ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ) by Advisor "Ναυρίδης, Νίκος, 1958-"
Results 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted access Ένα κομμάτι άπειροΜαμαλιόγκας, Ηλίας (Μεταπτυχιακή εργασία, 2013)Το να κατανοήσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει αποτελεί ίσως ένα θεμελιώδες προβλήματα. Η ανάγκη αυτή του να κατανοούμε και κατά συνέπεια να προσπαθούμε να γνωρίζουμε, πηγάζει μέσα από τις σχέσεις που το υποκείμενο (ως εγώ και σκεπτόμενο ον) συνάπτει με τον κόσμο και τα πράγματα γύρω του. Ο κόσμος συγκροτείται μπροστά μας ως έχει (μέσα στην ανοιχτότητά του και την ενδεχόμενη απειρότητά του). Μέσω της τέχνης επιτυγχάνεται αυτή η στροφή προς το είναι των πραγμάτων, στη μυστική δόνησή τους, αποτελεί κατά κάποιο τρόπο ένα είδος διάνοιξης προς το πραγματικό στη μη αντικειμενοποίησή του, η προσπάθεια να κατασταθεί ορατή «η δόνηση των φαινομενικοτήτων η οποία αποτελεί το λίκνο των πραγμάτων».Item Open Access Καναρέλης Νίκος : διπλωματική εργασίαΚαναρέλης, Νίκος, 1975- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Μέσα από τη διαδικασία της δειγματοληψίας, παρόμοια με τα remix της μουσικής παραγωγής, επιλέγω εικόνες που είμαι υποκειμενικά συνδεδεμένος με αυτές, αφαιρώ κάθε ιστορικά θεσμοθετημένο περιεχόμενο και κοινωνικοπολιτικό φορτίο, τη συνδυάζω με άλλες εικόνες και σύμβολα για να μπορέσω να μιλήσω για τη ζωγραφική την ίδια, να δοκιμάσω τα όριά της, να ερευνήσω την ιστορία και τη θέση της σε σχέση με το ρόλο της σύγχρονης πολιτιστικής σύμβασης. Διαρκής είναι και η επιστροφή μου σε αναφορές στη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Η συνύπαρξη των εικόνων ελλήνων ζωγράφων που μπορούν να αναγνωριστούν από θεατές με γνώση της ελληνικότητάς τους, με τα οικουμενικά πλέον χαρακτηριστικά αναγνωρίσιμων εικαστικών ρευμάτων, όπως η ρωσική πρωτοπορία ή το destijl, λειτουργεί με σκοπό την επανατοποθέτηση της ελληνικότητας στο παγκόσμιο εικαστικό λεξιλόγιο, τον επαναπροσδιορισμό του τελευταίου στην ελληνική εικαστική τέχνη, τη συμβίωση και επιρροή του ενός πάνω στο άλλο και τελικά ίσως την αναίρεση των συμπερασμάτων που απορρέουν από έναν τέτοιο προβληματισμό. Έτσι στην εικαστική δουλειά μου συνυπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες όπως και πολλές έννοιες. Όμως κάποιες έννοιες είναι εμμονικές και παρούσες σχεδόν σε όλα μου τα έργα, σχεδόν σε όλα μου τα χρόνια πραγμάτωσής τους. Ίσως γιατί αυτές οι έννοιες δεν στοιχειοθετούν μόνο το λεξιλόγιο των έργων μου αλλά ίσως συγκροτούν και την ίδια μου τη σκέψη, τη φύση μου.