Ξηροπαΐδης, Γιώργος, 1958-Στράτου, Δανάη, 1964-Χριστάκης, Αναστάσιος, 1947-Ζαχαροπούλου, Δέσποινα2022-11-222022-11-222012https://artia.asfa.gr/handle/artia/80Βιβλιογραφία: σ. 22-23Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίαςΑφετηρία για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου αποτέλεσε αρχικώς το προσωπικό ενδιαφέρον της δημιουργού για την τελετουργία και τα σύμβολα. Αρχικός στόχος ήταν η δημιουργία μιας τελετουργικής-μυητικής πορείας η οποία θα είχε ως κατάληξη εικόνες που θα σχετίζονται με συμβολισμούς της κρυπτότητας της φύσης. Κατά τη διάρκεια επεξεργασίας του έργου ο συμβολισμός που αποφασίστηκε να διερευνηθεί ήταν αυτός της Φύσης-Σφίγγας, μίας έννοιας που χρησιμοποιήθηκε κυρίως κατά την περίοδο του Ρομαντισμού. Εν συνεχεία, διεφάνη μια ανάγκη προσωπικής εμπλοκής με το ίδιο το έργο μέσα από την έννοια του τερατώδους σώματος ως οριακής κατάστασης διαχείρισης της σχέσης με την ετερότητα. Έτσι, η τερατώδης θηλυκότητα εκφραζόμενη μέσα από τη γκροτέσκα μορφή του στόματος που ομιλεί προτείνοντας τη γλώσσα (βλ. Γοργώ, Βαυβώ) συσχετίζεται με την επινόηση της διπλής σφίγγας η οποία, υπονοεί μια αντικατοπτρική σχέση με την ετερότητα εντός της οποίας ο ίδιος και ο άλλος, το ανθρώπινο και το τερατώδες βρίσκονται σε θέση συμμετρίας. Η πορεία προς την αναμέτρηση με το τέρας-Σφίγγα επιλέγεται να είναι ένα φίλτρο αποπροσανατολισμού εν είδει λαβυρίνθου, καθώς ο λαβύρινθος αποτελεί μονοπάτι προς το τερατώδες (Μινώταυρος), κατεξοχήν μυητικό πέρασμα αλλά και πορεία προς την αυτογνωσία.35elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΛαβύρινθοιΣυμβολισμόςΠορεία προς το τερατώδεςΜεταπτυχιακή εργασία