Χώρος βλέμμα χρόνος: Κινηματογραφικές και λογοτεχνικές αναπαραστάσεις
Title in english
Space game time: Cinematic and literary representations
View or Download Files
Embargo lift
Type
Μεταπτυχιακή εργασία
Master Thesis
Master Thesis
Date
2025-11-24
Author
Advisor
Examining Committee
Μπέτσου, Βίκυ
Αγαθόπουλος, Δημήτρης
Αγαθόπουλος, Δημήτρης
Studio Director
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Athens School of Fine Arts
Athens School of Fine Arts
Department
Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Department of Visual Arts
Department of Visual Arts
Division
Studio
Category
Master of Arts Program
ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ)
MA Program in Digital Arts
MA Program in Digital Arts
Keywords in english
Space, Representation, Derive, Subjectivity, Psychogeography, Potentiality
Abstract
Αφετηρία της μελέτης αποτελεί η επιθυμία να ερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στον αστικό χώρο, την υποκειμενικότητα και την κινηματογραφική αναπαράσταση. Η παρούσα διπλωματική έρευνα αντλεί αναφορές από τη σκέψη των Simmel, Sennett καθώς και Debord για τη δημόσια σφαίρα, από τη θεωρία του κινηματογράφου των Deleuze, Benjamin, Kracauer αλλά και από τις μεθόδους συνδυασμού και αυτοδέσμευσης του Perec και του Εργαστηρίου Δυνητικής Λογοτεχνίας (OuLiPo). Στόχος της μελέτης είναι να διερευνήσει πώς οι κινηματογραφικές αλλά και λογοτεχνικές πρακτικές μπορούν να αναπαραστήσουν την χωρική και χρονική εμπειρία. Σε μεθοδολογικό επίπεδο, η εργασία υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία του filminstallation ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ, παρών προς παρόν, το οποίο λειτουργεί ως πρακτική διερεύνηση των θεωρητικών αξόνων. Η κινηματογραφική προσέγγιση που υιοθετείται καθώς και ο τρόπος παρουσίασής της προσπαθεί να αναδείξει τις πορώδεις σχέσεις μεταξύ δημόσιου και άλλων μεταβατικών χώρων. Το καλλιτεχνικό έργο της διπλωματικής λειτουργεί ως ένα εργαλείο έρευνας του τρόπου με τον οποίο η πόλη παράγεται, κατοικείται και αναπαρίσταται.
Abstract in english
The starting point of this study is the desire to explore the relationship between urban space, subjectivity and cinematic representation. This thesis builds upon the thought of Simmel, Sennett, and Debord regarding the public sphere, on the film theory of Deleuze, Benjamin, and Kracauer, as well as on the combinatory and self-constraint methods of Perec and the Ouvroir de Littérature Potentielle (OuLiPo). The aim of the study is to investigate how cinematic and literary practices can represent spatial and temporal experience. At the methodological level, the research is carried out through the creation of the film-installation «ZERO POINT present in present», which serves as a practical investigation of the theoretical axes. The cinematic approach, as well as its mode of presentation, seeks to highlight the fluid boundaries between public and other transitional spaces. The artistic work of the thesis operates as a tool for examining the ways in which the city is produced, inhabited, and represented.
Description
Creative Commons License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
