Interacting with the machine : to the screen and beyond
Title in english
Embargo lift
Type
Μεταπτυχιακή εργασία
Date
2020
Author
Advisor
Examining Committee
Jego, Jean - Francois
Teles de de Castro e Costa, Isadora
Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-
Teles de de Castro e Costa, Isadora
Σαντοριναίος, Μάνθος, 1954-
Studio Director
Academic Institution
Université Paris 8 Vincennes - Saint - Denis
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Department
Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Division
Studio
Category
Master of Arts Program
ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
Keywords in english
Desktop, Net, Screen, WIMP, Interface, Universite de Paris VIII-Vincennes a Saint Denis
Abstract
Η εν λόγω εργασία είναι μια προσπάθεια εξερεύνησης του πεδίου της επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, υπό το πρίσμα της τέχνης, ως ένα θέμα που χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: WIMP και post-WIMP. Προσπάθησα να εντοπίσω τον τρόπο με τον οποίο η διεπαφή του προσωπικού υπολογιστή, τύπου WIMP, κυρίευσε την οθονο-κεντρική διαδραστικη τέχνη, τον τρόπο που οι βασικές σχεδιαστικές αρχές της αμφισβητήθηκαν από καλλιτέχνες και πώς αυτό άλλαξε μέσω των post-WIMP πρακτικών. Επέλεξα να παραθέσω καλλιτεχνικά έργα από την δεκαετία του ΄60 μέχρι το πρόσφατο παρελθόν καθώς η πρόθεση μου ήταν να ιχνηλατήσω την πρωτοτυπία και όχι την καλλιτεχνική επιτυχία ή την ιστορική εξέλιξη. Επίσης, προσπάθησα να επεκτείνω την εργασία αυτή συμπεριλαμβάνοντας δικούς μου πειραματισμούς και έργα, με πρόθεση να εξερευνήσω την περιοχή με έναν δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο. Επέλεξα να ακολουθήσω ένα διαφορετικό τρόπο διάδρασης για κάθε περίπτωση με στόχο να αποκτήσω καλύτερη επισκόπηση του πεδίου και των εργαλείων.
Abstract in english
The following work is an attempt to explore the human-computer interaction, from the perspective
of the art, as a concept divided to two types: WIMP and post-WIMP interaction. I tried to track the
way the interface of the personal computer, the WIMP, dominated the screen-centric interactive
art, how its main design principles were challenged by artists and how this changed by post-WIMP
interaction practices. I chose to reference artistic projects from the sixties until the last years as my
intention was to trace the originality and not the artistic success or the historical evolution.
Also, I tried to extend this work incorporating experimentations and hands-on projects of my own
in order to explore this area in a creative and productive way. I chose to follow a different
interaction design in each case in order to have a better overview of the field and the tools.
Description
Βιβλιογραφία: σ. 58-64
Άνω του τίτλου: Master conjoint franco-hellenique, Universite Paris 8: Creation Numerique parcours: Arts et Technologies de l'Image Virtuelle Ecole des Beaux -Arts d'Athenes: Arts et Realite Virtuelle Multi-utilisateurs
Άνω του τίτλου: Master conjoint franco-hellenique, Universite Paris 8: Creation Numerique parcours: Arts et Technologies de l'Image Virtuelle Ecole des Beaux -Arts d'Athenes: Arts et Realite Virtuelle Multi-utilisateurs
Creative Commons License
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές