Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.)
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών (Π. Ε.) by Studio "Χαρακτικής Α’ - Printmaking Studio 1"
Results 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access ΕγκατάλειψηΒλάχος, Βασίλειος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07)Το θέμα με το οποίο επέλεξα να ασχοληθώ, είναι η εγκατάλειψη. ΄Ηταν, και παραμένει, ένα θέμα επίκαιρο, με αφορμή την φτώχια, και τον πόλεμο, καθώς οι εικόνες των ερειπωμένων σπιτιών παραμένουν ζωντανές και επίκαιρες.Item Open Access Εργασία του Πεφάνη ΝικήταΠεφάνης, Νικήτας (Πτυχιακή εργασία, 2023)Εξερευνώντας τις δυνατότητες της χαλκογραφίας, στέκομαι στην αγάπη μου για την παρατήρηση του φυσικού σώματος. Με έμφαση στην λυρική ανατομία και την ανεπαίσθητη κίνηση τοποθετώ τα μοντέλα μου σε έναν ιστορικό χώρο με σκοπό να σκηνοθετήσω το καρέ πέραν μιας απλής παρατήρησης. Μπαίνω στην διαδικασία λοιπόν, να χρησιμοποιώ τον ψυχισμό του μοντέλου και στην συνέχεια να δημιουργώ την συνθήκη στην οποία θα ενταχθεί αυτό μέσα σε ένα εικονοποιητικό πλαίσιο. Σκοπός μου είναι να καθρεφτίζει τον εσωτερικό του κόσμο, καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια ανεπαίσθητη σύνδεση με τον αποδέκτη. Ελλείψει δραματικών κινήσεων των μοντέλων μου, μπαίνω στην διαδικασία παρατήρησης της ανεπαίσθητης πόζας με σκοπό να την υποβάλλω με μια αίσθηση αποστασιοποίησης, αινιγματικότητας και με μια τάση για μια αφηγηματική ενδοσκόπηση. Ο πρωταγωνιστής στο έργο μου αποστρέφεται από το βλέμμα του θεατή με σκοπό να εντείνει τις σκέψεις γύρω από την αυτοπαρατήρηση και την υπαρξιακή αγωνία. Η μελαγχολία άλλωστε, είναι εμφανής και διάχυτη στο έργο. Απλώνεται στις μεσαίες τονικότητες που υποδέχονται τα λεπταίσθητα φωτεινά σημεία σαν ανάσες, με σκοπό να φωτίσουν την εν γένει κρυφή ελπίδα που διακατέχει την φύση μας. Μέσω των ιδανικών προτύπων που αρχίζουν να σκιαγραφούνται στα αναγεννησιακά πρότυπα, σαν καλλιτέχνης, τείνω να μιμούμαι τον τρόπο, την υφή και το στυλ μεγάλων πατέρων της χαρακτικής με σκοπό όχι μόνο να μελετήσω, να πιάσω και να αφουγκραστώ την ποιοτική προσέγγιση των εικαστικών πατέρων αυτών, αλλά και να μεταλαμπαδεύσω την γνώση, το πάθος και τον κρυφό χαρακτήρα που κρύβει το μοναδικό ιδίωμα του καλλιτέχνη. Μέσα από το ταξίδι αυτό στοχεύω στο να φτάσω κοντά με τις ρίζες του chiaroscuro και μέσα από την ιστορικότητα της διαδρομής αυτής να προσεγγίσω το σημείο μιας άμεσης συνομιλίας με το σήμερα, αποτυπώνοντας με παρόμοιες υφές τα σκηνικά που πλαισιώνουν τα μοντέλα που επιλέγω. Η συνομιλία αυτή για μένα είναι τόσο σημαντική όσο και ο ίδιος ο διάλογος με την τεχνική αυτή καθαυτή όσο και με τους ίδιους του πρωτοπόρους αυτού του εικαστικού στυλ και έτσι παλαιό και νέο ενώνονται σαν μια μουσική πράξη με απώτερο σκοπό ένα ρυθμικό αποτέλεσμα που εναλλάσσεται με αρμονία.Item Open Access Ιστορίες χωρίς ΤέλοςΣτεφάνου, Γαρυφαλλιά-Αλεξία (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-09)Το σύνολό των έργων αυτών αναφέρεται σε εμπειρίες , σκέψεις , συνήθειες και καταστάσεις της καθημερινότητάς μας που άλλες φορές τα κάνουμε μηχανικά και άλλες φορές καταλαμβάνουν όλη τη σκέψη μας. Χαρακτικά έργα μικτής τεχνικής ξυλογραφίας και οξυγραφίας με επιρροές από εικονογράφηση, comic , animation. Η χαρακτική είναι ένα μέσο με πολλές δυνατότητες , και στο έργο αυτό μας δείχνει το πώς η ιστορία μένει πάνω στη μήτρα και συνεχίζει να υπάρχει και αφού το έργο έχει ‘’τελειώσει΄’.Item Open Access Κόσμος αρχέγονος: αέναη εξέλιξηΦωτοπούλου, Θεώνη (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-09)Η εργασία αποτελείται από 13 ξυλογραφίες και 3 ψηφιδωτά. Κόσμος αρχέγονος: αέναη εξέλιξη Από την εκθαμβωτική δύναμη της ζωής και την αδιάκοπη κίνηση του σύμπαντος, μια ωδή στο μεγαλείο της δημιουργίας. Το έργο στρέφει το βλέμμα στην ανεξάντλητη, αυτοδύναμη ροή της ύπαρξης. Ένα διαρκές θαύμα που ξετυλίγεται μπροστά μας, αέναο και ανεξάρτητο. Η θεματική της έκθεσης βαθιά επηρεασμένη από τη μεταμορφωτική εμπειρία της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. Μέσα από αυτή τη βιωματική σύνδεση με την αρχέγονη δύναμη της δημιουργίας, έρχονται στην επιφάνεια πανάρχαια σύμβολα και φόρμες που αναδύονται μέσα από τη μήτρα της δημιουργίας. Κάθε έργο αντανακλά τη θαυμαστή, αέναη κίνηση του κόσμου, μια ασταμάτητη παλίρροια ζωής. Τα έργα πλέουν μέσα σε έναν απέραντο, φωτεινό καμβά. Ένας μεγάλος λευκός χώρος, προσκαλεί τον θεατή να βυθιστεί σε έναν κόσμο όπου τον περιβάλλουν αέρινες μορφές, διαφανείς και άυλες, χωρίς φόντο ή προοπτική, δημιουργώντας την αίσθηση ότι ο χώρος διαστέλλεται και συστέλλεται με την αναπνοή του σύμπαντος. Μια υπενθύμιση του ασύλληπτου μεγαλείου της φύσης και της αέναης, αδιάκοπης ροής του κόσμου. Μια πρόσκληση να σταθεί κανείς μπροστά στο θαύμα της δημιουργίας και να αναγνωρίσει τη δική του θέση μέσα σε αυτή την ατελείωτη, μαγευτική κίνησηItem Open Access ΜορφέςΑντωνόπουλος, Χρήστος (Πτυχιακή εργασία, 2025-06-25)Το έργο μου ασχολείται και παρουσιάζει κατά κύριο λόγο τον άνθρωπο. Αυτός είναι και ο κύριος πρωταγωνιστής της μικρής μας πραγματικότητας. Έτσι κι εγώ με τη σειρά μου, θέλησα να τον αποτυπώσω δημιουργώντας κατά μία έννοια έναν δικό μου κόσμο, όχι και τόσο διαφορετικό από τον πραγματικό. Θέλησα να προσπαθήσω να δώσω στο «ψέμα» ψυχή, με τις εικόνες που παραθέτω να είναι μια δίοδος προς το συναίσθημα αυτού που θα σταθεί απέναντι τους καθώς τον παρασέρνουν σε μια πιο πνευματική και φιλοσοφική αναζήτηση, η οποία ίσως και να μείνει περισσότερο από το έργο αν όχι το ίδιο. Η αναζήτηση των όγκων, της φόρμας, του τόνου, του σχεδίου και ειδικά το κυνήγι της σύνθεσης, της στάσης και της κίνησης, ίσως να με έφερναν λίγο πιο κοντά στο να αναπαραστήσω τον άνθρωπο έτσι όπως τον έχω στο μυαλό μου. Στα ζωγραφικά έργα χρησιμοποιώ υλικά όπως το κάρβουνο, το μολύβι και τα χρωματιστά μολύβια. Στο χαρακτικό μέρος έχω επιλέξει το ξύλο ως υλικό καθώς θεωρώ ότι μπορεί να αντιπροσωπεύσει την ομορφιά και την ευαισθησία στην τεχνική πάρα την σκληρή επιφάνεια του και με αυτόν τον τρόπο αντανακλάται και η γενικότερη ερμηνεία του έργου. Η δραματικότητα ενός ασπρόμαυρου πίνακα και η ζωντάνια ενός χρωματιστού άλλα και η σύνθεση των δυο αυτών χαρακτηριστικών είναι κάτι που με απασχολούσε. Η επιλογή του υλικού έχει άμεση σχέση με τον σκοπό του κάθε έργου και συμβάλει και αυτό στη συνολική ερμηνεία και όψη. Σκοπός ήταν να αναπαραστήσω τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του ανθρώπου σε μια σειρά έργων όπου κυριαρχεί το στοιχείο του δράματος. Αυτά θεώρησα πως θα επιτευχθούν με τη σωστή διαχείριση και το συνδυασμό των παραπάνω τεχνικών χαρακτηριστικών. Απεικονίζονται φιγούρες είτε μόνες τους σαν απλά σχέδια ενός μοντέλου, κρατώντας όμως πάντα την ταυτότητα (προσωπική-πνευματική) του πραγματικού προσώπου ώστε να είναι όσο πιο αληθοφανές γίνεται εσωτερικά και εξωτερικά, είτε σαν ομάδα δύο ή περισσοτέρων σε μία πιο «ολοκληρωμένη» εικόνα, λέγοντας έτσι μια μικρή ιστορία. Η ύπαρξη και η ανυπαρξία ενός χώρου θα δούμε ότι διαφέρει ανά έργο με σκοπό την ανάδειξη ή όχι ενός ή διαφόρων στοιχείων μέσα σε αυτό. Πραγματεύονται με λίγα λόγια σκηνές της καθημερινότητας, αλλά και την επίδραση ορισμένων καταστάσεων αυτής στους χαρακτήρες του έργου και κατ’ επέκταση στον θεατή. Επιδιώκοντας λοιπόν τα παραπάνω, τον λόγο έχει η αντίθεση του συνόλου του έργου, που μας βοηθάει να συμπεράνουμε με έναν τρόπο, πως μέσα από κάτι δραματικό ίσως και να γεννηθεί κάτι όμορφο.Item Open Access Πτυχιακή Εργασία της Βέγκου Θάλεια-ΕλένηΒέγκου, Θάλεια-Ελένη (Πτυχιακή εργασία, 2025-03-10)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελείται από ένα σύνολο χαρακτικών και ζωγραφικών έργων σε συνδιασμό με ήχο. Ο χώρος υποβλητικός, ο χρόνος απροσδιόριστος και πρωταγωνιστής ο ίδιος ο θεατής: «μπαίνει» στο έργο, ακούει και βλέπει, συμμετέχει και γίνεται μέρος του. Το βλέμμα του συναντά αυτό του ελαφιού, που ζωντανεύει μπροστά του κάτω από τον ήχο της κοφτής του ανάσας. Είναι θύτης, θύμα, ή θεατής; Τα μαυρόασπρα φωτογραφικά ενσταντανέ συνδέονται με την απουσία χρώματος της χαρακτικής και δημιουργούν το σκηνικό μιας «εγκατάστασης» που στοχεύει κατεξοχήν στο συναίσθημα: ο θεατής το βιώνει, το αναγνωρίζει και τελικά αυτό-τοποθετείται.Item Open Access Υδροβιότοποι: τόποι μυστηρίου ομορφιάς και ζωήςΓιαβάση, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2025-06-25)Υγροβιότοποι: τόποι μυστηρίου, ομορφιάς και ζωής «Και να! Μες στον ύπνο μου την έφερε όνειρο κοντά μου και πάλι τη θάλασσα εκεί, τη ρηχή και την ήρεμη, τη θάλασσα εκεί, την πλατιά, την μεγάλη.» — Κωστής Παλαμάς Όπως στην ονειρική επιστροφή του Παλαμά στην ήρεμη, πλατιά θάλασσα, κάπως έτσι αναζήτησα — μέσα από τα έργα μου — την επιστροφή στον υγροβιότοπο έναν χώρο αληθινής φύσης, σιωπής και ζωής. Οι υγροβιότοποι είναι ζωντανές οάσεις παραγωγικών και σπάνιων βιοτόπων. Αποτελούν υδάτινα, σύνθετα, «εύθραυστα» οικοσυστήματα με μεγάλη περιβαλλοντική αξία, λόγω της βιοποικιλότητας και των βιοκοινοτήτων τους· μα και αστείρευτη πηγή έμπνευσης για τους καλλιτέχνες. Το σύνολο των έργων μου προσεγγίζει εικαστικά τον υγροβιότοπο ως χώρο που συνδυάζει τη φυσική παρατήρηση και την καλλιτεχνική σύνθεση. Επιθυμώ να μεταφέρω τον θεατή σε ένα περιβάλλον όπου η φύση παρατηρείται και, τελικά, αναπαρίσταται με σεβασμό και ενσυναίσθηση. Μέσα από τη χρήση της χαρακτικής ως εικαστικού μέσου, προσπάθησα να αναδείξω τόσο την αισθητική του τοπίου όσο και την εύθραυστη σχέση του ανθρώπου με αυτό. Επιχείρησα τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που δεν αναπαριστά απλώς τον υγροβιότοπο, αλλά αποτυπώνει τον χαρακτήρα του ως ενδιάμεσου και ευάλωτου χώρου. Ας αφήσουμε τη φύση να μιλήσει — κι ας της δώσουμε εμείς τη φωνή που χρειάζεται, για να συνεχίσει να υπάρχει…Item Open Access Ψευδές κενόΝτολαπτσής, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2025-07-02)Η πτυχιακή εργασία αποτελείται από χαρακτικά και κεραμικά έργα