Πούλος, Παναγιώτης, 1954-Χριστοφής, Σταύρος Αίας Ε.2022-11-242022-11-242021https://artia.asfa.gr/handle/artia/158Περιέχει βιβλιογραφίεςΟ R. Wagner περιέγραφε το 1882, μετά την ιστορική πρεμιέρα του Parsifal στο Μπαϋρόυτ, πως το ίδιο το έργο τέχνης τον αποτράβηξε πλήρως από την «εξαθλίωση του κόσμου», βυθίζοντας τον γαλήνια σε ένα «αληθοφανές ονειρικό είδωλο», θαρρώντας επομένως, πως η εσώτερη ουσία της τέχνης εν γένει, συνιστά εκ των προτέρων ένα είδος «Weltflucht» 1 . Οι φιλοσοφικές ιδέες, τις οποίες εκφράζει εδώ ο R. Wagner με πάθος, δεν συνιστούν άλλες από αυτές, τις οποίες, ανέπτυξε ήδη το 1818, o A. Schopenhauer εντός του φιλοσοφικού του magnus opus «Die Welt als Wille und Vorstellung», όπου, υποστηρίζε διεξοδικά πως η τέχνη αποτελεί πρωτίστως μία εφήμερη λύτρωση (Erlösung) από την ακόρεστη τυφλή βούληση, η οποία απελευθερώνει παρωδικά το ον από την οδύνη της εγκόσμιας ύπαρξης μία φιλοσοφική ιδέα, η οποία επηρέασε βαθύτατα τους περισσότερους φιλοσόφους, καλλιτέχνες και στοχαστές του 19ου αιώνα.41elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςWorringer Wilhelm 1881-1965Ιστορικός τέχνηςΕξπρεσιονισμόςΗ ορμή για λύτρωση : η ιδέα της λύτρωσης μέσω της τέχνης στην αισθητική του Wilhelm WorringerΠτυχιακή εργασία