση ζωντανεύει , χαίρεται και συμπάσχει με το γεγονός του θριάμβου της αγάπης . Ο κύκνος (η ίδια η ρίζα της αρχαίας ελληνικής λέξη «κύκνος», είναι ο ινδοευρωπαϊκός όρος «keuk», που σημαίνει «λάμπω, είμαι φωτεινός») , ιερό πτηνό του Απόλλωνα , αρχαίο σύμβολο του φωτός ,της πίστης και της αγνότητας , λάμπει και εξουδετερώνει με το φώς του τον κακό μάγο Ρόθμπαρτ που μεταμορφώνεται σε αράχνη… Ο κύριος προβληματισμός που διακατέχει το έργο αυτό, εναλλάσσεται γύρω από τη δυαδικότητα φώς και σκότος , καλό και κακό ,αγάπη και θλίψη . Η επιλογή του κύκνου ως συμβόλου δεν έγινε τυχαία, καθώς ο κύκνος είναι μια δημιουργική δύναμη στενά συνδεδεμένη με την ποίηση και τη λογοτεχνία και τη μουσική ανά τους αιώνες, όπως για παράδειγμα στον αρχαιοελληνικό μύθο του Δία και της Λήδας, όπου εκεί αποκτά τις έννοιες της αποπλάνησης , του ερωτισμού και της ερωτικής έκστασης. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο είναι η σύνδεση με την πνευματικότητα, με το «θείο», καθώς λίγο πριν το θάνατο ο κύκνος ένα πουλί με δυσάρεστο κελάηδημα (κρώξιμο), όταν διαισθανθεί τον επερχόμενο θάνατό του, κελαηδά με πολύ γλυκιά φωνή , το επονομαζόμενο «κύκνειο άσμα». Αυτή την παράδοση την αναφέρει και ο Πλάτωνας, στο έργο του «Φαίδων», αν και ο μεγάλος φιλόσοφος δίνει μια διαφορετική αιτία αυτού του κύκνειου άσματος , ότι δηλαδή, οι κύκνοι δεν τραγουδούν όμορφα από λύπη γιατί σε λίγο θα πεθάνουν, αλλά από χαρά, γιατί νιώθουν ότι όπου να’ ναι θα πάνε κοντά στον θεό Απόλλωνα, στον οποίο είναι αφιερωμένα, αυτά τα θεϊκά και μαντικά πουλιά. Τέλος, χαρακτηριστική είναι η σχέση του έργου με το δράμα από το οποίο αντλεί έμπνευση και χαρακτηριστικά, διότι οι μύθοι αποτελούν την αρχή των πάντων και επειδή το καλλιτεχνικό δράμα του Τσαϊκόφσκι η Λίμνη των κύκνων ενσαρκώνει όσο κανένα άλλο όλο το εύρος των ανθρωπίνων συναισθημάτων, από την ελπίδα μέχρι την απόγνωση, από τον τρόμο μέχρι την τρυφερότητα, από τη μελαγχολία και τη θλίψη μέχρι την έκσταση..