Γκρίζα βιβλιογραφία
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Γκρίζα βιβλιογραφία by Advisor "Αντωνόπουλος, Άγγελος"
Results 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Eat me, Drink meΣτελλάτου, Αικατερίνη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Αφορμή για τη δημιουργία της πτυχιακής μου υπήρξαν μια μακέτα, ένα κλιμακόμετρο και ένα τυχαίο κομμάτι φελιζόλ. Αρχικά, δημιούργησα την ομάδα των μικρογλυπτών κλίμακας 1:100. Η προβολική τους εικόνα σε επίπεδη επιφάνεια (4 προφίλ) οδήγησε στη δημιουργία των μεγεθύνσεων. Το ενδιαφέρον μου εστιάστηκε στις αλλαγές που υφίσταται η φόρμα στη διαδικασία αυτή: Στην αντίληψη, η μεγέθυνση ενός σχήματος αλλάζει ορισμένες παραμέτρους που σχετίζονται με τα ανθρώπινα μεγέθη. Το οικείο μετατρέπεται σε ανοίκειο όχι μέσω της παραμόρφωσης αλλά μέσω της αλλαγής κλίμακας. Για την υλοποίηση των γλυπτών συνέλεγα για 1,5 χρόνο κομμάτια φελιζόλ από συσκευασίες ηλεκτρικών ειδών. Το υλικό, η φόρμα και η κλίμακα, παραπέμπουν συνειρμικά σε μια σειρά από δίπολα.Item Open Access Εγκυμονούσες σιωπέςΠαπαχειμώνα, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Πτυχιακή εργασία με θέμα την έμφυλη βία και τη σιωπή που την περιβάλλει. Δεκατρείς πίνακες μέσα σε παλιές κορνίζες που αποτελούνται από τρία στρώματα: ζωγραφική με κάρβουνο σε καμβά, ζωγραφική με κάρβουνο σε γάζα, κέντημα σε διαφανές μετάξι. Τέσσερα πανό από γάζα ύψους τεσσάρων μέτρων και φάρδους 1,55μ με τύπωμα και κέντημα. Παλιά αντικείμενα: κεντήματα, τάματα, στέφανα , κλειδιά, αλυσίδες κα , καθώς και κατασκευασμένα γύψινα καλούπια σώματος επικερωμένα , κεντήματα, πορσελάνινα μπιμπελό σπασμένα κα, σε ράφι μήκους 3,60μ. και καρφωμένα στον τοίχο πάνω του.Item Open Access Η ενηλικίωση ενός ενήλικαΚαρτσωνάκη, Ναταλία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Η πτυχιακή της Ναταλίας Καρτσωνάκη αποτελείται από μια εικαστική εγκατάσταση και ένα βίντεο animation, γύρω από το θέμα της Συναλλακτικής Ανάλυσης, ενός κλάδου της ψυχολογίας που ασχολείται με την ενηλικίωση των ατόμων.Item Open Access Η Ράχη του ΒιβλίουΣπυράτου, Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Ένα ερώτημα που με απασχόλησε πρόσφατα αφορά στον ρόλο του παραδοσιακού βιβλίου στη σύγχρονη εποχή της ψηφιοποίησης των κειμένων. Αυτό ήταν που με οδήγησε στην αναζήτηση νέων εικαστικών δυνατοτήτων ως προς τη χρήση των παραδοσιακών βιβλίων. Τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν μία εναλλακτική σπουδή πάνω στη δομή και την αναπαράσταση του ανθρώπινου σώματος μέσα από την αποδόμηση των σελίδων του βιβλίου. Η διαδικασία αφαίρεσης (λέξεων) - πρόσθεσης (εικόνας), δημιουργεί μια μορφή γλυπτικής που αναδεικνύει τις δυνατότητες του βιβλίου με έναν πρωτότυπο τρόπο. Από τη στιγμή που διαβάζουμε ένα βιβλίο, στη μνήμη μένουν οι εικόνες που δημιουργούνται από την ανάγνωση και όχι οι λέξεις και οι προτάσεις που βλέπουν τα μάτια μας. Τα έργα επιδιώκουν να αποδώσουν αυτές τις εικόνες, μετατρέποντας έτσι την αίθουσα σε ένα μεγάλο βιβλίο ανατομίας, όπου κάθε έργο αποτελεί ενότητα αυτής της παραστατικής μελέτης. Στο χώρο ξεδιπλώνεται μια αφήγηση που ξεκινά με την αναπαραγωγή, τα όργανα του σώματος, τα μέρη του σώματος που δηλώνουν την ταυτότητα και την κατάληξη του ανθρώπου μέσα από τη τελική μορφή του - τα κόκαλα. Τα φύλλα των βιβλίων, όταν ξεφυλλίζονται, γίνονται διαφορετικό έργο και αποκαλύπτει νέες πτυχές και μορφές αυτού, ενώ το νυστέρι που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του έργου, κόβει και φανερώνει το εσωτερικό σώμα του βιβλίου.Με αυτή τη προσέγγιση τα έργα προκαλούν τον θεατή να επανεξετάσει την ιδέα του για το βιβλίο ως αντικείμενο και να ανακαλύψει τις πολλαπλές δυνατότητες που κρύβονται στις σελίδες του.Item Open Access ΝεφελώματαΕλβάνογλου, Ραφαήλ (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-17)Μεταμορφώνω την αίσθηση του απείρου και του μυστηρίου σε οπτικά σύμβολα που ακτινοβολούν μέσω του πλεξιγκλάς και του φωτισμού. Κάθε κομμάτι είναι ένας διάλογος μεταξύ της υλικής και της άυλης φύσης, της πραγματικότητας και του ονείρου. Ο φωτισμός με τις ταινίες LED δεν είναι απλώς ένα τεχνικό στοιχείο αλλά ένας τρόπος να γεφυρώσω το φυσικό με το μεταφυσικό, προσδίδοντας ζωντάνια και κίνηση στα έργα μου.Item Open Access ΟνειρολόγιαΔεδονάκη, Αναστασία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)Η αφετηρία των Ονειρολόγιων είναι μικρά, γρήγορα σκίτσα ακουαρέλας εν είδει ημερολογίου ή ως ασκήσεις στο σχέδιο. Αντιγράφω τα σκίτσα αυτά σε μεγέθυνση στον καμβά και προσθέτω στοιχεία από φωτογραφίες που ολοκληρώνουν την σύνθεση. Οι παραστάσεις είναι αποτέλεσμα περιπλανήσεων νοητών και πραγματικών. Η ζωγραφισμένη με λάδι επιφάνεια αποτυπώνει πιστά τις λαζούρες της ακουαρέλας ενώ τα κενά γεμίζουν με πλακάτο χρώμα ή συμπληρώνουν με ρεαλιστικό τρόπο το θέμα. Κράτησα την μονοχρωμία της αρχικής ακουαρέλας και πρόσθεσα τμήματα με πιο ρεαλιστικά χρώματα αντιπαραβάλλοντας το αληθινό με το αληθοφανές, το πιθανό με το ευκταίο , το βιωμένο με το προσδοκώμενο. Η ζωγραφική με λάδι επιτρέπει αυτή την αμφιθυμία και δίνει τον χρόνο ώστε να προστεθούν ή να αφαιρεθούν πρόσωπα και αντικείμενα. Τα τυπώματα με την τεχνική της ξυλογραφίας έγιναν την περίοδο του κορονοϊού. Απεικονίζουν ένα αγόρι σε έναν κλειστό χώρο που επιθυμεί να βρίσκεται μέσα στην φύση. Τα Ονειρολόγια θα μπορούσαν να δανειστούν τον ορισμό του Φίλιπ Ροθ για το μυθιστόρημά του ως “συνειδητή ονειρική κατασκευή”.Item Open Access Πόρτες μέσα στον τοίχοΡουκουνάκη, Μαίρη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)Όταν βάζω χρώμα, ζωντανεύω, ζωντανεύει ολάκερη η πλάση, Πλάση της Δημιουργού, Κυρά μου, Καλή μου Κα Έπη, Δασκάλα μου Υπέροχη με βλέπεις άραγε από εκεί Ψηλά; Γιαγιά μου Άννα, Γιαγιά Μαίρη, Θεία Μαίρη, Θεία Νταίζη, Υπέροχη Μάνα, ατενίζετε τα Θεία δώρα που με προικίσατε; Δεν ξέρω το γιατί, ξέρω όμως το πως. Το κινητήριο, δημιουργικό στοιχείο του καλλιτέχνη είναι η διαίσθηση. Σε τελική ανάλυση, ένα έργο τέχνης είναι διαίσθηση και η διαίσθηση δεν μπορεί να υπερπηδηθεί. (Πωλ Κλε) Με οδηγό ένα κάναβο, ξεκινώ έναν σαγηνευτικό, ψυχεδελικό, καθαρτικό χορό χρώματος, σώματος, αισθήσεων και μαγείας. Όπως μια χορεύτρια που δανείζεται χρώμα και φως στην πίστα και με φρενίτιδα ρίχνεται στον χορό, συμπαρασέρνοντας τους γύρω της, έτσι κι εγώ δανείζομαι χρώμα από τα γειτονικά σχήματα και φτιάχνω Νέες αποχρώσεις, επιφάνειες από στρώσεις, υγρού χρώματος,ξανάζωγραφίζοντας, παλεύοντας, στα όρια του κανάβου, δημιουργώντας μαγικές οπές, ωσάν να μάχομαι μεταξύ ελέγχου και μη ελέγχου. Πέρα από τα όρια της χρησιμότητας του χρωματικού φάσματος,μια βιολογική πολυτέλεια για την οποία είμαι βαθιά Ευγνώμων! Νεύτωνα πως τόλμησες να βγάλεις την μαγεία από το ουράνιο τόξο;Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Αλιαΐτζε ΌλγαςΑλιαΐτζε, Όλγα (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-24)Η εργασία αποτελείται από πίνακες ζωγραφικής (υλικά: λάδια, ακρυλικά χρώματα) και κατασκευές (υλικά: γύψος, μελισσοκέρι, πίσσα, καθρέφτης, plexiglass, υγρά, κινητικοί μηχανισμοί ( αντλίες νερού)) και θα μπορούσε να ονομάζεται "Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων" ή "Τομές στα δομικά στοιχεία της συνείδησης και του υποσυνείδητου"...Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Ειρήνης ΜουράντΜουράντ, Ειρήνη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Συνθήκες: Βρισκόμαστε σε μια μεταβαλλόμενη εποχή που οι εξελίξεις καθημερινά διαφοροποιούνται μέσα σε ένα ασταθές και ευαίσθητο παγκόσμιο σκηνικό. Μέσα στο κλίμα αυτό παρατηρώντας τα γεγονότα, φιλοτέχνησα την πτυχιακή μου εργασία, η οποία στρέφεται γύρω από την επανάληψη, τον ρυθμό, την δημιουργία και την καταστροφή. Κεντρικό θέμα της εργασίας μου είναι οι συνθήκες. Η επιλογή μου να ασχοληθώ με εικόνες οι οποίες έχουν τελεστεί και παγώσει στον χρόνο μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς προσπάθησα να μεταφέρω την αίσθηση των στιγμών του παρελθόντος συνδέοντας τες με το σήμερα. Η ζωή αποτελείται από έναν κύκλο διαρκών επαναλήψεων, ρυθμού, συχνότητας, αυστηρότητας και ευαισθησίας μέσα σε έναν κόσμο αντιθέσεων. Παρόλο που υπάρχει εξέλιξη είναι σχεδόν αδύνατο να μην βιώνουμε επαναληπτικές καταστάσεις· η κάθε πράξη του παρελθόντος έχει αντίκτυπο στο σήμερα και η κάθε πράξη του σήμερα έχει αντίκτυπο στο αύριο. Χτίζουμε καθετί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αργότερα δε θα το αποδομήσουμε, δεν θα το αναιρέσουμε, δεν θα το μεταβάλουμε, δεν θα το τροποποιήσουμε, δεν θα το καταστρέψουμε και δεν θα το ξαναδημιουργήσουμε από την αρχή. Η αίσθηση της παρουσίας και συγχρόνως της απουσίας υπάρχει μέσα σε ένα κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται και η κάθε δράση τροφοδοτεί την εξέλιξη της ζωής. H πτυχιακή εργασία αποτελείται από επτά έργα ζωγραφικής τα οποία δημιουργήθηκαν κυρίως από ακρυλικά χρώματα, γραφίτη και σε ορισμένα υπάρχουν και στοιχεία κάρβουνου.Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Ελένης ΑηδονίδουΑηδονίδου, Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)Θεματικά, η ενότητα των έργων της Ελένης Αηδονίδου, που αφορούν στην πτυχιακή της εργασία, συνιστά μια περιήγηση σε ένα προσωπικό μικρόκοσμο που κινείται μεταξύ του διφορούμενου και του συγκεκριμένου, του ορατού και του κεκαλυμμένου, του υλικού και του υπερβατικού, με τα ρεαλιστικά στοιχεία να αποκτούν συμβολικό ή ποιητικό χαρακτήρα και να μην εκφυλίζονται σε πεζή διακόσμηση. Διακρίνονται κλιμακούμενη χρωματική αλλά και τονική διαστρωμάτωση, που συντελούν στην εκφορά ενός συγκροτημένου και συνεκτικού εικαστικού λόγου, ενώ παράλληλα εντοπίζονται περιβαλλοντικές αναφορές και συναισθηματικοί υπαινιγμοί. Από άποψη τεχνικής, η συνεπής χρήση της λαζούρας, οι λεπτές αποχρώσεις, ο υφολογικός πλούτος και η ρευστότητα της φόρμας, προσιδιάζουν στο ενδιαφέρον για το διαυγές ή το ομιχλώδες και ασαφές ,το εύθραυστο αλλά και αινιγματικό, όπου ήχοι και εκλάμψεις παραπέμπουν σε ένα άχρονο σύμπαν, εκεί που κατά τον Tanizaki:“το μουντό ημίφως ή το θολό φως που απλώνεται, προκαλεί συνειρμούς”.Τέλος, καταγράφεται (διαπιστώνεται) απουσία ανθρώπινου στοιχείου, χωρίς αυτό να συνεπάγεται την ανυπαρξία του, καθώς κατά τον Derrida: “μπορεί να μην είναι παρόν, αλλά το σημαίνον μιας απουσίας”.Item Open Access ΦωςΚυριακίδου-Κρυστάλλη, Ειρήνη (Πτυχιακή εργασία, 2024-06)Η θεματική των έργων μου είναι το φως. Το φως του ουρανού ή και το φως του σύμπαντος. Αυτό που τα κινεί όλα. Επέλεξα αυτό το θέμα έτσι ώστε να εκφράσω έντονα συναισθήματα διαφορετικά σε κάθε έργο. Στόχος μου ήταν να δημιουργήσω συναισθηματικές διακυμάνσεις μέσω των σχημάτων και των χρωμάτων. Σαν μια κραυγή στο φως. Στο κάθε έργο αποτυπώνεται και ένα διαφορετικό συναίσθημα όπως και το φως έχει πολλές διαφορετικές εκφάνσεις. Κάποια έργα αφορούν την ελπίδα που αντλεί ο άνθρωπος από το φως ως κάτι το μεταφυσικό. Κάποια μιλούν για γαλήνη, κάποια για δύναμη, κάποια για πόνο. Σκοπός μου ήταν να αναφερθώ όχι μόνο στο φως έξω από τον άνθρωπο αλλά και σε αυτό εντός του, την ψυχή. Ο άνθρωπος ζωντανεύει το κάθε τι μέσω της ψυχής του και διαμορφώνει την πραγματικότητα ανάλογα με την συναισθηματική του αντίληψη. Στα έργα ο άνθρωπος απουσιάζει παρ’ ολ’ αυτά η παρουσία του είναι αισθητή λόγω του συναισθήματος που προσδίδει στο φυσικό περιβάλλον του. Ο άνθρωπος είναι μικρός μπροστά στο θαύμα της φύσης ή είναι αυτός που δίνει αξία στην ύπαρξη μέσω του ψυχικού του κόσμου; Υπάρχει αλληλεξάρτηση μεταξύ της φύσης και του ανθρώπου; Ο άνθρωπος είναι αυτός που αναγνωρίζει την αξία της ύπαρξης της φύσης και προσδίδει συναίσθημα σε αυτήν μέσω του ψυχικού του κόσμου;