Repository logo
 

Πτυχιακή εργασία της Ραφαέλλα Χ. Κόνη

Title in english

Thesis Raphaella Ch. Konh

Embargo lift

Type

Πτυχιακή εργασία
Graduation Project

Date

2022

Examining Committee

Studio Director

Χαραλάμπους, Πάνος, 1956-

Academic Institution

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Athens School of Fine Arts

Department

Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Department of Visual Arts

Category

Ζωγραφική

Master of Arts Program

Keywords in english

Illustration, Comics, Reminiscence, Frustration, Daydreaming

Abstract

Η παρούσα εργασία βασίζεται αποκλειστικά στην εικονογράφηση, γνέφοντας και προς την τέχνη του κόμικ. Η εικαστική μου γλώσσα μέχρι στιγμής και πιθανότητα εφεξής (θα) αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από αναπαραστατικό σχέδιο και ζωγραφική σε επίπεδη επιφάνεια. Το έργο μου είναι πάντα αυτό που φαίνεται και κάθε εικόνα εδώ είναι ανεξάρτητη από τις υπόλοιπες, συνδεόμενες μόνο από την τεχνική προσέγγιση τις διαστάσεις και τα υλικά. Οποιαδήποτε συνειρμική τους σχέση κατά τη διάρκεια και σειρά της δημιουργίας τους αφορά κι ενδιαφέρει έμενα τη δημιουργό μόνο. Συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο δεν υπάρχει. Το κείμενο αυτό συγγράφεται ως υπόμνημα σε περίπτωση που αυτό το αρχείο ανοιχτεί από κάποιο φοιτητό. Οι συνθέσεις αποτελούν κολλάζ εικόνων και μνημών, που συνέλεξα αδιαμεσολάβητα με τις δικές μου αισθήσεις αλλά κι από φωτογραφίες από το αρχείο κοντινών μου προσώπων. Οι εικόνες που προέκυψαν είναι «πρωτότυπες» μεν αλλά συντίθενται από πρόσωπα , τόπους , αντικείμενα που υπάρχουν ή έχουν υπάρξει, με αυτή τη μορφή που τα απέδωσα, κάποια στιγμή στο παρελθόν. Τα σχέδια στα post it sticky notes είναι ψαρεμένες σχεδόν αποκλειστικά από το ίντερνετ και συγκεκριμένα από τον ιστότοπο του Instagram. Αριθμούν περί τα 250. Όταν αναρωτήθηκα πόσες ψηφιακές εικόνες καταναλώνω κατά την 6ωρη κατά μέσο όρο (μέχρι πρότινος) παραμονή μου στα σόσιαλ μίντια τη μέρα, αυτόν τον αριθμό σκέφτηκα. Ακόμα δεν έχω επαληθεύσει τη μαντεψιά μου. Στα post it μου εμφανίζονται memes, S/M concept photography , η Oum Kalthoum , τα φονικά νύχια του καγκουρό , πολλές γάτες. Ναι, κι εδώ γάτες , θέλω η δουλειά μου να ‘χει τις ποιότητες της γάτας , αδιαπραγμάτευτα η εαυτή της , ρέουσα , συντροφική , απαλή σαρκοφάγα , ένα πολύ «κοινό» είδος που πάντα θα σταθείς να το κοιτάξεις. Έχω ατελείωτο ή αδιέξοδο δρόμο ακόμα. Στον δίπλα τοίχο, ξυλογραφίες δικής μου σύνθεσης από έναν ασφυκτικό συναυλιακό χώρο κατά τη μεταβατική παύση μεταξύ των σετ, μια αντιγραφή των χαρακωμάτων όπως τα απέδωσε ο Jacques Tardi , η Eartha Kitt , ένα υπνωτιστικό yassification ξόρκι , οι γιαγιάδες μου και οι παλιές μου φίλες, αγαπώ να μοιράζομαι τις αναφορές μου και να ανάβω κεράκια για το παρελθόν. Μπορείτε μα καθίσετε στο σχεδιαστήριο εδώ και να προσθέσετε τη δική σας αφίσα σε αυτόν τον καταλάθος εφηβικό τοίχο.

Abstract in english

The present body of work is based almost on its entirety on illustration with frequent nods at the art of comics. My visual style of choice is representative drawing and painting on a flat surface. The theoretical framework is as 2D as the objects themselves. There’s rarely more than meets the eye in my work except my own projections and feelings on it that are of no concern or interest to the viewer. I’m here to offer pictures you either decide to stand before and observe or not, and it’s been a process to make peace with that. The compositions are a cluster of images and memories I collected personally or were presented to me via the photo archive of my loved ones. They may be “original” but they consist of things, places and faces that existed looked like this at a certain point in time. The drawings on the sticky notes are collected from the internet and more specifically mostly Instagram, on which I tend to spend a life jinxing amount of time on. Images are like floaters, they swarm my mind and never leave. I’m addicted to images. I pasted approximately 250 post it notes on the exhibition wall. This number is my estimated guess of the minimum number of images I consume daily (I’ve yet to verify my guess). On the post its you can spot S/M concept photography, memes, Oum Kalthoum, my best friend, the eviscerating nails of the kangaroo, a whole lot of other stuff and lots of cats, I couldn’t help but include cats. I like to think that my work will sometime embody the qualities of the cat. It is what it is and exists unapologetically and moves on its own volition, fluid, soft and carnivore, a very “common” creature and yet people can’t help but be enchanted by it. I’ve got a long way to go with and the hypothetical end in sight might be a dead one. The wall next to all that is covered in pencil drawings and woodcuts. People rearranging themselves in between music sets, a study of Jacque Tardis’s trenches, Eartha Kitt giving relationship advice, YouTube Creator reciting a self yassification spell, my grandmas and my past friends; I enjoy sharing in my pictures what makes me and holding a candle to the past. You can sit on the drawing board that’s in the room with us right now and make something that will go on this accidental teenager’s room wall.

Description

Creative Commons License

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Creative Commons License URL

Brief Bio