Σκέψεις και θεωρήσεις για την εικόνα του 21ού αιώνα
Title in english
Embargo lift
Type
Μεταπτυχιακή εργασία
Date
2007
Author
Examining Committee
Studio Director
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Department
Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Division
Studio
Category
Master of Arts Program
ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ)
Keywords
Keywords in english
Abstract
Ο Αριστοτέλης διαβεβαίωνε τους ακροατές του ότι η όραση υπερείχε όλων των άλλων αισθήσεων. Στην κοινωνία μας για να είναι ένα πράγμα αληθινό πρέπει να είναι ορατό και κατά προτίμηση σταθερό. Εμπιστευόμαστε το μάτι και όχι το αυτί. Τώρα κάθε υγιές άτομο, ανεξαρτήτως κουλτούρας ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος της εναργούς ζωής του στο ορατό κόσμο των τριών διαστάσεων. Παράλληλα, εδώ και χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι εικονοποιούν τα πάντα, τον ορατό κόσμο, τις σκέψεις τους, τους θεούς τους. Πριν ακόμα οι άνθρωποι συνειδητοποιήσουν το γιατί, οι εικόνες αποτελούσαν γι’ αυτούς τη βάση με την οποία καθόριζαν την σχέση τους με τις εμπειρίες τους με τον χώρο και με τον χρόνο. Πριν ακόμα καταφέρουν την πληροφορία να την περάσουν στο γραπτό λόγο οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τις εικόνες για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, αλλά και με πλήθος από φανταστικά πλάσματα ή θεούς. Πιθανώς, η εικόνα, όπως ίσως και ο χορός, να αποτέλεσαν ένα από τα πρώτα μέσα επικοινωνίας των ανθρώπων μεταξύ τους. Εκτός όμως από μέσο επικοινωνίας οι εικόνες αποτελούν ενσάρκωση της ανάγκης του ανθρώπου να κατανοήσει και να εικονοποιήσει τον κόσμο. Οι εικόνες αποτελούν το κρίσιμο τρόπο με τον οποίο ο κόσμος γίνεται πραγματικός. Ο άνθρωπος δια μέσω της εικόνας όχι μόνο αντιλαμβάνεται τον εξωτερικό του κόσμο αλλά κατορθώνει να εκφράσει βαθύτερες σκέψεις και προβληματισμούς για τον εαυτό του και την ίδια τη ζωή. Η ανάγκη αυτή να εξωτερικεύσει έναν εσωτερικό κόσμο, να προβάλλει το είναι του και τις σκέψεις του σε εικόνες παραμένει ίσως μιά βασική "λειτουργία", του ανθρώπου, όπως η αναπνευστική λειτουργία. Αυτή η ανάγκη, συναντάται σε όλους τους πολιτισμούς. Η ζωή ίσως να μην μπορούσε να εξελιχθεί εάν δεν υπήρχε η δυνατότητα μιάς μορφής δημιουργίας εικόνων που να μαρτυρούν την περιπλοκότητα της ανθρώπινης εμπειρίας. Δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός ότι στο παρελθόν οι εικόνες κατά καιρούς είχαν απαγορευθεί ή καταστραφεί.
Abstract in english
Description
Περιέχει βιβλιογραφίες
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"
Creative Commons License
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές