ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης" by Keyword "Διαδραστική τέχνη"
Results 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Digital interactive art in public space and the effect of public art on the communityΚακουλίδη, Ιωάννα Μερόπη (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η τεχνολογία διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας ζωή. Από τότε που άρχισε να αποτελεί κομμάτι της ζωής μας, είναι και ένα μέσο έκφρασης για πολλούς σύγχρονους καλλιτέχνες. Για πολλές δεκαετίες η επιστήμη ήταν ενεργά συνδεδεμένη με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Ο αριθμός των επιστημόνων που χρησιμοποιούν εικονικά περιβάλλοντα και την ψηφιακή τεχνολογία γενικότερα για να κάνουν πειράματα αυξάνεται διαρκώς. Η επίδραση της τέχνης στην σωματική και ψυχική υγεία του ατόμου αλλά και της κοινότητας έχει αποτελέσει το κυρίως θέμα για πολλά επιστημονικά πειράματα και έρευνες. Αυτή η διπλωματική εργασία δίνει έμφαση στην διαδραστική ψηφιακή τέχνη συγκεκριμένα και την δυνατότητά της να αποτελέσει μέρος του δημόσιου χώρου. Τα κύρια ερωτήματα που θα απαντηθούν είναι: Τι είναι δημόσια τέχνη και διαδραστικότητα; Γιατί είναι η τέχνη σημαντική για την κοινότητα; Πώς μπορούμε να κάνουμε μια διαδραστική ψηφιακή εγκατάσταση ανοιχτή προς όλους; Περιγράφονται τέλος, μερικά πρακτικά παραδείγματα ψηφιακής διαδραστικής τέχνης που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για αυτήν την διπλωματική εργασία και παρουσιάστηκαν σε δημόσιο χώρο.Item Open Access Interacting with the machine : to the screen and beyondΓράδου, Άννα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η εν λόγω εργασία είναι μια προσπάθεια εξερεύνησης του πεδίου της επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, υπό το πρίσμα της τέχνης, ως ένα θέμα που χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: WIMP και post-WIMP. Προσπάθησα να εντοπίσω τον τρόπο με τον οποίο η διεπαφή του προσωπικού υπολογιστή, τύπου WIMP, κυρίευσε την οθονο-κεντρική διαδραστικη τέχνη, τον τρόπο που οι βασικές σχεδιαστικές αρχές της αμφισβητήθηκαν από καλλιτέχνες και πώς αυτό άλλαξε μέσω των post-WIMP πρακτικών. Επέλεξα να παραθέσω καλλιτεχνικά έργα από την δεκαετία του ΄60 μέχρι το πρόσφατο παρελθόν καθώς η πρόθεση μου ήταν να ιχνηλατήσω την πρωτοτυπία και όχι την καλλιτεχνική επιτυχία ή την ιστορική εξέλιξη. Επίσης, προσπάθησα να επεκτείνω την εργασία αυτή συμπεριλαμβάνοντας δικούς μου πειραματισμούς και έργα, με πρόθεση να εξερευνήσω την περιοχή με έναν δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο. Επέλεξα να ακολουθήσω ένα διαφορετικό τρόπο διάδρασης για κάθε περίπτωση με στόχο να αποκτήσω καλύτερη επισκόπηση του πεδίου και των εργαλείων.