Repository logo
 

Αρνητική εντροπία : η χρήση των πολυμέσων, της βίντεο τέχνης και της ψηφιακής τεχνολογίας και η διαδικασία του θεατρικού γίγνεσθαι : από τη "θετική εντροπία" στην "αρνητική εντροπία" μιας θεατρικής παράστασης, μέσα από την αλληλεπίδρασή της με τον ψηφιακό κόσμο : διπλωματική εργασία

Title in english

Embargo lift

Type

Μεταπτυχιακή εργασία

Date

2000

Examining Committee

Studio Director

Academic Institution

Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

Department

Τμήμα Εικαστικών Τεχνών

Division

Studio

Category

Master of Arts Program

ΠΜΣ "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης" (ΨΜΤ)

Keywords in english

Abstract

Η γενική αρχή που υπεισέρχεται εδώ, είναι ο περίφημος Δεύτερος Νόμος της Θερμοδυναμικής (αρχή της εντροπίας) και η εξίσου γνωστή στατιστική θεμελίωσή του. Στις σελίδες που θα ακολουθήσουν, θα προσπαθήσω να διερευνήσω και να περιγράφω τη λειτουργία της αρχής της εντροπίας στο καλλιτεχνικό γεγονός και ιδιαίτερα στη συμπεριφορά μιας θεατρικής παράστασης και της καλλιτεχνικής έκφρασής της, καθώς και τον τρόπο που οι ψηφιακές τέχνες και τα νέα μέσα μπορούν να επέμβουν στη συμπεριφορά αυτή, επηρεάζοντας - ασφαλώς - και το καλλιτεχνικό γεγονός. Πρέπει να γίνει σαφές, ότι στην παρούσα φάση η προσέγγιση είναι καθαρά καλλιτεχνική και τεκμηριώνεται μόνο ως προς το καλλιτεχνικό γεγονός. Οπωσδήποτε, μια οποιαδήποτε άλλη τεκμηρίωση είναι θεμιτή, εφ' όσον υπάρχουν οι δυνατότητες και η υλικοτεχνική υποδομή, ώστε να πραγματοποιηθεί. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη και η ιδιαιτερότητα του εγχειρήματος, όσον αφορά την ταυτόχρονη χρήση ιδιαίτερων και διαφορετικών μέσων καλλιτεχνικής έκφρασης. Το θέατρο, ο κινηματογράφος, η βίντεο τέχνη, η εικαστική προσέγγιση και οι διάφορες εκφράσεις των τεχνών μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, συνυπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται και αλληλοαναιρούνται, και -τελικά- οδηγούνται πειραματικά, σε μια ιδιάζουσα και -ενδεχομένως- διαφορετική, λειτουργικότητα και δυναμική. Το ζήτημα αυτό ενέχει το προσωπικό στοιχείο του υποφαινομένου, το σημείο φυγής της εκφραστικότητάς του και την υποκειμενικότητα των καλλιτεχνικών του αναζητήσεων. Τεκμηριώνεται μόνο ως γεγονός έκφρασης καλλιτεχνικής, που υφίσταται και αποδίδεται από το δημιουργό placitum.

Abstract in english

Description

Βιβλιογραφία: σ. 24-25
Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"

Creative Commons License

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές

Creative Commons License URL

Brief Bio