ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης"
Permanent URI for this collection
Browse by
Browsing ΠΜΣ "Τέχνη, Εικονική Πραγματικότητα και Πολυχρηστικά Συστήματα Καλλιτεχνικής Έκφρασης" by Advisor "Jego, Jean - Francois"
Results 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Downloading the objet trouve : towards a ready-made digital aestheticsΤρυφωνόπουλος, Σπύρος Β. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια έρευνα πάνω στην ιδέα του ψηφιακού found object/ objet trouvé (ευρεθέν αντικείμενο) και την εφαρμογή του στο γενικότερο πεδίο της ψηφιακής τέχνης. Καθώς, δεν υπάρχει κάποιος σαφής ορισμός ή σχετικό κείμενο για την ψηφιακή υπόσταση του όρου found object, η εργασία συλλαμβάνει και ταυτόχρονα αναζητά αυτήν την έννοια. Βασικοί άξονες συσχέτισης και έρευνας αποτελούν οι όροι του found object/objet trouvé και ready-made από την ιστορία της τέχνης -απ’ όπου και συλλαμβάνεται η παρούσα ιδέα. Η πρακτική από την οποία εκκινείται η αναζήτησή της είναι -βασικά- αυτή της Net Art. Το πρώτο αυτό θεωρητικό σκέλος καταλήγει σε συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά αλλά και την καλλιτεχνική αξία αυτής της έννοιας με τη βοήθεια διαφορετικών κειμένων που συγκροτούν και το πλαίσιο αυτής της προσωπικής θεώρησης. Τα παραπάνω συμπεράσματα καθοδηγούν στη συνέχεια την πρακτική εφαρμογή της -υπό διερεύνηση- ιδέας μέσα από μικρά έργα δημιουργημένα στο περιβάλλον του Unity με την βοήθεια πρόσθετων εργαλείων (assets) διαδικτυακής πλοήγησης και ανάκτησης δεδομένων (Twitter API). Η θεωρητική αναζήτηση και τα έργα που την ακολουθούν αν και συνδέονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της εργασίας, δεν μπορούν να ιδωθούν ως άμεση συνέπεια το ένα του άλλου και περισσότερο αποτελούν παράλληλες προσωπικές αναζητήσεις με επίκεντρο το ψηφιακού found object.Item Open Access How to design an artistic narrative virtual reality experience based on sign language poetry : μεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαΤσαμπουνάρης, Γεώργιος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2019)This thesis discusses the design and the implementation of a virtual reality experience based on a sign language poem. Over the last decade, considerable progress has been noted in the development of Human-computer interaction field in both science and art. Significant technological advancement has been also made in virtual reality and motion capture systems as the equipment becomes even more affordable in consumer level. This thesis is based on the context of time-based narrative in virtual reality. A virtual performer avatar narrates a sign language poem in its original form and the virtual environment is constructed and deconstructed according to his/her hand gestures. The user is immersed into that virtual environment where they can feel their presence in the story or embody themselves into the virtual narrator. Motion capture, virtual reality, storytelling and sign language poetry are the key elements contribute all-together to the implementation of this user experience. The description of this pipeline design is the answer to the question of the title.Item Open Access LOOP 02 (interactive environment)Καρδάση, Κατερίνα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η παρούσα διπλωματική είναι μια προσπάθεια σύλληψης οπτικών και εννοιολογικών προτύπων αστικού τοπίου και ποπ κουλτούρας. Αυτό το κείμενο υποστηρίζει θεωρητικά την έννοια και αναλύει από τεχνική άποψη το ζήτημα της μεταπτυχιακής μου διατριβής, με τίτλο: loop02 (Διαδραστικό περιβάλλον). Στη θεωρητική υποστήριξη του έργου για το Master 2, οι έννοιες που σχετίζονται με τη δημόσια και πολιτική τέχνη αναφέρονται ως αναφορές. Πρόκειται για μια μικρή καταγραφή / έρευνα που σχετίζεται με το σύγχρονο αστικό περιβάλλον, τον καταναλωτισμό των λαϊκών τάξεων (μάζες) και τη μελέτη της δημόσιας σφαίρας. Όλα τα παραπάνω, σε ένα πλαίσιο κριτικής στάσης απέναντι στις μορφές εξουσίας, εισάγουν την έννοια του πολιτικού στην τέχνη και τη ζωή. Με βάση τις παραπάνω ανησυχίες, σχεδιάστηκε ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον, το οποίο αποτελείται από τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις στο χώρο, που διασυνδέονται και αλληλεπιδρούν με τον θεατή.Item Open Access Stay an animal away and you will see a human closer : or how the animal representation in motion picture and new media creates a distance that promotes proximityΦερλέ, Βασιλική (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η αναπαράσταση των ζώων στην τέχνη και το συναίσθημα που επάγεται από αυτή είναι ο πυρήνας αυτής της μελέτης. Το φαινόμενο αυτό προσεγγίστηκε από διάφορες οπτικές γωνίες –βιολογικά, νευροεπιστημονικά, γνωσιακά, ηθολογικά, ψυχολογικά, καλλιτεχνικά– “κοιτώντας πάντοτε τα ζώα στα μάτια”. Το πρώτο μέρος (θεωρητικό σκέλος) αποτελείται από μια βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στους λόγους που η αναπαράσταση των ζώων εμφανίζεται στην τέχνη, πώς επενεργεί στον εγκέφαλο μας, πως συμμετέχει στην έκκληση του συναισθήματος, καθώς και κάποιες “σκοτεινές” πλευρές αυτού του φαινομένου. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται και αναλύονται εν συντομία κάποια επιλεγμένα έργα τέχνης από τον χώρο της κινούμενης εικόνας και των νέων μέσων όπου αναπαρίστανται ζώα ή αξιοποιούνται ζωικά χαρακτηριστικά. Το δεύτερο μέρος (καλλιτεχνικό σκέλος) αποτελείται από τα τέσσερα ξεχωριστά καλλιτεχνικά έργα που λειτουργούν αυτόνομα, αλλά αποτελούν και τμήματα μίας ενιαίας έρευνας πάνω στο στυλ, τον τύπο και τη μορφή της αναπαράστασης των ζώων στην κινούμενη εικόνα και τα νέα μέσα. Εν παραλλήλω αποτελούν και τα τμήματα μίας τμήματα έρευνας πάνω στην ίδια τη φύση των ψηφιακών καλλιτεχνικών μέσων –ως ένα νέο σύγχρονο είδος ζώου–, μελετώντας σε αυτό το πλαίσιο συγκριτικά το ψηφιακό βίντεο, την διαδραστική εγκατάσταση, την εικονική πραγματικότητα, το 360 βίντεο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Το συμπέρασμα των ανωτέρω μελετών και πειραματισμών φάνηκε να δείχνει ότι τα ζώα στις τέχνες και ενδιαφέρουν αλλά και εξυπηρετούν· εννοιολογικά και επικοινωνιακά. Καλλιτεχνικά προσφέρουν στυλ, έμπνευση, φορείς και διεξόδους. Τα ζώα –ως μέρος μας άλλωστε, της εξελικτικής μας ιστορίας αλλά και του συμβιωτικού μέλλοντος μας– φέρουν ένα πολύ ιδιαίτερο, σημαντικό και παγκόσμιο συναισθηματικό φορτίο, το οποίο με την κατάλληλη αξιολόγηση και χειρισμό μπορεί να εξυπηρετήσει την καλλιτεχνική δημιουργία σε πολλά επίπεδα. Ως εκ τούτου, η αναπαράσταση τους όπως και η εξέλιξη αυτής στις τέχνες αξίζει περαιτέρω διερεύνηση.Item Open Access The performing engineer : towards a poor interactive multimedia theater : a study on Samuel Beckett's "Happy days"Μιχαλοπούλου, Βασιλική (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερωτάται πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να ενσωματωθούν ομαλά σε μια διαδραστική πολυμεσική περφόρμανς βασισμένη στο θεατρικό έργο «Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ. Αναπτύσσει, μέσω μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας, όλη την πορεία εργασίας μέχρι την τελική ιδέα, η οποία είναι αποτέλεσμα διαδοχικών πειραματισμών. Ασχολείται με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία της δημιουργικής διαδικασίας: υποκριτική, δραματουργία, αισθητική, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, σύνθεση ήχου, ψηφιακά μέσα κλπ. επειδή προσεγγίζει την περφόρμανς ως μια προσωπική καλλιτεχνική δήλωση. Ο ερμηνευτής είναι δημιουργός ενός έργου τέχνης στο οποίο ο θεατής γίνεται κι αυτός δημιουργός μέσω της διάδρασης. Το τελικό έργο είναι μια διαδραστική περφόρμανς ζωντανής ροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως αντανάκλαση του ιστορικού γεγονότος του Kορονοϊού, το οποίο αναπόφευκτα έγινε "συνοδοιπόρος" κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας.