Browsing by Keyword "Ranciere Jacques 1940-"
Results 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Η ανάγνωση της συγγραφικής μεθόδου του Χάρολντ Πίντερ μέσα από την αισθητική θεωρία του Ζακ ΡανσιέρΑντωνιάδου, Παναγιώτα (Πτυχιακή εργασία, 2020)Η παρούσα εργασία κα προσπαθήσει να ορίσει την μεθοδολογία του Πίντερ όπως αυτή παρουσιάζεται από τον ίδιο στην ομιλία του με τίτλο Τέχνη Αλήθεια και Πολιτική στην τελετή παράδοσης του Νόμπελ λογοτεχνίας (13 Οκτωβρίου 2005). Έπειτα το πρώτο ερώτημα που κα κληθεί να απαντήσει είναι το κατά πόσο αυτή η μεθοδολογία επιδρά στο επιλεγμένο θεατρικό έργο του Πίντερ «πάρτι γενεθλίων» καθώς και πως επιδρά στις ιδιότητες που εμπλέκει δηλαδή στον συγγραφέα, στον θεατή και στο πολίτη και τέλος μέσα από μια αντίστροφη διαδικασία πως εμπλέκει τις τρεις αυτές ιδιότητες μεταξύ τους. Η εργασία θα προσπαθήσει να ακολουθήσει παράλληλα δύο διαδρομές. Η πρώτη διαδρομή εστιάζει στη μεθοδολογία του Πίντερ η οποία πρόκειται να εξηγήσει την κατασκευή των προσώπων του θεατρικού έργου. Η κατασκευή αυτή συντελείται μέσα από κάποιους μετασχηματισμούς που προκαλούνται αρχικά στο ατομικό επίπεδο της συγγραφής του θεατρικού έργου. Σε δεύτερο επίπεδο στο κεφάλαιο του θεατή συντελείται ένας αντίστροφος μετασχηματισμός και τα πρόσωπα του θεατρικού έργου γίνονται ανεξάρτητα πρόσωπα, ίσα με κάθε άλλο πρόσωπο, έτσι αποκτούν και εκείνα την δική τους αρχή. Ο δεύτερος βασικός άξονας της διαδρομής είναι η προσέγγιση της σχετικής τέχνης από τον Ρανσιέρ. Αρχικά σύμφωνα με τον Ρανσιέρ η σχετική τέχνη συνίσταται στην κατασκευή χώρων και σχέσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο η εργασία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει την αισθητική θεωρία του Ρανσιέρ στο θεατρικό κείμενο ώστε να αποκαλύψει τις δυο βασικές αρχές του Πίντερ την «την αναζήτηση της αλήθειας» και την «από ειδίκευση των εργαλείων» σύμφωνα με τις οποίες καταφέρνει να δημιουργήσει χώρους και σχέσεις αρχικά στο πρωτογενές πεδίο, της δημιουργίας του έργου. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο οι δυο διαδρομές συμπίπτουν, είναι το σημείο που η εργασία θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι εκπληρώνεται τόσο ο σκοπός της σχεσιακής τέχνης του Ρανσιέρ όσο και ο σκοπός της μεθοδολογίας του Πίντερ την αναδιαμόρφωση εκείνου που είναι κοινό.