Ελληνική φωτογραφία δρόμου από τη δεκαετία του 1970 μέχρι σήμερα
Title in english
Embargo lift
Type
Πτυχιακή εργασία
Date
2018
Author
Advisor
Examining Committee
Studio Director
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Department
Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης
Division
Studio
Category
Master of Arts Program
Keywords in english
Abstract
Μέχρι τη δεκαετία του 1970, η φωτογραφία στην Ελλάδα αγνοήθηκε τόσο ως προς την καλλιτεχνική της υπόσταση, όσο και ως άξια λόγου, μελέτης και κριτικής. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, το ελληνικό φωτογραφικό τοπίο αρχίζει σταδιακά να γίνεται ορατό με νέους φωτογράφους, φωτογραφικές εκδόσεις και είσοδο της φωτογραφίας στον δρόμο για θεσμικούς χώρους και χώρους τέχνης. Λόγω της καθυστέρησής της σε σχέση με άλλες χώρες της Δύσης, όταν πια άρχισε να αποκτά καλλιτεχνική αυτοπεποίθηση ως αυτόνομο είδος τέχνης, η ελληνική φωτογραφία έσπευσε να προλάβει τις εξελίξεις, υιοθετώντας θεματικές πρακτικές και φωτογραφικές τεχνικές των δυτικών προτύπων της. Μέσα σε αυτόν τον δρόμο, βάδισε και η «φωτογραφία δρόμου», όρος προβληματικός, άλλοτε ως στιγμιότυπο, ντοκουμέντο, υποκειμενική ματιά, καλλιτεχνική έκφραση, προσωπική αφήγηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο δρόμος αντιμετωπίστηκε περισσότερο ως καταγραφή των σχέσεων και των δράσεων που διαγράφονται μέσα στο πλαίσιο του αστικού τοπίου ως κοινωνικού χώρου, παρά ως ματιά στη φύση και ιδιοσυγκρασία της μητρόπολης. Οι συγκυρίες των τελευταίων δεκαετιών ανέδειξαν τον δρόμο ως καμβά αποτύπωσης των κοινωνικών συνθηκών και σκηνή πολιτικής και κοινωνικής δράσης σε τέτοια έκταση, ώστε η φωτογραφία δρόμου, ακόμη και υπαινικτικά να γίνει σχεδόν συνώνυμη με την τεκμηριωτική φωτογραφία
Abstract in english
Description
Περιέχει βιβλιογραφίες
Creative Commons License
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές