Μεταπτυχιακές εργασίες
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Μεταπτυχιακές εργασίες by Advisor "Γκινοσάτης, Δημήτρης"
Results 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Beryllium (4Be) : κουίρ & τέχνη : προς μία ουσιαστική πολυφωνίαΚοντογεώργος, Κωνσταντίνος Δ. (Μεταπτυχιακή εργασία, 2021)Το έργο είναι μια video εγκατάσταση. Αποτελείται από 10 προβολείς και 5 οθόνες διαστάσεων 180cm x 90cm κατασκευασμένες από αρχιτεκτονικό χαρτί και 10 διαφορετικά γυμνά βιντεοπορτρέτα ανθρώπων. Οι οθόνες βρίσκονται φαινομενικά διάσπαρτες τον χώρο. Οι projectors έχουν τοποθετηθεί απέναντι ο ένας με τον άλλον, ανά ζεύγος, έτσι ώστε τα video να προσπίπτουν σε μία οθόνη και από τις δύο πλευρές. Σε κάθε οθόνη δημιουργείται μία διπλοτυπία, μία μύξη των βίντεο των σωμάτων. Το έργο διαμορφώνεται, συνεχώς, από την παρουσία των θεατών στο χώρο. Οι θεατές κυκλοφορούν ανεμπόδιστα εντός της εγκατάστασης, εμποδίζοντας με την παρουσία τους το φως από τους προβολείς. Με τον τρόπο αυτό, η παρουσία τους "διασπά" τα ετερόκλητα σώματα, διακόπτει μερικώς τις προβολές και έτσι το τελικό αποτέλεσμα των βιντεοπορτρέτων αλλάζει από ετερόκλιτο σε ανδρικό, γυναικείο ή κάτι μεταξύ των δύο.Item Restricted access Si poteris narrare...Πλιαπλιά, Μιχαήλα (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Κύριο μέλημα της ανά χείρας εργασίας είναι η πραγμάτευση της "βεβήλωσης" του ανθρώπινου σώματος, υπό την έννοια της μετάπτωσής του - στο πλαίσιο της ανθρώπινης αντίληψης - σε ένα οντολογικά διαφορετικό καθεστώς από εκείνο της ‘ιερότητας’. Σημείο εκκίνησης των προβληματισμών που ακολουθούν υπήρξαν οι ανθρωπολογικές αναλύσεις περί ‘ιερού’ του Georges Bataille (μεταξύ άλλων), όπου το τελευταίο θεματίζεται και παρουσιάζεται ως μία υπερβατική εμπειρία μέθεξης στην ενδογενή συνέχεια του είναι. Από πού έλκει την καταγωγή μια τέτοια εμπειρία; Πώς συνυφαίνεται με το "βέβηλο" για το δυτικό κόσμο φαινόμενο της "καθιδρυτικής βίας" για την οποία κάνει λόγο ο Bataille όταν αναφέρεται στις αρχέγονες οργιαστικές/μυστικιστικές πρακτικές των Ουσιαστικών τελετών; Πώς διανοίγεται αυτό το αρχέγονο μονοπάτι προς το άβατο του είναι; Είναι ποτέ δυνατή μια τέτοια διάνοιξη; Ή το ίδιο το γεγονός της διάνοιξης προδίδει και καταδικάζει σε αφανισμό το είναι με το να το προσδιορίζει και να του προσδίδει μορφή; Μπορεί ποτέ ένα τέτοιο οντολογικό υπόστρωμα να καταστεί κοινωνήσιμο; Ή η στιγμή της κοινώνησής του ισοδυναμεί με την καταστροφή του και, άρα, με μια άλλη μορφή βεβήλωσής του;Item Restricted access Από τη μεταφορά του δένδρου της γνώσης στο ρίζωμαΔημητροπούλου, Αναστασία (Μεταπτυχιακή εργασία, 2010)Συνοψίζοντας, στην παραπάνω μελέτη εξετάστηκε η πορεία της φιλοσοφικής επιστημονικής σκέψης από τον 16° αιώνα και μετά υπό το πρίσμα της σημασίας που λαμβάνουν οι έννοιες της ιεράρχησης και της ταξινόμησης στη συγκρότηση του οικοδομήματος της γνώσης, με αφορμή τα πρακτικά ζητήματα που αναδύθηκαν κατά τη διαδικασία υλοποίησης του έργου «Cosmic Arbor». Η αξιοποίηση των επισκέψε ων των χρηστών του διαδικτύου για την σχεδίαση ενός τρισδιάστατου μοντέλου έχει ως στόχο την πραγμάτωση μίας νέας δικτύωσής τους. Η διεύθυνση IΡ, ως στίγμα των επισκεπτών του «Cosmic Arbor» σε ένα δεδομένο δίκτυο χρηστών του διαδικτύου, καθώς και το στοιχείο της μεταβλητότητας, κατέχουν μείζονα ρόλο, δεδομένου ότι το έργο αναπτύσσεται δυναμικά διαμέσου της εξατομικευμένης κίνησης των επισκεπτών εντός των ορίων της γεωγραφίας του μορφώματος μέχρι αυτοί να συναντηθούν με κάποιον άλλο χρήστη.Item Restricted access Γκρο πλάνα της μνήμηςΚαρπούζης, Γιάννης (Μεταπτυχιακή εργασία, 2013)Κατά τη διάρκεια του πρώιμου και ύστερου μοντερνισμού όπου τα μέσα άρχισαν να εντάσσονται ολοένα και περισσότερο στη κοινωνική λειτουργία του ανθρώπου, αναπτύχθηκε επίσης η θεωρία και η φιλοσοφία των μέσων, είτε ως διακριτός κλάδος, είτε ως μέρος της φιλοσοφίας της τέχνης, της αισθητικής της φωτογραφίας και της θεωρίας κινηματογράφου. Οι θέσεις για την καταγωγή και το ρόλο των μέσων είναι πολλές: τα μέσα είναι προεκτάσεις των ανθρώπων, είναι προεκτάσεις των πολεμικών μηχανών, είναι διαμορφωτές της ανθρώπινης φυσιολογίας, είναι ενδιάμεσα υπό τηνιδεολογική καθοδήγηση του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Πάνω από όλα όμως, τα μέσα προσπάθησαν τόσο πολύ να γίνουνε μπαταρίες χρόνου που τελικά έκαναν ανυπόφορη τη ζωή του ανθρώπου. Ο κινηματογράφος αντί να επιλύσει το μητροπολιτικό σοκ έκανε τη ζωή στη μητρόπολη κινηματογραφική. Η φωτογραφία αντί να απαλύνει το μυαλό του ανθρώπου από τις αναμνήσεις αντίθετα τις ισχυροποίησε οργανώνοντας με υλικό τρόπο τη λειτουργία της μνήμης. Τα μνημεία ενώ μιλάνε για τον θάνατο είναι τα ίδια αθάνατα, σκεπάζοντας ατέρμονα τη μελαγχολία στο μητροπολιτικό πλήθος. Η ζωή έγινε ένα μοντάζ χρονικών λωρίδων, η μνήμη γκρο πλάνα του χρόνου, μεταλλάχτηκε η απεικόνιση των σχέσεων των ανθρώπων από οργανωμένη παράσταση για τα μάτια των θεών, στο διαστρεβλωμένο θέαμα της καπιταλιστικής συγκρότησης.Item Open Access Το ελάχιστο σπίτιΑντωνόπουλος, Νίκος (Μεταπτυχιακή εργασία, 2020)Το έργο που παρουσιάζω ως πτυχιακή εργασία ονομάζεται: Το ελάχιστο σπίτι. Με αφορμή και όχημα μια όχι οποιαδήποτε ηλικιωμένη γυναίκα, αλλά την ίδια μου τη γιαγιά, η ταινία αυτή εξερευνά και καταπιάνεται με τις έννοιες του σπιτιού, της νοσταλγίας και της ροής του χρόνου. Ίσως ασυνείδητα να συνιστά μια προσπάθεια να έρθω πιο κοντά στη δική μου προσωπική εξερεύνηση αυτών των εννοιών, που ως τώρα στριφογύριζαν συγκεχυμένες στο μυαλό μου, πάντα όμως με θετικό πρόσημο. Αν και δεν κατέστη εξαρχής ολότελα συνειδητό, το θέμα της ταινίας μου λειτούργησε ως πρόσχημα για να καταφέρω να εκφράσω ευρύτερα ζητήματα που με προβληματίζουν και με διαταράσσουν ως σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό είναι μια ταινία διάρκειας περίπου 20 λεπτών, που φέρει πολλά από τα χαρακτηριστικά των ταινιών ντοκιμαντέρ. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι εντάσσεται στην ευρύτερη κατηγορία του Κινηματογράφου της Παρατήρησης (κεφ. 3), αν και υπάρχουν στοιχεία που το διαφοροποιούν από αυτόν και το καθιστούν πιο ανένταχτο αισθητικά, όπως θα εξετάσουμε αναλυτικότερα στα επόμενα κεφάλαια. Η ταινία διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου μέσα στον προσωπικό χώρο της γιαγιάς μου, η οποία έχει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκτός όμως από πρωταγωνίστρια, είναι και η ίδια η αφηγήτρια των ιστοριών του παρελθόντος που ακούγονται κατά τη διάρκεια της ταινίας.