ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ) by Author "Δημακογιάννη, Χριστίνα Π."
Results 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Από τον κινηματογράφο στο κινητό τηλέφωνο (τίτλος θεωρητικής εργασίας) : Αντί διαδρομή (τίτλος καλλιτεχνικού έργου)Δημακογιάννη, Χριστίνα Π. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2022)Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται μια απόπειρα σύνδεσης που αφορά στην εξέλιξη του κινηματογράφου και στην σύνδεση του με το κινητό τηλέφωνο. Ξεκινώντας αξίζει να αναφερθούμε στους αδελφούς Lumiere η οποίοι κατασκεύασαν την πρώτη κινηματογραφική μηχανή το 1894 και εκκίνησαν να διαμορφώνουν τον κινηματογράφο. Η εφεύρεση του κινηματογράφου τοποθετείται χρονικά σε μια μεταβατική στιγμή του πολιτιστικού πανοράματος του μοντέρνου τρόπου ζωής. Καθώς η βιομηχανική πόλη αναδυόταν και επεκτεινόταν. Παράλληλα η εξάπλωση των μέσων μαζικής επικοινωνίας και η εξέλιξη του διαδικτύου δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα. Η καθημερινή ζωή των πολιτών αλλάζει μιας και προσφέρονται τεράστιες ποσότητες πληροφοριών μέσα σε ένα ταχύτατο παγκόσμιο σύστημα επικοινωνίας. Ταυτόχρονα με το διαδίκτυο, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και οι ομάδες συζήτησης ανθρώπων με συμμετέχοντες από κάθε γωνία του πλανήτη. Η ευχρηστία αυτού του νέου μέσου είναι κα το ίδιο το πρόβλημα του. Η περιήγηση στο διαδίκτυο μπορούμε να πούμε ότι μοιάζει με έναν απέραντο λαβύρινθο με αδιέξοδα και αναπάντεχες διεξόδους. Αναλύοντας τα παραπάνω επιστέφουμε σε αυτό που είχε ισχυριστεί ο Comolli, ότι καμία τεχνολογία δεν είναι ουδέτερος μεταδότης του κόσμου «εκεί έξω». Έπειτα από εκατό και πλέον χρόνια από την πρώτη κινηματογραφική ταινία η ιστορία έχει πάρει μια απρόσμενη τροπή. Με τι Instagram ο χρόνος προβολής της επιλεγμένης εικόνας είναι περιορισμένος τόσο ως προς τη διάρκεια όσο και ως προς το χρόνο που θα παραμείνει στη διαθεσιμότητα των υπολοίπων χρηστών. Η κάμερα του τηλεφώνου, σε αντίθεση με την παραδοσιακή φωτογραφική μηχανή είναι πανταχού παρούσα. Κρατά τον χρήστη σε μια εγρήγορση, έτοιμο να καταγράψει οτιδήποτε συμβεί γύρω του και θεωρεί πως έχει κάποια αξία. Ίσως και είναι αυτός ο λόγος πως οι χρήστες των κινητών τηλεφώνων αναλαμβάνουν χρέη ερασιτέχνη φωτορεπόρτερ. Με αυτό το τρόπο η κάμερα δεν χρησιμοποιείται μόνο για αποθανατίσει αξιοσημείωτες στιγμές αλλά βρίσκεται μαζί με τα εκάστοτε υποκείμενο για μια άμεση και συνεχή καταγραφή της ζωής. Οι εφευρέσεις των αδελφών Lumiere καθόρισαν την έναρξη της ιστορίας του κινηματογράφου, αλλά τα νέα μέσα ουσιαστικά τροποποίησαν τη χρήση των ανακαλύψεων τους.