Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Τμήμα Εικαστικών Τεχνών by Advisor "Ιωαννίδης, Ανδρέας"
Results 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted access ΔιαμονήΦασουλή, Μάρω, 1980- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2009)Οι δύο έννοιες, αυτή του περίκλειστου και τής διαμονής, είναι οι βασικοί άξονες του αρχικού μου προβληματισμού. Προσπαθώντας να επαναπροσδιορίσω τη θέση μου σε σχέση με αυτές, δημιουργηθήκαν επιπλέον ερωτήματα: 1) Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ κτϊσματος και ένοικου. 2) Ο ρόλος τής διχοτόμησης του χώρου σε «εξωτερικό» και «εσωτερικό», στην προκειμένη περίπτωση ο ρόλος του τοίχου ως το μεταβατικό στάδιο που δεν ανήκει εξολοκλήρου ούτε στο «μέσα» αλλά ούτε και στο «έξω». 3) Η σημασία μίας μονόδρομης θέασης από «μέσα» προς τα «έξω». 4) Και τέλος, αν ο εξωτερικός χώρος μπορεί να υπάρξει ως αυτόνομη, ανεξάρτητη πραγματικότητα σε σχέση με το εσωτερικό ενός περίκλειστου καταλύματος.Item Restricted access Η ενότητα μέσα στη δυναμική αντίθεσηΚαλλιμάχου, Ευρυδίκη, 1973- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2006)Θέλησα να καταπιαστώ με τα καθαρά ζωγραφικά μέσα (δομικά και πλαστικά στοιχεία), προσπαθώντας να διοχετεύσω την εσωτερική ενέργεια και ανάγκη έκφρασης μου, για να δημιουργήσω όχι αναγκαστικά ηθελημένες εικόνες, αλλά ταυτόχρονα με εικόνες που η δημιουργία τους έχει σχέση με μια αναγκαιότητα εν' μέρη άγνωστη και σε μένα την ίδια. Εικόνες που εμπεριέχουν τη λογική σκέψη αλλά και το τυχαίο, όπου η ταχύτητα της γραφής έχει και αυτή την δική της σημασία. Έχω την εντύπωση όταν ζωγραφίζω ότι παλεύω με την ίδια μου την ύπαρξη. Η αυθόρμητη γραφή είναι το όριο μεταξύ συνείδησης και ασυνείδητου, με υπεροχή του δεύτερου. Την στιγμή που δρω αυθόρμητα επάνω στο τελάρο το οποίο έχω οργανώσει πριν, αισθάνομαι ότι οικοδομώ και μου αποκαλύπτω έναν εαυτό. Με την αφαίρεση μπόρεσα να απαλλαγώ από τα περιττά στοιχεία και να ασχοληθό) με την ουσία του προβλήματος μου. που είναι το όριο δύο διαφορετικών κόσμων.Item Restricted access Μαλεγιαννάκης Ιωάννης : πτυχιακή εργασίαΜαλεγιαννάκης, Ιωάννης, 1977- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Που αρχίζει μέσα σε ένα έργο η στιγμή που ol λέξεις γίνονται ισχυρότερες από το νόημα τους και που το νόημα γίνεται υλικότερο από τη λέξη; Η προοπτική του έργου είναι ξεκάθαρη ήδη από το 1923. Η επινόηση σχετίζεται με τον χώρο. Η επιφάνεια είναι ο τρόπος με τον οποίο αναδύεται το νόημα και καθίσταται ορατή η πραγματικότητα του έργου. Το έργο συνολικά μπορεί να διαβαστεί σαν μια έμμεση δήλωση ως προς τη δημιουργική διαδικασία : όταν τα γλωσσικά εργαλεία δεν επαρκούν, τότε κρίνεται αναγκαία η επινόηση ενός προσωπικού κώδικα. Το έργο λειτουργεί σαν κειμενική αναπαράσταση χώρου, όπου ο επιμερισμός σε εσωτερικό και εξωτερικό και η οριοθέτηση των φυσικών σωμάτων μετατρέπεται σε αμφιβολία. Οι ρωγμές στις έννοιες του χρόνου και της ταυτότητας, η απώλεια πίστης στην πραγματικότητα και η επακόλουθη διαχείριση της σε όρους πλαστικότητας στις αναπαραστατικές μορφές είναι κινήσεις στην ευρωπαϊκή τέχνη και φιλοσοφία που αναγνωρίζουμε σήμερα ως ρομαντισμό.Item Restricted access Μια χειρωνακτική σκέψηΤριανταφυλλίδου, Μαρία (Μεταπτυχιακή εργασία, 2007-07)Στο κείμενο που ακολουθεί, σκοπεύω να αναφερθώ σε ζητήματα που με απασχόλησαν στην πορεία της δουλειάς μου, στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών. Ζητήματα που σχετίζονταν με τη γέννηση και την εξέλιξη δημιουργημένων μορφών, και της σημασίας τους, τόσο ως «άμορφο» υλικό όσο και ως σχηματοποιημένης φόρμας, τη στιγμή που, σύμφωνα με τον Gaston Bachelard, «η ύλη, είναι το ασυνείδητο της μορφής... Μόνο μια ύλη μπορεί να δεχθεί τη φόρτιση πολλαπλών εντυπώσεων και αισθημάτων. Είναι ένα συναισθηματικό αγαθό». Άλλωστε «ο καλλιτέχνης πλέον οφείλει να υποστηρίζει με τα «ειδικά» χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του τον «ειδικό» χαρακτήρα των έργων του»Item Restricted access Πτυχιακή εργασία Τζιβέλου ΔήμητραΤζιβέλου, Δήμητρα, 1980- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Κατ’ αρχήν, επηρεασμένη από την Op Art και προχωρώντας την δουλειά μου, δημιουργώ μαύρες ζωγραφικές τρύπες που δείχνουν να πάλλονται, να τρέμουν, να δονούνται. Η απουσία χρώματος θεωρητικά κρύβει από πίσω μυστικοπάθεια, εσωστρέφεια, και σοβαρότητα. Στην δουλεία μου το μαύρο είναι αυτό που δημιούργει τα πάντα. “Πατάει” πάνω στο λευκό σαν να θέλει να υπερισχύσει. Πάντα αισθάνομαι μία ένταση μεταξύ τους, σαν να πρόκειται για κάποιο πόλεμο.Item Restricted access ΤρίχεςΚωστορρίζου, Ξάνθη, 1980- (Μεταπτυχιακή εργασία, 2009)Ποιός λέει ότι οι τρίχες δεν είναι σημαντικές; η φράση που όλοι έχουμε ακούσει "Ασχολείται με τρίχες," δηλαδή με ασήμαντα πράγματα, δεν ευσταθεί και πολύ στις μέρες μας. Η τρίχα, ή η έλλειψή της είναι πρωτεύον θέμα στις γυναικείες αλλά και στις αντρικές συζητήσεις, αφού λίγο πολύ όλοι δίνουμε σημασία στην εμφάνιση. Μπαίνοντας στην εφηβεία, το πρώτο πράγμα που διαλέγουμε για να κοινοποιήσουμε την επανάσταση μας είναι τα μαλλιά μας και όταν αργότερα κάνουμε κάποιους συμβιβασμούς, το δηλώνουμε επίσης με τα μαλλιά μας. Τα μαλλιά υποδηλώνουν την σεξουαλικότητα, τη θρησκεία, την κουλτούρα, τις συνήθειες μας.