ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης" by Keyword "Διάδραση"
Results 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Interacting with the machine : to the screen and beyondΓράδου, Άννα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η εν λόγω εργασία είναι μια προσπάθεια εξερεύνησης του πεδίου της επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, υπό το πρίσμα της τέχνης, ως ένα θέμα που χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: WIMP και post-WIMP. Προσπάθησα να εντοπίσω τον τρόπο με τον οποίο η διεπαφή του προσωπικού υπολογιστή, τύπου WIMP, κυρίευσε την οθονο-κεντρική διαδραστικη τέχνη, τον τρόπο που οι βασικές σχεδιαστικές αρχές της αμφισβητήθηκαν από καλλιτέχνες και πώς αυτό άλλαξε μέσω των post-WIMP πρακτικών. Επέλεξα να παραθέσω καλλιτεχνικά έργα από την δεκαετία του ΄60 μέχρι το πρόσφατο παρελθόν καθώς η πρόθεση μου ήταν να ιχνηλατήσω την πρωτοτυπία και όχι την καλλιτεχνική επιτυχία ή την ιστορική εξέλιξη. Επίσης, προσπάθησα να επεκτείνω την εργασία αυτή συμπεριλαμβάνοντας δικούς μου πειραματισμούς και έργα, με πρόθεση να εξερευνήσω την περιοχή με έναν δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο. Επέλεξα να ακολουθήσω ένα διαφορετικό τρόπο διάδρασης για κάθε περίπτωση με στόχο να αποκτήσω καλύτερη επισκόπηση του πεδίου και των εργαλείων.Item Open Access Partnering yourself : an interactive mirrorΧαροπούλου, Ελένη Α. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Τα τελευταία χρόνια υπάρχει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον συνδυασμό διαφόρων τομέων και επιστημονικών κλάδων. Στις επόμενες σελίδες αυτού του βιβλίου, αναπτύσσεται μία έρευνα σχετικά με την ανθρώπινη κίνηση, το χορό, τις νέες τεχνολογίες και το αποτέλεσμα που μπορεί να προκύψει μέσα από το συνδυασμό τους. Πιο συγκεκριμένα, στην αρχή, γίνεται αναφορά στην ανθρώπινη κίνηση, μελετάται ο αυτοσχεδιασμός στο χορό και το contact-improvisation και οι αρχές που το διαμορφώνουν. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε εν τάχει πώς εξελίχθηκε η Digital Performance και κυρίως το κομμάτι του χορού. Επισημαίνονται κάποια στοιχεία της μεθόδου του “Partnering”, το οποίο ανήκει στον αυτοσχεδιασμό, όπως η διάδραση που είναι το βασικότερο, καθώς επίσης, αναφερόμαστε και στο φαινόμενο του alter ego που συναντάται συχνά στην τέχνη, για να καταλήξουμε τελικά στο κύριο project-πείραμα, το “Partnering YourSelf” το οποίο στηρίζεται σε όλα τα παραπάνω θέματα. Μέσα από το “Partnering YourSelf” δημιουργείται ένας “δυναμικός” ψηφιακός καθρέφτης μέσα από τον οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα κινησιολογικό “διάλογο” με το ψηφιακό του “alter ego” που λειτουργεί σαν δυναμικό, αυτόνομο είδωλο ανακαλύπτοντας έτσι στοιχεία που αφορούν την κινησιολογία του, αλλά και δημιουργώντας κάθε φορά ένα διαφορετικό, μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα.Item Open Access The performing engineer : towards a poor interactive multimedia theater : a study on Samuel Beckett's "Happy days"Μιχαλοπούλου, Βασιλική (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερωτάται πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να ενσωματωθούν ομαλά σε μια διαδραστική πολυμεσική περφόρμανς βασισμένη στο θεατρικό έργο «Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ. Αναπτύσσει, μέσω μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας, όλη την πορεία εργασίας μέχρι την τελική ιδέα, η οποία είναι αποτέλεσμα διαδοχικών πειραματισμών. Ασχολείται με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία της δημιουργικής διαδικασίας: υποκριτική, δραματουργία, αισθητική, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, σύνθεση ήχου, ψηφιακά μέσα κλπ. επειδή προσεγγίζει την περφόρμανς ως μια προσωπική καλλιτεχνική δήλωση. Ο ερμηνευτής είναι δημιουργός ενός έργου τέχνης στο οποίο ο θεατής γίνεται κι αυτός δημιουργός μέσω της διάδρασης. Το τελικό έργο είναι μια διαδραστική περφόρμανς ζωντανής ροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως αντανάκλαση του ιστορικού γεγονότος του Kορονοϊού, το οποίο αναπόφευκτα έγινε "συνοδοιπόρος" κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας.