Το Σώμα έχει Σπίτι
Title in english
The Body has a Home
View or Download Files
Embargo lift
Type
Πτυχιακή εργασία
Graduation Project
Graduation Project
Date
2024-10
Author
Advisor
Examining Committee
Studio Director
Χαρβαλιάς, Γιώργος
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Athens School of Fine Arts
Athens School of Fine Arts
Department
Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Department of Visual Arts
Department of Visual Arts
Division
Category
Ζωγραφική
Γλυπτική
Εγκατάσταση
Γλυπτική
Εγκατάσταση
Master of Arts Program
Keywords in english
Trauma, Body, Home, Wood, Collage, Ceramics, Installation
Abstract
Η εγκατάσταση "Το σώμα έχει σπίτι" ασχολείται με το πώς επηρεάζει την ψυχή μας ένα τραυματικό γεγονός. Δημιουργεί μια εμπειρία όπου ο επισκέπτης αλληλοεπιδρά με αυτό που βλέπει, αλλά και με αισθήματα που ξυπνάνε μέσα του.
Το κύριο μέρος του έργου είναι μια κυκλική κατασκευή, που μοιάζει με ναό. Συμβολίζει έτσι ένα μέρος όπου το άτομο που έχει πληγωθεί ψυχικά μπορεί να βρει καταφύγιο και να θεραπευτεί. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται (ξύλο, μέταλλο, χαρτί, κερί, λαδόκολλα) δείχνουν τη σύγκρουση ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο, καθώς το τραύμα δημιουργεί σύγχυση και ανασφάλεια. Διάφορα μικρά γλυπτά συμβολίζουν την αποσύνθεση της μνήμης και της ταυτότητάς μας, καθώς το τραύμα διαταράσσει το ποιοι είμαστε. Στο χώρο γύρω από τον "ναό", υπάρχουν γλυπτά που μοιάζουν με φυτά και άλλα αντικείμενα που παραπέμπουν σε καινούργιες ιδέες και ανάγκη για αλλαγές, δείχνοντας την προσπάθεια να ξεπεραστεί το τραύμα και να αναγεννηθούμε. Τα γλυπτά με τα γρανάζια και τα ρολόγια αναπαριστούν τον τρόπο που το τραύμα μάς κάνει να νιώθουμε εγκλωβισμένοι στο χρόνο, ενώ τα πρόσωπα-κολλάζ δείχνουν πώς το τραύμα διασπά την αίσθηση του εαυτού μας. Τέλος το αποτύπωμα των ζυμαριών στην λαδόκολλα και οι μυρωδιές που αναδύονται μας θυμίζουν το αποτύπωμα του τραύματος που μας ακολουθεί στην ζωή μας όσο και αν το φροντίσουμε.
Abstract in english
The installation "The Body Has a Home" explores how trauma affects the human soul. It creates an experience where visitors interact not only with what they see but also with the emotions stirred within them.
The central part of the artwork is a circular structure resembling a temple, symbolizing a refuge where the emotionally wounded individual can heal. The materials used (wood, metal, paper, wax, parchment paper) convey the conflict between life and death, as trauma creates confusion and insecurity. Various small sculptures symbolize the fragmentation of memory and identity, showing how trauma disrupts our sense of self.
Surrounding the "temple" are sculptures resembling plants and other objects that evoke new ideas and the need for change, representing the effort to overcome trauma and experience rebirth. The sculptures with gears and clocks illustrate how trauma makes us feel trapped in time, while the collage-like faces show how trauma shatters our sense of self.
Lastly, the imprint of dough on parchment paper and the scents that emerge remind us of the mark trauma leaves on our lives, even when we try to care for it.
Description
Creative Commons License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Creative Commons License URL
Collection
Brief Bio
Η Στέφανη Δημητρίου γεννήθηκε στην Κύπρο. Από νεαρή ηλικία ασχολείται με τις τέχνες. Το 2017 αποφοίτησε από τον Τομέα Γραφικών Τεχνών – Σχεδίασης της Τεχνικής & Επαγγελματικής Σχολής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Κύπρο. Στην συνέχεια έκανε προετοιμασία για δυο χρόνια στον Εικαστικό χώρο Glaszner της Ίρμας Βούλγαρη στην Κύπρο. Επίσης τρία χρόνια στα Εργαστήρια Σχεδίου Μπελντέκου Παναγιώτη και Νίκου Χριστοφοράκη στην Ελλάδα. Έδωσε Κατατακτήριες Εξετάσεις στην Κύπρο το 2017 και έλαβε την Πρώτη θέση Παγκύπρια. Ολοκλήρωσε της Σπουδές της, των Οκτώβριο 2024 στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών. Παρακολούθησε τα Εργαστήρια ΣΤ΄ Ζωγραφικής το πρώτο χρόνο / Γιώργου Καζάζη με συνεργάτη Παναγιώτη Σιαγκρή, παρακολούθησε τρία χρόνια το Τομέα της Γλυπτικής Β΄εργαστηρίου με Νίκου Χαραλαμπίδη και συνεργάτες Γιάννη Μελανίτη και Κατερίνα Αθανασίου και τρία χρόνια στο Β΄Εργαστήριο Ζωγραφικής του με Γιώργου Χαρβαλιά και συνεργάτη του Νικόλαο Αρβανίτη. Επίσης παρακολούθησε 4 χρόνια το Εργαστήριο Δεύτερης επιλογής Ψηφιδωτό Δάφνη Αγγελίδου και συνεργάτη της Αγγελική Κοκονάκη. Ολοκλήρωσε την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια με Ανδρέα Ιωαννίδη, Ερμιόνη Δελή, Ειρήνη Γιαννημάρα. Ολοκλήρωσε την Υποχρεωτική Πρακτική της άσκηση 16 διδακτικών στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλωκωφών Καλλιθέας 04-06-2021 με την Διευθύντρια Μαρία Ζέζα. Ολοκλήρωσε 12-03-2022 επίσης την << Πρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης>> στο Φορέα Υποδοχής Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και Πειραιά την τρίμηνη υπό την επίβλεψη ενός Επιβλέποντος Στελέχους Αντιπλοίαρχος ( ΥΨ) ΣΟΥΛΤΑΝΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ (ΠΝ) συγκεκριμένα στον Τομέα της θεραπείας μέσω Τέχνης με ομάδα μικρών παιδιών, εφήβων με διάφορες ψυχικές διαταραχές και δυσκολίες. Παρακολούθησε επίσης συνεδρίες με γονείς άλλα και προσωπικές συνεδρίες αλλά παρακολουθήσεις και γραμματειακή υποστήριξη για την Λήψη Ιστορικού.
Stefani Dimitriou was born in Cyprus. From a young age he has been involved in the arts. In 2017 he graduated from the Graphic Arts - Design Department of the Technical & Vocational School of Education and Training in Cyprus. Then he prepared for two years at the Glaszner Art Gallery of Irma Voulgari in Cyprus. Also three years at the painting studio of Beldekou Panagiotis and Nikos Christoforakis in Greece. He took the Qualifying Exams in Cyprus in 2017 and received First Place All-Cypriot. She completed her studies in October 2024 at the Fine Arts Department of the Athens School of Fine Arts. He attended the 6th Painting Studio the first year . Giorgos Kazazis with partner Panagiotis Siagris, attended for three years the Sculpture Department of the 2nd Laboratory with Nikos Charalambidis and associates Giannis Melanitis and Katerina Athanasiou and three years in his 2nd Painting Studio with Giorgos Harvalias and partner of Nikolaos Arvanitis. He also attended for 4 years the Second Choice Studio Mosaic. Dafni Angelidou and her partner Angeliki Kokonaki.Completed the Pedagogical and Teaching Proficiency with Andrea Ioannidis, Ermioni Deli, Irini Giannimara. She completed her Compulsory Internship of 16 lessons at the Special Primary School for the Blind and Deaf of Kallithea on 06-04-2021 with the Director Maria Zeza. On 12-03-2022, she also completed the <<Tertiary Education Internship>> at the Host Institution Naval Hospital of Athens and Piraeus for three months under the supervision of a Supervising Executive Vice Captain (H.E.) SULTANIS MILTIADIS (PN) specifically in the field of therapy through art with a group of young children, teenagers with various mental disorders and difficulties. Also attend sessions with parents and personal sessions. He also attended secretarial underlining