Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο : λογοτεχνικές και φωτογραφικές συναντήσεις στο έργο του Προυστ
Title in english
Embargo lift
Type
Μεταπτυχιακή εργασία
Date
2019
Author
Advisor
Examining Committee
Ξηροπαΐδης, Γιώργος, 1958-
Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Ε.
Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Ε.
Studio Director
Academic Institution
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Department
Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης
Division
Studio
Category
Master of Arts Program
ΠΜΣ Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης (ΜΕΘΙΣΤΕ)
Keywords
Keywords in english
Abstract
Η ιστορία της φωτογραφίας ξεκινάει από πολύ παλιά -αν φέρει κανείς στο μυαλό του
εφευρέσεις όπως η camera obscura- και σίγουρα παρατηρείται ήδη από πολύ νωρίς
μια διαρκής ανάγκη του ανθρώπου να βρει τρόπους όχι μόνο να αναπαραστήσει την
πραγματικότητα, αλλά και να καταγράψει αυτό ακριβώς που βλέπει. Κάπως έτσι,
μετά από πολλές προσπάθειες και πειράματα, περί τα μέσα του 1820 ο Nicéphore
Niépce καταφέρνει να φέρει στο φως την πρώτη φωτογραφία. Πρόκειται για τη
γνωστή ηλιογραφία του 1826-27 «View from the Window at Le Gras», η οποία
απεικονίζει τμηματικά τα κτήρια και την εξοχή που περιβάλλουν το σπίτι του
καλλιτέχνη. Μετά από αυτήν την πρώτη καταγραφή ή ακόμα μετά από την πρώτη
δαγκεροτυπία «Boulevard du Temple» του 1839, η οποία απεικονίζει για πρώτη φορά
έναν άνθρωπο, θα περίμενε κανείς ότι οι κύκλοι της επιστήμης και της τέχνης θα
επεφύλασσαν θετική υποδοχή. Συχνά, όμως, οι καινοτόμες τεχνολογίες
αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό, ειδικά από το επιστημονικό και καλλιτεχνικό
κατεστημένο το οποίο, φοβούμενο τυχόν υπονόμευση της θέσης του από την
επικράτηση της νέας εφεύρεσης, την αμφισβητεί με σκοπό την πλήρη αποδυνάμωσή
της μέχρι του σημείου της ανυποληψίας.
Abstract in english
Description
Βιβλιογραφία: σ. 87-88
Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας
Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας
Creative Commons License
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές