Καββαθάς, ΔιονύσηςΓεωργούδη, Κάρεν Τζίνα2022-11-212022-11-212010https://artia.asfa.gr/handle/artia/52Βιβλιογραφία: σ. [45]Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίαςΤο παρόν κείμενο θα επιχειρήσει μία διερεύνηση των τεχνικών εικόνων, όσον αφορά τις καταβολές τους, την δομή τους, τη λειτουργία τους και κατ’ επέκταση τη σχέση τους με το κοινωνικό σύνολο, και την Πραγματικότητα εν γένει. Ο όρος "τεχνικές", περιλαμβάνει την φωτογραφία, τις ταινίες του κινηματογράφου, το βίντεο, καθώς και κάθε άλλο είδος εικόνας που προβάλλεται στις οθόνες της τηλεόρασης ή που παράγεται από το ψηφιακό μέσο του υπολογιστή. Για την διερεύνηση αυτή θα γίνουν αναφορές, μεταξύ άλλων, σε σκέψεις του Vilem Flusser, γύρω από την τεχνολογία και την παραγόμενη από αυτήν τεχνική εικόνα, καθώς και γύρω από τη σχέση και τις επιπτώσεις αυτών, στο συνειδησιακό επίπεδο του ανθρώπου. Στα κείμενα του Flusser, διακρίνει κανείς έννοιες όπως η ταχύτητα, το ακαριαίο, η επιτάχυνση, ενώ το κέντρο του θεωρητικού του προβληματισμού είναι η διάσπαση του κόσμου σε αδιάστατα σημειακά στοιχεία και η κατ’ επέκταση δημιουργία ενός συν-ψηφισμένου σύμπαντος. Σημαντικές είναι και οι αναφορές του σε ζητήματα όπως η παραβίαση του ιδιωτικού χώρου μέσω της διείσδυσης των τεχνικών εικόνων, ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τον θεσμό μιας ολοκληρωτικής κοινωνίας.44elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΨηφιακές εικόνεςΔιατριβέςΦαντασίαΗ πραγματικότητα και ο φαντασιακός ρόλος της εικόναςΜεταπτυχιακή εργασία