Repository logo
 

Φαντασιοπληξία

Title in english

Phantasioplexy

Embargo lift

Type

Πτυχιακή εργασία
Graduation Project

Date

2025-10-22

Examining Committee

Studio Director

Καζάζης, Γιώργος

Academic Institution

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Athens School of Fine Arts

Department

Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Department of Visual Arts

Category

Ζωγραφική

Master of Arts Program

Keywords in english

Phantasy, Realism, Surrealism, Light, Dark, Paradox

Abstract

Η έκθεση με τίτλο «Φαντασιοπληξία» αποτελείται από δώδεκα σχέδια με μολύβι πάνω σε χαρτί, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας. Κάθε έργο έχει αφετηρία τη σκέψη μου γύρω από τη φαντασία, τη διαστρέβλωση του πραγματικού και την κίνηση του μυαλού πέρα από τα λογικά όρια. Ο όρος «φαντασιοπληξία» επιλέχθηκε, όχι τόσο με την στενή του έννοια, αλλά ως περιγραφή μιας κατάστασης όπου το βλέμμα αφήνεται ελεύθερο να αιωρηθεί μεταξύ ρεαλισμού και φαντασίας. Η ενότητα χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη: στα σκοτεινά έργα (Εικόνες 1 έως 6 ) και στα φωτεινά έργα (Εικόνες 7 έως 12). Στα πρώτα, το μαύρο φόντο είναι αυτό που κυριαρχεί, λειτουργώντας ως σκηνικό που ωθεί τον θεατή να πλησιάσει και να βρει γωνίες θέασης, με σκοπό να αποφύγει το ανακλώμενο φως. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι μορφές μοιάζουν να ξεπροβάλλουν μέσα από την πυκνότητα του μαύρου, δημιουργώντας μια αίσθηση αιώρησης. Στα φωτεινά έργα, αντίθετα, οι μορφές ξεχωρίζουν καθαρά, σαν να ανήκουν σε έναν ιδιότυπο ρεαλισμό. Αντικείμενα και σχήματα που αναγνωρίζονται με την πρώτη ματιά, αποκαλύπτουν, μέσα στη λεπτομέρειά τους, μια λογική που δεν στέκει. Αυτό το παιχνίδι ανάμεσα στο σκοτεινό και το φωτεινό είναι το κέντρο της έκθεσης: δύο διαφορετικοί δρόμοι που οδηγούν στην ίδια εμπειρία, την εμπειρία του παράδοξου. Για μένα η «φαντασιοπληξία» είναι ένας τρόπος να δούμε την πραγματικότητα αλλιώς, με μια ματιά που παραμορφώνει και ανασυνθέτει. Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί η λογική και η κανονικότητα, αυτά τα έργα λειτουργούν σαν μικρές παύσεις, σαν ρωγμές, που μας επιτρέπουν να φανταστούμε τον κόσμο ξανά.

Abstract in english

The exhibition titled “Phantasioplexy” consists of twelve pencil drawings on paper, created as part of my undergraduate thesis project. Each work originates from my reflections on imagination, the distortion of reality, and the movement of the mind beyond rational limits. The term “Phantasioplexy” was chosen not so much in its literal sense, but as a description of a state in which the gaze is allowed to drift freely between realism and fantasy. The body of work is essentially divided into two parts: the dark pieces (Images 1–6) and the light ones (Images 7–12). In the former, the black background dominates, functioning as a stage that invites the viewer to approach and find viewing angles in order to avoid reflected light. In this way, the forms seem to emerge from within the density of black, creating a sense of suspension. In the light works, by contrast, the forms stand out clearly, as if they belonged to a peculiar kind of realism. Objects and shapes recognizable at first glance reveal, in their detail, a logic that does not hold. This play between darkness and light forms the core of the exhibition: two different paths leading to the same experience — the experience of the paradox. For me, “Phantasioplexy” is a way of seeing reality otherwise — through a gaze that distorts and reassembles. In an era dominated by logic and normality, these works act as small pauses, as cracks that allow us to imagine the world anew.

Description

Creative Commons License

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Creative Commons License URL

Brief Bio

Η αγάπη μου για την Τέχνη θα μπορούσα να πω ότι ξεκίνησε από την παιδική μου ηλικία. Θυμάμαι να ζωγραφίζω μανιωδώς πορτρέτα από φωτογραφίες της οικογένειάς μου, αυτοκίνητα και κινούμενα σχέδια που έβλεπα στην τηλεόραση. Σε ηλικία 8 ετών ο πατέρας μου με υποκίνησε να γραφτώ σε ωδείο μουσικής, ενώ άρχισα να παρακολουθώ και μαθήματα ντραμς, κάτι το οποίο διήρκεσε 10 περίπου χρόνια. Αφότου τελείωσα το Λύκειο γράφτηκα σε ιδιωτικό εργαστήριο ζωγραφικής και ξεκίνησα το ακαδημαϊκό σχέδιο προετοιμαζόμενος για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου και εισήχθηκα. Παράλληλα ξεκίνησα να ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη Φωτογραφία, ενώ συμμετείχα και ως βοηθός φωτογράφου στην κάλυψη ενός διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Κατά τα χρόνια της φοίτησής μου στη Σχολή προσπάθησα να πειραματιστώ με διάφορα υλικά, σταδιακά όμως στράφηκα προς το σχέδιο με μολύβι, το οποίο και λάτρεψα. Πέρα όμως από το μολύβι, μέσα από το εργαστήριο επιλογής, αγάπησα και την τέχνη της μαρμαρογλυπτικής, για την οποία διδάχθηκα πάρα πολλά δίπλα σε μια καταξιωμένη μαρμαρογλύπτρια της Νάξου, την οποία και ευχαριστώ.