Browsing by Keyword "Slideshow"
Results 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Πτυχιακή εργασία της Φωτεινής ΤάτσηςΤάτση, Φωτεινή (Πτυχιακή εργασία, 2022)Σε αυτό το έργο έρχομαι να παρουσιάσω μια εκδοχή των καταγγελιών που δημοσιεύτηκαν με πρωταγωνίστρια την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών το σύντομο παρελθόν και αφορούν παραβιαστηκές συμπεριφορές, σεξουαλικές παρενοχλήσεις κ.ά. με κατηγορούμενους κάποιους από τους καθηγητές της σχολής. Επιλέγω να ‘’ξανά- δημοσιεύσω’’ τις γνωστές για τον φοιτητικό σύλλογο καταγγελίες σε μια καινούργια εκδοχή ακριβώς γιατί νιώθω ευθύνη στην κάλυψη αυτού του σιωπηλού κενού που διαιωνίζει και νορμαλοποιεί μια παραβατική κατάσταση και ελπίζω πως έτσι συμβάλω στην γενικότερη προσπάθεια τερματισμού ενός πανεπιστημιακού περιβάλλοντος διαρκούς μαζικής δυσφορίας. Πλανάται μια εκκωφαντική σιωπή που ακόμα και τώρα, μετά από 90 και πάνω καταγγελίες συνεχίζει να υπερισχύει, μοτίβα συμπεριφορών δεν έχουν αλλάξει και οι καταγγελίες έχουν αποτελέσει αφορμή παραπάνω χλευασμού από το καθηγητικό προσωπικό προς τ@ φοιτητ@, ενώ οι συνέπειες, αν προκύψουν ποτέ για τους θύτες, μοιάζει να αργούν. Το έργο αποτελεί μια σύγχρονη ερμηνεία και κριτική πάνω στον μύθο της Μέδουσας, έτσι όπως τον μεταδίδει ο Οβίδιος. Σε αυτή την εκδοχή, η Μέδουσα πέφτει θύμα βιασμού από τον Ποσειδώνα και τιμωρείται με την μεταμόρφωση της σε ένα γυναικείο τέρας με φίδια αντί για μαλλιά, που πετρώνει με το βλέμμα της όποιον τολμάει να την κοιτάξει. Μέσα από την ηχητική εγκατάσταση, ο μύθος παίρνει σύγχρονη διάσταση και μοιάζει πιο επίκαιρος από ποτέ. Στον χώρο δημιουργείται ένα ηχοσύμπαν γύρω από την μορφή της Μέδουσας, οι φωνές που ακούγονται αναφέρονται σε εκείνη, γίνονται εκείνη, εκείνη και την κάθε μια μας, συνθέτοντας έτσι ένα πλέγμα ήχων παρηγοριάς και οργής, πόνου και ελπίδας, μια σειρά από πένθιμες συνοδείες που την ακολουθούν υπενθυμίζοντάς της πως δεν είναι μόνη. Η ιστορία της Μέδουσας δεν αποτελεί εξαίρεση, πρόκειται για μια ιστορία που έχει χειραγωγηθεί από χιλιάδες χρόνια πατριαρχικών αξιών, συμπεριλαμβανομένης της κουλτούρας του βιασμού και της δαιμονοποίησης των θυμάτων σεξουαλικής επίθεσης. Η μυθολογία όπως είναι γνωστή στις ήμερες μας, αποτελεί πεδίο πατριαρχικής αναπαράστασης και επιβολής, και το έργο είναι μια προσπάθεια από- πατριαρχοποίησης της μυθολογικής αφήγησης και επανανοηματοδότησης του συμβόλου της Μέδουσας από ύπουλο γυναικείο τέρας σε σύμβολο που προσωποποιεί την γυναικεία οργή, σύμβολο ενός θύματος που θυσιάστηκε επειδή αποτέλεσε απειλή για την πατριαρχία, σύμβολο δύναμης και εκδίκησης, επίκαιρο ακόμα και σήμερα, αφού μέχρι και σήμερα είναι σαφές πως στην κοινωνία μας η σεξουαλικά και πνευματικά ανεξάρτητη γυναίκα είναι ένα τρομακτικό θέαμα