ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης" by Keyword "Εικονική πραγματικότητα"
Results 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access How to design an artistic narrative virtual reality experience based on sign language poetry : μεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαΤσαμπουνάρης, Γεώργιος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2019)This thesis discusses the design and the implementation of a virtual reality experience based on a sign language poem. Over the last decade, considerable progress has been noted in the development of Human-computer interaction field in both science and art. Significant technological advancement has been also made in virtual reality and motion capture systems as the equipment becomes even more affordable in consumer level. This thesis is based on the context of time-based narrative in virtual reality. A virtual performer avatar narrates a sign language poem in its original form and the virtual environment is constructed and deconstructed according to his/her hand gestures. The user is immersed into that virtual environment where they can feel their presence in the story or embody themselves into the virtual narrator. Motion capture, virtual reality, storytelling and sign language poetry are the key elements contribute all-together to the implementation of this user experience. The description of this pipeline design is the answer to the question of the title.Item Open Access Partnering yourself : an interactive mirrorΧαροπούλου, Ελένη Α. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Τα τελευταία χρόνια υπάρχει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον συνδυασμό διαφόρων τομέων και επιστημονικών κλάδων. Στις επόμενες σελίδες αυτού του βιβλίου, αναπτύσσεται μία έρευνα σχετικά με την ανθρώπινη κίνηση, το χορό, τις νέες τεχνολογίες και το αποτέλεσμα που μπορεί να προκύψει μέσα από το συνδυασμό τους. Πιο συγκεκριμένα, στην αρχή, γίνεται αναφορά στην ανθρώπινη κίνηση, μελετάται ο αυτοσχεδιασμός στο χορό και το contact-improvisation και οι αρχές που το διαμορφώνουν. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε εν τάχει πώς εξελίχθηκε η Digital Performance και κυρίως το κομμάτι του χορού. Επισημαίνονται κάποια στοιχεία της μεθόδου του “Partnering”, το οποίο ανήκει στον αυτοσχεδιασμό, όπως η διάδραση που είναι το βασικότερο, καθώς επίσης, αναφερόμαστε και στο φαινόμενο του alter ego που συναντάται συχνά στην τέχνη, για να καταλήξουμε τελικά στο κύριο project-πείραμα, το “Partnering YourSelf” το οποίο στηρίζεται σε όλα τα παραπάνω θέματα. Μέσα από το “Partnering YourSelf” δημιουργείται ένας “δυναμικός” ψηφιακός καθρέφτης μέσα από τον οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα κινησιολογικό “διάλογο” με το ψηφιακό του “alter ego” που λειτουργεί σαν δυναμικό, αυτόνομο είδωλο ανακαλύπτοντας έτσι στοιχεία που αφορούν την κινησιολογία του, αλλά και δημιουργώντας κάθε φορά ένα διαφορετικό, μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα.Item Open Access Stay an animal away and you will see a human closer : or how the animal representation in motion picture and new media creates a distance that promotes proximityΦερλέ, Βασιλική (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η αναπαράσταση των ζώων στην τέχνη και το συναίσθημα που επάγεται από αυτή είναι ο πυρήνας αυτής της μελέτης. Το φαινόμενο αυτό προσεγγίστηκε από διάφορες οπτικές γωνίες –βιολογικά, νευροεπιστημονικά, γνωσιακά, ηθολογικά, ψυχολογικά, καλλιτεχνικά– “κοιτώντας πάντοτε τα ζώα στα μάτια”. Το πρώτο μέρος (θεωρητικό σκέλος) αποτελείται από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στους λόγους που η αναπαράσταση των ζώων εμφανίζεται στην τέχνη, πώς επενεργεί στον εγκέφαλο μας, πως συμμετέχει στην έκκληση του συναισθήματος, καθώς και κάποιες “σκοτεινές” πλευρές αυτού του φαινομένου. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται και αναλύονται εν συντομία κάποια επιλεγμένα έργα τέχνης από τον χώρο της κινούμενης εικόνας και των νέων μέσων όπου αναπαρίστανται ζώα ή αξιοποιούνται ζωικά χαρακτηριστικά. Το δεύτερο μέρος (καλλιτεχνικό σκέλος) αποτελείται από τα τέσσερα ξεχωριστά καλλιτεχνικά έργα που λειτουργούν αυτόνομα, αλλά αποτελούν και τμήματα μίας ενιαίας έρευνας πάνω στο στυλ, τον τύπο και τη μορφή της αναπαράστασης των ζώων στην κινούμενη εικόνα και τα νέα μέσα. Εν παραλλήλω αποτελούν και τα τμήματα μίας τμήματα έρευνας πάνω στην ίδια τη φύση των ψηφιακών καλλιτεχνικών μέσων –ως ένα νέο σύγχρονο είδος ζώου–, μελετώντας σε αυτό το πλαίσιο συγκριτικά το ψηφιακό βίντεο, την διαδραστική εγκατάσταση, την εικονική πραγματικότητα, το 360 βίντεο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Το συμπέρασμα των ανωτέρω μελετών και πειραματισμών φάνηκε να δείχνει ότι τα ζώα στις τέχνες και ενδιαφέρουν αλλά και εξυπηρετούν· εννοιολογικά και επικοινωνιακά. Καλλιτεχνικά προσφέρουν στυλ, έμπνευση, φορείς και διεξόδους. Τα ζώα –ως μέρος μας άλλωστε, της εξελικτικής μας ιστορίας αλλά και του συμβιωτικού μέλλοντος μας– φέρουν ένα πολύ ιδιαίτερο, σημαντικό και παγκόσμιο συναισθηματικό φορτίο, το οποίο με την κατάλληλη αξιολόγηση και χειρισμό μπορεί να εξυπηρετήσει την καλλιτεχνική δημιουργία σε πολλά επίπεδα. Ως εκ τούτου, η αναπαράσταση τους όπως και η εξέλιξη αυτής στις τέχνες αξίζει περαιτέρω διερεύνηση.Item Open Access Virtualizing the performance : IVAPA project : a case study for a Virtual Archive : μεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαΚανελλοπούλου, Αθηνά Σ. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2019)In contemporary art, research and experiential experimentation often play an important role for the visual artist. Exploring the maximum possible spectrum of the field are elements that are part of the art. Apart from the research carried out at the beginning of a project, there is also the realistic result of the project, which is often difficult to be documented with traditional methods for offering a similar experience to the viewer. This study will explore the operation and functionality of a prototype of the performance art archive IVAPA (International Virtual Archive of Performance Art) which is developed in Virtual Reality environment, where the audience can navigate through the archive as well as experiencing the performance artwork. Through the topoanalytic method of Bachelard, the planning of a memory palace, the concept of realism and Neufert's architectural principles, the integration of this visual language into the virtual reality and the viewer's experience will be examined. The field of experimentation remains open and the project on-going, because its purpose is the constant integration of older and new performances so that the whole art scene of this kind of art can be included. The study is divided into three chapters. Firstly, the terms of performance art and archive are analyzed, as well as their relation to digitality. Then the method of studying the problem and the spatiality of such an immaterial object is determined. Finally, a description of the realization of the project, audience’s feedback and the possibilities of future extensions are listed. The purpose of IVAPA is to preserve, to showcase and to help the audience to immerse to performance art.