Γκρίζα βιβλιογραφία
Permanent URI for this community
Browse by
Browsing Γκρίζα βιβλιογραφία by Studio "Ζωγραφικής Γ΄ - Painting Studio 3"
Results 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access CrossoverΜυλωνάς, Αθανάσιος (Πτυχιακή εργασία, 2023)11 Μαρτίου 2018 11.43 περιπλανώμενος στο παζάρι ρακοσυλλεκτών του Ελαιώνα, εντόπισα ένα κουτί. Το άνοιξα και αντίκρισα για πρώτη φορά Slides. Με εντυπωσίασαν οι μικρές φωτογραφίες με τα έντονα χρώματα, που πάνω τους είχαν καταγεγραμμένες ζωές άλλων. Εκείνη την ημέρα ξεκίνησα ένα κυνήγι θησαυρού και συλλογής πεταμένων αναμνήσεων άλλων ανθρώπων, ελπίζοντας πως θα βρω ένα slide που θα απεικονίζει κάτι εξωπραγματικό. Κάποιος ίσως ένας χρονοταξιδιώτης σαν τον Τζον Τιττορ, να ήταν παρών σε ένα απίθανο γεγονός, να το κατέγραψε με τη φωτογραφική του μηχανή και μετά από πολλά χρόνια αυτό το slide να κατέληγε στο παζάρι όπου θα το έβρισκα εγώ. Όταν η συλλογή μου έφτασε να αριθμοί 2.140 slides αποφάσισα ότι πρέπει να φτιάξω εγώ τις εξωπραγματικές εικόνες που έλπιζα να βρω στις αναζητήσεις μου στον Ελαιώνα, χρησιμοποιώντας τα slides από το αρχείο μου. Ξεκίνησα τοποθετώντας την μια διαφάνεια πάνω στην άλλη, κάνοντας διπλοτυπίες. Έπειτα μελετώντας τις ζωές των άλλων μέσα από τα slides και προσθέτοντας ημερομηνίες και σημειώσεις που έβρισκα γραμμένες επάνω στα προστατευτικά πλαίσια τους, έπλαθα δικές μου ιστορίες.Item Open Access DiveΒασιλειάδου, Θεοδώρα (Πτυχιακή εργασία, 2022)Αφετηρία της αναζήτησης μου είναι η βιωματική μου σχέση με τον χώρο της κολύμβησης. Μέσα από την καθημερινή ρουτίνα των προπονήσεων παρατήρησα τις ιδιότητες του νερού και του σώματός μου μέσα σε αυτό. Οι εικόνες που δημιουργώ, στιγμιότυπα της κίνησης του νερού, συνθέτουν ένα περιβάλλον που «συνομιλεί» με τις διαφορετικές καταστάσεις και τις συνεχόμενες μεταβολές του νερού. Εξερευνούν τη σχέση μεταξύ της επιφάνειας και του πυθμένα. Αποτυπώνουν την αίσθησης της άνωσης, της έλλειψης βαρύτητας, την εμπειρία των στιγμών που το νερό σε περιβάλλει. Κατά την διάρκεια της ζωγραφικής πράξης η εκμετάλλευση του τυχαίου στοιχείου παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς και το ίδιο το νερό αλλάζει διαρκώς, αφομοιώνοντας το χρώμα και το σχήμα του περιβάλλοντα χώρου. Το περιβάλλον που προκύπτει, αποτελεί μία επιστροφή σε έναν οικείο χώρο, ένα προσωπικό καταφύγιοItem Open Access P.O.O.P (Pixels On Oil Painting)Αγόρος, Κωνσταντίνος (Πτυχιακή εργασία, 2023-06)Ζωγραφίζοντας πάνω σε καμβά δημιουργείται ένας χώρος. Αυτό τον χώρο ήθελα να συνδυάσω με ζωγραφική η οποία επεμβαίνει στον ήδη υπάρχων χώρο ζωγραφίζοντας σε έπιπλα, καθώς και να συνδυάσω αυτά τα δύο και με έναν εικονικό κόσμο.Item Open Access ΑΝΘΡΩΠΟ-ΙΣΟΤΟΠΑΣμυρλή, Μαρία (Πτυχιακή εργασία, 2024-06-12)Πρόκειται για μια περιπατητική εγκατάσταση η οποία περιλαμβάνει γλυπτά τα οποία τοποθετούνται σε διαφορετικά ύψη. Διαστάσεις μεταβλητές. Η εγκατάσταση αποτελείται από τα παρακάτω έργα: (i) Κορμοί σώματος (torsos), κεραμικά πάνω στο έδαφος, διάσταση φυσική, πλήθος 6. (ii) Μέρη σώματος, κεραμικά σε βάσεις από μέταλλο, πλήθος 2. Για τα κεραμικά οι διαστάσεις είναι φυσικού μεγέθους, ενώ οι διαστάσεις των βάσεων είναι: (α) Μήκος 80 cm, Πλάτος 40 cm, Ύψος 70 cm και (β) Μήκος 30 cm, Πλάτος 30 cm, Ύψος 80 cm. (iii) Μικρά γλυπτά, διάφορα υλικά, στερεωμένα το καθένα σε βάση, πλήθος 10. Η βάση είναι από μεταλλική βέργα καλλιμπρέ διατομής <= Φ5. Διαστάσεις, για κάθε γλυπτό μαζί με την βάση, κατ' εκτίμηση, Μήκος 20 cm, Πλάτος 40 cm, Ύψος 170-180 cm. (iv) Μικρά γλυπτά, διάφορα υλικά, κρεμαστά, πλήθος 3. (v) Μικρά γλυπτά σώματα, πάνινα, ύψη περίπου 45-60 cm, στηριγμένα σε κατασκευή, πλήθος 6. Η κατασκευή συνίσταται από 2 μεταλλικούς στήλους (Ύψους 235 cm) και 2 αντηρίδες τοποθετημένες στο έδαφος, με συνολικό μήκος περίπου 6,5 -7 m.Item Open Access ΑΣΩΤΟΣΝάθενας, Γιώργος (Πτυχιακή εργασία, 2023-09-30)Η κεντρική ιδέα της δουλειάς μου είναι η αφήγηση και διερεύνηση προσωπικών βιωμάτων και καταστάσεων που με διαμόρφωσαν. Μέσα από την προσθήκη σχολίων από το περιβάλλον, προσπαθώ να αναπαραγάγω προβληματισμούς, σκηνές και ατόφιες εικόνες από παιδικές ή πιο πρόσφατες μνήμες. Στο τέλος, ο θεατής θα πρέπει να νιώσει σαν μάρτυρας μιας χαώδους κατάστασης, την οποία θα κληθεί να διερευνήσει. Η ενσωμάτωση πολλών διαφορετικών έργων αποτελεί τον πυρήνα της δουλειάς μου. Άλλοτε χρησιμοποιώ βίντεο, άλλοτε ζωγραφικά έργα και άλλοτε γλυπτά, δημιουργώντας έναν εικαστικό χώρο που αφηγείται την προσωπική μου ιστορία. Κάθε στοιχείο του έργου μου λειτουργεί ως κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ, που ο θεατής καλείται να συναρμολογήσει. Σκοπός μου είναι να προκαλέσω τον θεατή να σκεφτεί και να αναρωτηθεί για τις δικές του εμπειρίες και αναμνήσεις, συνδέοντας τις με αυτές που παρουσιάζω. Η δημιουργία ενός τέτοιου πολυδιάστατου εικαστικού τοπίου επιτρέπει την πολυπρισματική προσέγγιση των θεμάτων, ενισχύοντας τη σύνδεση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, το προσωπικό και το συλλογικό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, επιδιώκω να προσφέρω μια εμπειρία που είναι ταυτόχρονα προσωπική και οικουμενική.Item Open Access ΑυτοπροσωπογραφίεςΕυσταθίου, Δημήτριος (Πτυχιακή εργασία, 2023)Τα έργα της Πτυχιακής μου εργασίας αποτελούνται από ελαιογραφίες μεγάλων και μικρών διαστάσεων που έχουν ως κύριο θέμα αυτο-προσωπογραφίες . Αυτή λοιπόν η αγωνία αναπαράστασης του εαυτού μου με ζωγραφικά μέσα αποτέλεσε για μένα την αφετηρία και τελικά την ολοκλήρωση ενός έργου που διήρκησε περίπου δύο χρόνια έτσι ώστε να αποτελέσει το επιστέγασμα μιας πενταετούς πορείας φοιτητικής μάθησης στο χώρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Κάθε μέρα που προσπαθούσα να αποτυπώσω τον εαυτό μου με το πινέλο και τα χρώματά μου πότε πάνω σε μεγάλες επιφάνειες καμβά, και πότε σε μικρά χαρτόνια ένιωθα ότι έδινα και από μια μάχη. Μάχη για να έχω μια επιτυχή ομοιότητα κι ένα καλαίσθητο οπτικά αποτέλεσμα που όμως ακόμα κι αν τα κατάφερα δεν ήμουν πλήρως ευχαριστημένος. Κατάλαβα ότι το δικό μου ζητούμενο εν τέλει δεν ήταν μόνο η εξωτερική αναπαράσταση του εαυτού μου η οποία μάλλον αποτέλεσε το έναυσμα για μια εσωτερική ενδοσκόπηση όλες αυτές τις ώρες μοναχικότητας στο εργαστήριό μου. Ένα ταξίδι που με πήγε πίσω στα παιδικά μου χρόνια μέχρι και τις τωρινές στιγμές που βίωσε και προσπαθούσα να καταλάβω ποιος ήταν ο ρόλος της ζωγραφικής για μένα στην ζωή μου, τι ήταν και τι είναι η ζωγραφική για μένα. Είναι στιγμές που ήθελα και θέλω ν' αποτυπώσω και να κρατήσω παντοτινές; Και γιατί; Αυτά τα ερωτήματα είχα, έχω και θα έχω απ' την ζωγραφική και θεωρώ ότι ίσως κάπου εκεί βρίσκονται και οι πηγές της δικής μου δημιουργικής έμπνευσης και δημιουργίας.Item Open Access Η ιδέα του "άφθαρτου" ανθρώπουΦραγκιά, Ευαγγελία Ιουστίνη (Πτυχιακή εργασία, 2022)Με αφορμή την διάσιμη ιδέα της Mary Shelley, στην παρούσα πτυχιακή εργασία αποτυπώνονται 39 διαφορετικά στοιχεία του ανθρώπινου σώματος που ανήκουν σε πολλά διαφορετικά άτομα, μέσα στο οποία είναι και ο εαυτός μου. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι το γκρι χαρτόνι διαστάσεων 19.5×19.5 και ξηροπαστελItem Open Access Κατά μέτωποΚαφφέ, Λεοντία (Πτυχιακή εργασία, 2022)Η πτυχιακή αποτελείται από 12 έργα (ζωγραφικά) και μια κατασκευή (πάνινη κούκλα). Όταν πρώτό ξεκίνησα να δουλεύω τη πτυχιακή είχε περάσει λίγος καιρός μετά το πρώτο ξέσπασμα του κορονοΐου. Μέσα σε αυτήν την κατάσταση του εγκλεισμού θεωρώ ότι δημιουργήθηκε η ανάγκη να απεικονίσω κάτι στο οποίο σιγά σιγά θα αφαιρούσε την ανθρώπινη υπόσταση κρατώντας παρόλα αυτά τους αναπαραστατικούς κανόνες. Στη έργα απεικονίζονται μορφές που βρίσκονται σε παράδοξες συνθήκες, κάπως ασφυκτικές και σιγά σιγά το ανθρώπινο σώμα εξαφανίζεται και δημιουργείται κάποιο ανδρείκελο.Item Open Access ΚυνήγιΣταυροπούλου, Δήμητρα (Πτυχιακή εργασία, 2022)Κυνήγι η θήρα θεωρείται η καταδίωξη παγίδευση η θανάτωση οποιουδήποτε έμβιου οργανισμού από αλλά έμβια οντά. Συνήθως εννοείται ότι ο άνθρωπος κυνηγάει αγρία ζώα, με σκοπό την λήψη τροφής την διασκέδαση και το εμπορικό κέρδος. Μπορεί ακόμα να λειτουργεί ως μέσω για τον έλεγχο του υπερπληθυσμού των ειδών . Κάποια ζώα επίσης κυνηγούν αλλά ζωικά είδη, που αναφέρονται ως θηράματα και συνήθως είναι θηλαστικά η πτηνά. Ο πρωτόγονος άνθρωπος ήταν κυνηγός εξασφάλιζε έτσι την τροφή του και ντυνόταν με το δέρμα του θηράματος. H εργασία Hunt επιδιώκει να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που το βιομηχανικό υλικό παίρνει το ρολό του σώματος. Η σαμπρέλα κόβεται και ο αέρας χάνεται .Τα γράμματα και οι αριθμοί φέρουν την ταυτότητα του αντικειμένου.Item Open Access Μετατροπή σώματοςΦιλιππούλη, Βασιλική (Πτυχιακή εργασία, 2024-10-16)Στη διατριβή μου, παρουσιάζω πίνακες ζωγραφικής δημιουργημένους με ακρυλικά χρώματα πόπ, εστιάζοντας στη μεταμόρφωση του σώματος που κάποιοι άνθρωποι έχουν επιλέξει ως μέσο αυτοέκφρασης.Item Open Access Πτυχιακή Εργασία του Μανωλίδη ΧαράλαμπουΜανωλίδης, Χαράλαμπος (Πτυχιακή εργασία, 2024-02)Statement της πτυχιακής του καλλιτέχνη: (όπως αναγραφόταν στο κείμενο της έκθεσης του Φεβρουαρίου του 2024) Για μένα η ζωγραφική είναι μία βασική ανθρώπινη ανάγκη. Η ανάγκη της έκφρασης στο χαρτί ή στο καμβά και η προσωπική ικανοποίηση που μου δίνει η δημιουργία δικών μου καινούριων εικόνων στην σύγχρονη εποχή μας. Στην αρχή, κάνω μία δικιά μου αναπραστατική και ψευδορεαλιστική θα έλεγα απεικόνιση κάποιας φωτογραφίας στην οποία επεμβαίνω με ένταση αποδομώντας την μέσω χειρονο-μιών, χρησιμοποιώντας ματιέρες ή και άλλες τεχνικές μέχρι να εμφανιστεί μία εικόνα που να με ικανοποιεί στυλιστικά και να είναι του γούστου μου, που είναι συνήθως τα εξπρεσσιονιστικά έργα τα οποία εκφράζουν μία δυνατή συναισθηματική φόρτιση ή και ψυχική δια- ταραχή. Η διαδικασία της ζωγραφικής μπορεί να είναι ευχάριστη ή δυσάρεστη και επώδυνη. Σε περιόδους υγείας ή αρρώστιας. Δεν με απασχολεί μία στείρα και ωμή μίμηση της φωτογραφίας αλλά η ένταξη ενός προσωπικού παιχνιδιάρικου και παράξενου ύφους έτσι ώστε το έργο να έχει μία ιδιαιτερότητα. Αγαπημένοι μου ζωγράφοι που παρακολουθώ τον τελευταίο καιρό είναι ο Adrian Ghenie, o Lou Ros, o Antony Micallef και ο Jaeyeol Han.