Γιακουμακάτος, Ανδρέας, 1955-Παρασκευοπούλου- Φουντουλάκη, Μελίνα- Ευσταθία2022-11-292022-11-292021https://artia.asfa.gr/handle/artia/254Περιέχει βιβλιογραφίαΤην δεκαετία του 1970 πολλά επιστημονικά πεδία, μαζί και η Ιστορία της Τέχνης ξεκινούν να επαπροσδιορίζονται. Με αφορμή τόσο το Φεμινιστικό κίνημα αλλά και το δεύτερο φεμινιστικό κύμα, ζητήματα όπως το φύλο και η σεξουαλικότητα έρχονται στο προσκήνιο. Στην Ιστορία της Τέχνης για πρώτη φορά γίνεται λόγος για γυναίκες καλλιτέχνιδες, που προηγουμένως η ιστοριογραφία της Ιστορίας της Τέχνης είχε επιμελώς παραλείψει να ασχοληθεί. Υπό το πρίσμα του Φεμινισμού γεννιέται μια νέα όψη στην Ιστορία της Τέχνης, δίνοντας, πλέον, μεγάλη έμφαση στο φύλο. Σε αυτό το κλίμα η Ρωμαία ζωγράφος του Μπαρόκ Artemisia Gentileschi, εμφανίζεται για πρώτη φορά τόσο συστηματικά στα επιστημονικά άρθρα και συγγράμματα, ύστερα από την μονογραφία που γράφεται για εκείνη το 1989. Το έργο της αναλύεται σύμφωνα με την Φεμινιστική Ιστορία της Τέχνης, αποτελώντας μια σταθερά, ως μια γυναίκα καλλιτέχνης χαμένη στον ανδροκρατούμενο καλλιτεχνικό κόσμο. Πολλές σημαντικές φεμινιστικές προσεγγίσεις για εκείνη και το έργο της παρατηρούνται από το 1980 μέχρι και σήμερα. Οι συγκεκριμένες προσεγγίσεις είναι αξιοσημείωτης σημασίας, καθότι για πρώτη φορά από την γέννηση του πολυπαραγωγικού πεδίου της Ιστορίας της Τέχνης, αναλύεται και ερμηνεύεται η εμπειρία μιας ταλαντούχας καλλιτέχνιδας, που εξαιτίας του φύλου της, το έργο της είχε χαθεί στον χρόνο70elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςGentileschi Artemisia 1593-1656Φεμινιστική ιστορία της τέχνηςΈμφυλη ανάλυσηΦεμινιστικό κίνημαΓυναίκες καλλιτέχνιδεςΑναγέννησηΚοινωνική ιστορία της τέχνηςΓυναικεία απελευθέρωσηGarrard MaryPollock GriseldaΙουδηθΣωσάνναΦεμινιστικές προσεγγίσεις του εικαστικού έργου της Artemisia Gentileschi, από το 1970 έως σήμεραΠτυχιακή εργασίαFeminist art historyGender analysisFeminist movementWomen astistsRenaissanceSocial art historyWomen's liberationJudithSusanna