Διάλλα, Αντωνία (Άντα)Παπαδάκης, Στέργιος2022-11-292022-11-292021https://artia.asfa.gr/handle/artia/253Περιέχει βιβλιογραφίαΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της επιρροής των ευρωπαϊκών εικαστικών προτύπων του 19ου αιώνα, για την επανάσταση του 1821, στην ελληνική λαϊκή ζωγραφική και ειδικότερα στο έργο του ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ. Ο Θεόφιλος, ίσως ο σημαντικότερος και σίγουρα ο διασημότερος εκπρόσωπος της λαϊκής ζωγραφικής στην Ελλάδα, ζωγράφισε δεκάδες τοιχογραφίες και φορητά έργα με το συγκεκριμένο θέμα μερικά από τα οποία αποτελούν εξαιρετικά δείγματα του καλλιτεχνικού του έργου. Συγκεκριμένα η μελέτη επικεντρώνεται στην περίπτωση του εικονογραφικού προγράμματος στο σπίτι του Γιάννη Κοντού στον Βόλο, το οποίο και αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο και αντιπροσωπευτικότερο σύνολο έργων του καλλιτέχνη με θέμα τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων. Στην βιβλιογραφία σχετική με τον ζωγράφο, παρόλο τον τεράστιο όγκο βιβλίων-άρθρων και δημοσιευμάτων, δεν υπάρχει ανάλογη μελέτη που να ασχολείται αποκλειστικά με την πρόσληψη της ελληνικής επανάστασης, μέσα από το έργο του Θεόφιλου. Επίσης δεν υπάρχει ανάλογη μελέτη και για το σπίτι του Γιάννη Κοντού στον Βόλο. Στην μελέτη επίσης υπάρχει και λεπτομερής φωτογραφική απεικόνιση του χώρου του σπιτιού και των έργων του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, με θέμα την ελληνική επανάσταση.145elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΧατζημιχαήλ Θεόφιλος 1870-1934Κοντός ΓιάννηςHess Peter von 1792-1871Ελληνική ζωγραφικήΕλληνική επανάστασηΗ υποδοχή ευρωπαϊκών εικαστικών προτύπων για την επανάσταση του 1821 από την ελληνική λαϊκή ζωγραφική: (η περίπτωση του εικονογραφικού προγράμματος του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ στο σπίτι του Γιάννη Κοντού)Πτυχιακή εργασίαHatzimihail Theophilos 1980-1934Kontos GiannisGreek PaintingGreek independence war