Πτυχιακές Εργασίες
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Πτυχιακές Εργασίες by Advisor "Αβραμίδης, Δημοσθένης"
Results 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Πτυχιακή εργασία του Ιωάννη ΒλαχογιάννηΒλαχογιάννης, Ιωάννης (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-07)Η βυζαντινή εικονογραφία είναι η υπέρτατη μορφή ζωγραφικής. Είναι αψεγάδιαστη και απόλυτη στο νόημα της. Είναι επαναλαμβανόμενη μα δυναμική στα ενδεχόμενα και τις παραλλαγές της. Είναι το απόσταγμα της τέχνης. Από αυτή την παράδοση αντλώ τις αναφορές μου και συγκεκριμένα από το format της φορητής εικόνας. Η αγιογραφία όμως παρουσιάζει και προϋποθέτει ένα ολόκληρο νόημα, ένα δόγμα, μια κοσμοθεωρία. Το ακούω. Γλυκοκοιτάζω την παράδοση, μα είμαι πλανεμένος. Δεν είναι εφικτό να ακουμπήσω και να προτείνω το υπέρτατο νόημα, μπορώ μόνο να μιλήσω για την έρευνα του ανθρώπου που ψάχνει να βρει το θείο. Για αυτό τον λόγο τα έργα ενώ βασίζονται στις παραδομένες σε εμάς παραστάσεις και χειρονομίες, και παρόλο που χρησιμοποιούνται βιβλικά πρότυπα αγίων και συμβάντων, διαστρεβλώνονται. Μερικές φορές μικρά πράγματα λειτουργούν ως το κεντρικό θέμα κυριαρχώντας στη σύνθεση, άλλες φορές επιστρατεύομαι την σχέση του βλέμματος στην οποία βασίζονται οι βυζαντινές και μεταβυζαντινές εικόνες. Ο θεατής δεν έρχεται αντιμέτωπος με αγίους, αλλά με ανθρώπους σαν και αυτόν με πάθη και επιθυμίες που δεν ξέρει τι να τα κάνει. Σε μια οριακή κατάσταση που είναι η έρημος κάνουμε όλοι την θητεία μας. Η ανάβαση αβέβαιη και όλη την ώρα πάμε πάνω για να πέσουμε μερικά σκαλιά κάτω την επόμενη στιγμή. Παρουσίαση επιτοίχιων ζωγραφικών έργων πάνω σε ξύλο, συνοδευόμενα από αρκετά προσχέδια, χρωματικές μακέτες και σπουδές.Item Open Access Τα Έντεκα ΕωθινάΚοντοπούλου, Αναστασία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-19)Η εργασία με τίτλο ¨Τα Έντεκα Εωθινά¨, αντλεί τη θεματολογία της από τη θεματική των 11 Εωθινών Ευαγγελίων, δηλαδή 11 διηγήσεων της Καινής Διαθήκης που αφορούν όλες σε γεγονότα της ζωής του Χριστού μετά την Ανάστασή Του. Με γνώμονα τις συγκεκριμένες διηγήσεις, δημιουργώ νέες εικαστικές συνθέσεις. Σύμφωνα με το Εκκλησιαστικό Τυπικό, κάθε Κυριακή (ανά 11 Κυριακές) είναι αφιερωμένη σε μία από τις 11 αυτές διηγήσεις. Η Υμνολογία της Εκκλησίας προσαρμόζεται σε αυτό το πρότυπο, με αποτέλεσμα ορισμένα από τα τροπάρια της ακολουθίας της ημέρας να αντλούν το περιεχόμενο τους από το Εωθινό Ευαγγέλιο στο οποίο αντιστοιχεί η εκάστοτε Κυριακή. Η συγκεκριμένη σύνδεση ανάμεσα στις ευαγγελικές διηγήσεις, την Υμνολογία και τις εικαστικές αποδόσεις των Εωθινών αποτελεί βασικό στοιχείο της εργασίας, αφού ως στόχο έχει να αναδείξει την σχέση της Ιερής Τέχνης της Εικονογραφίας με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Επίσης επισημαίνεται η σύνδεση των γεγονότων του Πάθους και της Ανάστασης με τις σχετικές αναφορές και προεικονίσεις που ενυπάρχουν στην Παλαιά Διαθήκη. Διαφαίνεται έτσι καθαρά η ακολουθία των γεγονότων μεταξύ Παλαιάς και Καινής Διαθήκης, τα οποία συνθέτουν την ίδια Ιστορία και αποτελούν μέρη του ίδιου σωτηριολογικού Σχεδίου. Η εικαστική γλώσσα που διαπραγματεύομαι στα ¨Έντεκα Εωθινά¨ έχει την αναφορά της στη βυζαντινή εικαστική παράδοση, από την οποία αντλείται. Συγχρόνως όμως μορφοποιείται μέσα από την αλληλεπίδραση των απότοκων της επαφής μου με αυτή την παράδοση, με όσα προσωπικά εικαστικά στοιχεία φέρω μέσα μου ως σήμερα.