Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Ε.Λιοδάκη, Δέσποινα Μ.2022-11-252022-11-252018https://artia.asfa.gr/handle/artia/212Περιέχει βιβλιογραφίεςΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει τα στοιχεία εκείνα που συνδέουν την ανάδυση της επιστήμης της ψυχανάλυσης με την τέχνη τριών πολύ σημαντικών ζωγράφων της Βιέννης των αρχών του 20ου αιώνα. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος προήλθε από το ενδιαφέρον μου για την ψυχολογία του ανθρώπου. Θεωρώ πως η τέχνη είναι η αγνότερη πηγή συναισθημάτων και σίγουρα μας παρέχει όλα εκείνα τα σύμβολα και τις ενδείξεις της ψυχολογικής κατάστασης ενός ατόμου. Έτσι, το εικονιζόμενο θέμα ενός ζωγραφικού έργου, η τεχνοτροπία με την οποία έχει φιλοτεχνηθεί, τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί, ο σκοπός της δημιουργίας του κ.λπ. πάντοτε μας οδηγούν σε κάποιες σκέψεις σχετικά με την προσωπικότητα του ζωγράφου αλλά και με τον κοινωνικό του περίγυρο. Πράγματι, η εποχή της καλλιτεχνικής δημιουργίας όπως και η χώρα διαμονής του καλλιτέχνη παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, διότι ο ζωγράφος αλληλεπιδρά κάθε φορά με το περιβάλλον του και γίνεται αποδέκτης συγκεκριμένων ιδεών και μηνυμάτων. Είναι αυτονόητο πως ένας Έλληνας καλλιτέχνης της δικής μου γενιάς δεν δέχεται τα ίδια ερεθίσματα με εκείνα που δεχόταν για παράδειγμα ο νεαρός ζωγράφος Σίλε στη Βιέννη πριν από περίπου έναν αιώνα. Παρόλα αυτά δεν αμφισβητώ το γεγονός πως όλοι μας λίγο - πολύ ανεξαρτήτως εποχής βιώνουμε παρόμοιες καταστάσεις και έχουμε τις ίδιες ανάγκες. Επομένως, ενώ η ανθρώπινη φύση παραμένει αμετάβλητη ανά τους αιώνες, οι κοινωνικές συνθήκες και οι περιορισμοί που μας επιβάλλονται αλλάζουν συνεχώς μορφή.25elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΨυχανάλυση και τέχνηKlimt Gustav 1862-1918Kokoschka Oskar 1886-1980Schiele Egon 1890-1918Freud Sigmund 1856-1939Κλιμτ, Κοκόσκα, Σίλε και Φρόυντ : μια προσπάθεια μεθοδολογικής διερεύνησηςΠτυχιακή εργασία