Λογότυπο αποθετηρίου
 

Transparent colors conjure landscapes

Τίτλος στα αγγλικά

Δείτε ή Κατεβάστε τα Αρχεία

Άρση embargo

Είδος

Μεταπτυχιακή εργασία

Ημερομηνία

2022

Επιβλέπων/-ουσα

Εξεταστική Επιτροπή

Χριστόπουλος, Κώστας, 1976-
Ερηνάκης, Νικόλαος

Διευθυντής Εργαστηρίου

Ακαδημαϊκό Ίδρυμα

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

Τμήμα

Τμήμα Εικαστικών Τεχνών

Τομέας

Εργαστήριο

Κατηγορία

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

ΠΜΣ "Εικαστικές Τέχνες" (ΜΕΤ)

Λέξεις-κλειδιά στα αγγλικά

Περίληψη

Η εργασία αυτή ξεκινάει επισημαίνοντας την ασάφεια που δημιουργεί η γλώσσα προκαλώντας παρερμηνείες και παρεξηγήσεις. Διαβάζοντας κανείς το κείμενο όμως μπορεί να βρει αρκετά σημεία στα οποία η ετυμολογία των λέξεων έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατανόηση του εκάστοτε νοήματος. Δεν είναι αδυναμία της γλώσσας το ότι δεν μπορεί να αποδώσει το απόλυτo. Όπως είδαμε είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν το πως αντιλαμβάνεται κανείς την πραγματικότητα και πολλές φορές μοιάζουν να παραπλανούν και να απομακρύνουν από την αλήθεια. Πέρα από τα εξωτερικά στοιχεία σημαντικό ρόλο παίζουν και τα προσωπικά βιώματα του κάθε ανθρώπου. Οι άνθρωποι έχουμε την τάση να ερμηνεύουμε κάθε κατάσταση με τον τρόπο που βλέπουμε εμείς οι ίδιοι τον κόσμο. Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρει κανείς να αποστασιοποιηθεί από τον εαυτό του και να δει καθαρά. Ακόμα όμως και αν φτάσει σε αυτό το σημείο οι εξωτερικοί παράγοντες θα θολώσουν το τοπίο και θα προκαλέσουν αμφισημία αποκλείοντας την ύπαρξη μιας καθολικής πραγματικότητας δημιουργώντας όμως κομμάτια πολλών υποκειμενικών πραγματικοτήτων. Η πραγματικότητά μας είναι αποτέλεσμα μικρών αιτιών τα οποία είναι εφήμερα, μεταβάλλονται και πολλές φορές μετέπειτα απορρίπτονται. Αυτό δεν αναιρεί ότι κάποια στιγμή ήταν αληθινά. Συχνά ανακαλώντας το παρελθόν μια κατάσταση μοιάζει ψεύτικη. Όταν ένα συναίσθημα όμως έχει υπάρξει στα αλήθεια ακόμα και αν πλέον μοιάζει με ψευδαίσθηση κάποτε αποτελούσε την πραγματικότητα. Παραδείγματος χάρη μιλάμε για έργα τέχνης τα οποία έγιναν με ειλικρίνεια, που εκφράζουν δηλαδή ένα αληθινό συναίσθημα. Το συναίσθημα ίσως να μην υπάρχει πια, ίσως να ήταν φοβερά εφήμερο αλλά αυτό δεν μπορεί να αποβάλει την ειλικρίνεια από το έργο.

Περίληψη στα αγγλικά

Περιγραφή

Περιέχει βιβλιογραφία

Άδεια Creative Commons

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές

URL άδειας Creative Commons

Σύντομο Βιογραφικό

Η Παναγιώτα Αντωνοπούλου ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Η καλλιτεχνική της πρακτική κινείται ανάμεσα στα όρια της χαρακτικής, της ζωγραφικής και των εγκαταστάσεων με κοινή αφετηρία τις έννοιες της θολότητας και της αμφισημίας μέσα από το συνδυασμό πολλαπλών μέσων υλικών και επιπέδων. Το 2018 αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Στο πλαίσιο των σπουδών της παρακολούθησε ένα ακαδημαϊκό έτος στην Accademia di Belle Arte της Βενετίας (2017). Το 2019 έκανε πεντάμηνη πρακτική άσκηση στο εργαστήριο χαρακτικής «Contraprova Atelier di Gravura» στη Λισαβώνα και συμμετείχε στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα «1st International Artistic Residency at Blueprints studio» στη Ferreira do Zezere στη Πορτογαλία. Τον Οκτώβριο του 2022 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις όπως το Platforms Project 2021, Textile Memories, The Fabric of my life 2021, και έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια/συνέδρια. Το καλοκαίρι του 2019 συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή του Διεθνούς Συνεδρίου «Περιπατητικές Πρακτικές / Περιπατητική Τέχνη / Περιπατητικά σώματα» στις Πρέσπες