Γρούπος
Title in english
Grúpos
View or Download Files
Embargo lift
Type
Πτυχιακή εργασία
Graduation Project
Graduation Project
Date
2025-02-24
Advisor
Examining Committee
Studio Director
Χανδρής, Παντελής
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Athens School of Fine Arts
Athens School of Fine Arts
Department
Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Department of Visual Arts
Department of Visual Arts
Division
Category
Γλυπτική
Εγκατάσταση
Άλλο
Εγκατάσταση
Άλλο
Master of Arts Program
Keywords in english
Modular, Ceramics, Wood, Metal, Upcycled materials, Craft
Abstract
Γρούπος
Γρούπος (ουσιαστικό)
(παρωχημένο) σωρός όμοιων πραγμάτων ή κατασκευών
(παρωχημένο) ομάδα πλασμάτων ή κατασκευών που στέκονται ή περπατάνε μαζί
Στην εγκατάσταση «Γρούπος» δημιουργείται ένας κόσμος όπου design, ζωομορφία και βιομηχανικά στοιχεία συνυπάρχουν. Τα αντικείμενα της εγκατάστασης δεν έχουν συγκεκριμένη λειτουργικότητα, βρίσκονται ανάμεσα στο πραγματικό και το αφηρημένο. Η διαδικασία της κατασκευής είναι ο βασικός άξονας της εγκατάστασης. Διαδικασία η οποία ξεκινά από αυτόματα σχέδια, τα οποια αποτελούν μέρος μιας σχεδιαστικής γλώσσας η οποία εξελίσσεται μέσα στα χρόνια. Αυτή η γλώσσα συνδυάζει χαρακτηριστικά βιομηχανικά, αρθρωτά και παιγνιώδη. Στη συνέχεια, η επιθυμία μεταφοράς των σχεδίων στον τρισδιάστατο χώρο μετατρέπεται σε μια διαδικασία που θυμίζει ένα αυτοδημιούργητο παζλ και εκφραζεται μεσα απο την πολυφωνία των υλικών. Κατα την διάρκεια αυτης της διαδικασίας τα σχέδια αποδομούνται καθώς τα μέρη τους κατασκευάζονται. Μου αρέσει να σκέφτομαι ότι οργανώνω και φτιάχνω αυτες τις κατασκευές σχεδον ανατομικά. Η επιλογή των υλικών δεν ακολουθεί μια προγραμματισμένη διαδικασία αγοράς, αντιθέτως προκύπτει κυρίως από την επιθυμία να δουλευτούν υλικά που φέρουν ήδη μια ιστορία και φθορά σε συνδυασμό με τα πλασμένα κεραμικά στοιχεία. Ο παράγοντας του τυχαίου παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς πολλά από τα υλικά συλλέγονται από διάφορους χώρους και τόπους. Ταυτόχρονα η τυχαία εύρεση ενός υλικού μπορεί να καθορίσει την κλίμακα της κατασκευής ή να βρεί ταύτιση με κάποιο σχήμα που εμπεριέχεται σε κάποιο σχέδιο. Η αναγνώριση και η αξιοποίηση αυτών των στοιχείων ενισχύουν την αίσθηση ανακύκλωσης και αναδόμησης των υλικών. Πηλοί, παρατημένοι ή ξεραμένοι, συλλέχθηκαν από διάφορα μέρη και κάποιες φορές αποκτήθηκαν με αγορά. Μέταλλα και ξύλα βρέθηκαν ξεχασμένα ή παρατημένα. Aρκετά ξύλα προήλθαν από παλέτες που αποδομήθηκαν, ώστε να αξιοποιηθούν όλα τους τα μέρη και να τροποποιηθούν για να χρησιμοποιηθούν ως ξύλινα μέλη. Κομμάτια πατώματος παρκέ που εντοπίστηκαν στον δρόμο ή ρετάλια που παραχωρήθηκαν από πατωματζήδες.
Η αρθρωτή φύση των κατασκευών δημιουργεί μια συνθηκη συνδεσης ανάμεσα στα βιομηχανικά αντικείμενα και τα παιδικά παιχνίδια που συναρμολογούνται. Τα ανταλλακτικά που εμφανίζονται στον χώρο ενισχύουν την έννοια της μεταβολής, βρίσκοντας έτσι κοινά στοιχεία με τη διαδικασία του παιχνιδιού. Οι βάσεις, φτιαγμένες από παλιά πατώματα, λειτουργούν ως ένας χώρος που υποδηλώνει οικειότητα και δυνατότητα κίνησης.
Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους :
Αλέξανδρο Χριστοφορίδη, Άννα Κασσανχούνέβα, Άννα Λιβαδά, Απόστολο Τσορφόλια,
Βενετία Μολίν, Διονύση Παπαδημητρίου, Ειρήνη Μπάκολη, Ελένη Χαλαβαζή, Ευθύμη Παπαδημητρίου,
Γιάννη Μωραΐτη, Γιάννη Σκάλτσα, Καμάλ, Κατερίνα Γιαννοπούλου, Κίλντι Ντράσα,
Λευτέρη Σταυρόπουλο, Λουκά Λουκίδη, Ιάσονα Ράδο, Λίνκ, Ορφέα Μάκαρη, Παντελή Χανδρή,
Σάββα Τσιμούρη, Σωτήρη Κυπραίο, (Κωσ)Τάκη Αλεξανδρόπουλο, Χρίστο Ζαφείρη, Ζωή Κάρτα
αλλα και όλα τα εργαλεία που χρησιμοποίησα και δανείστηκα.
Abstract in english
Γρούπος / Grúpos
*Grúpos < Italian “gruppo” < Vulgar Latin *gruppo < Frankish *kruppa < Proto-Germanic
*kruppaz < Proto-Indo-European root *grewb- < ger- (to turn, to twist)
→ Noun
grúpos
1. a heap of similar things
2. a group of beings or structures standing or walking together
The installation Grúpos consists of a number of constructions that emphasize materiality and the invention of articulated connections between different materials. The core principles that articulate my artistic practice are the manual construction process, chance, and the inclusion of morphologically heterogeneous characteristics that draw references from industrial design, biomorphism, geometric abstraction, and in some cases, zoomorphism, as well as the use of recycled materials. The random discovery of these materials in various locations often determines both the scale of the constructions and their color palette. These constructions are not interpreted rationally, nor are they functional or utilitarian. Potentially, they may evoke objects of anthropological interest, borrowing elements from tools and characterized by a strongly playful disposition, as the articulated nature of the constructions creates associations that link them to assembleable children’s toys. It is important for me to work with materials that are easily and freely accessible, as well as to process them through an approach that combines DIY, craft, and patterns—a practice I apply both in my work and in my daily life. The materials—clay, wood, metal—were modified and integrated, intensifying the logic of a transformative disposition that recycles and repurposes materials, observing their possibilities as well as their resistances. The sculptural elements that appear in the space as “spare parts” emphasize the possibility of transformation, highlighting common characteristics with those embedded in the process of play. The surfaces on which the constructions are placed, made from pieces of old flooring, function as familiar spaces that I perceive as a field of perpetual motion, action, and interaction of the sculptures. The parallel lines of the wood in children’s toys once marked natural boundaries, forming “play tracks” on different scales that transported the action to other places and time.
Description
Creative Commons License
Creative Commons License URL
Collection
Brief Bio
Η Παπαδημητρίου Αλίκη ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη της Μαρμολογλυπτικής Σχολής Τήνου και απόφοιτη της ΑΣΚΤ .