ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ) by Advisor "Ζήκα, Φαίη"
Results 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted access ThodorockyΒογιατζίδης, Θεόδωρος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Το καλλιτεχνικό έργο που παρουσιάζεται εδώ αποτελείται από ένα φίλμ διάρκειας 33 λεπτών με την ονομασία ‘Thodorocky”. To Thodorocky, εμπνευσμένο από την κλασική αμερικάνικη υπερπαραγωγή Rocky, χρησιμοποιεί την ήδη υπάρχουσα αναγνωρισιμότητα του πρωταγωνιστή ο οποίος έχει αναχθεί σε ήρωα-πρότυπο από τον θεατή όχι μόνο λόγω της αίσθησης της ελπίδας και της εκπλήρωσης του ονείρου που αυτός συμβολίζει, αλλά και από την αντοχή του στο πέρασμα των χρόνων που ανέδειξαν την φιγούρα του ως «κλασική». Ο χαρακτηρισμός του «κλασικού» εδραιώνει την θέση του ανάμεσα σε άλλα είδωλα-πρότυπα, του προσδίδει κύρος και διαχρονική αξία. Πατώντας πάνω σε αυτές τις αξίες το Thodorocky παρουσιάζει τον ομώνυμο αντι-ήρωα να επιδίδεται σε δράσεις που θα έρχονταν σε πλήρη αντίφαση με το ήθος και την υπόσταση του «αληθινού» ήρωα. Παρουσιάζοντας έναν κόσμο μπερδεμένο εθνικά, όπου το ελληνο-μεσογειακό στοιχείο διατηρεί κάποια χαρακτηριστικά, δηλώνει μεν την παρουσία του, αλλά έχει καταφανώς παραγκωνιστεί από αυτό της υποκουλτούρας της δυτικής υπερδύναμης. Τροφοδοτούμενο δε από μία καθημερινή σταδιακή συνειδητοποίηση των "κακώς κειμένων" μιας συναισθηματικής, μα συνάμα και διεφθαρμένης κοινωνίας, το Thodorocky παρωδεί την πηγή έμπνευσής του, αποκαθηλώνει την ίδια του την προέλευση κι αντιδρά παρωδιακά στην συμπιεστική πρόταξη του «πολιτικά ορθού».Item Restricted access ΚλόουνΓκαραμέτσης, Κωνσταντίνος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2011-11-09)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η σκιαγράφηση της φιγούρας του "κλόουν", και πώς αυτή εκπροσωπείται στη σύγχρονη τέχνη και τον κινηματογράφο. Ο όρος «κλόουν», με την γενική χρήση του, αναφέρεται σε ένα σύνολο φιγούρων, που εκτείνονται από το παρελθόν των πρωτόγονων φυλών, μέχρι σήμερα, στις σύγχρονες και τεχνολογικά προοδευμένες κοινωνίες. Αγαπημένη φιγούρα της φανταστικής μυθιστοριογραφίας, πρωταρχικός συμμέτοχος σε κοινωνικά τελετουργικά ή ένα πραγματικό άτομο στον κόσμο των ιστορικών γεγονότων, ο κλόουν κατοικεί σε πολλούς κόσμους, διασκελίζοντας συχνά τα όρια των αληθινών γεγονότων, της φαντασίας, της τελετουργίας, της τέχνης και της πραγματικότητας. Το σύνολο αυτό αποτελείται από πολλούς και διαφορετικούς τύπους, γνωστοί ως: ο τρελός, ο γελωτοποιός, ο μπουφόνος, ο θεατρικός κλόουν, ο κλόουν των βουβών ταινιών, ο αλαζόνας, ο είρωνας, ο βωμολόχος, ο κλόουν της κομέντία ντελ άρτε, ο κλόουν του δρόμου, ο κλόουν του τσίρκου και ο τελετουργικός κλόουν. Επιπροσθέτως με αυτούς τους όρους, οι κλόουν αναφέρονται επίσης ως κωμικοί, κωμωδοί, γελωτοποιοί, φαρσέρ, χιουμορίστες, αρλεκίνοι, τζόκερ, μίμοι. Συχνά, δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία στην ακρίβεια των διάφορων αναφερόμενων, ούτε πλήρης συμφωνία για την ακριβή τους χρήση. Στην παρούσα εργασία οι παραπάνω όροι χρησιμοποιούνται ελεύθερα ή εναλλάσσονται διαρκώς.