Ξηροπαΐδης, Γιώργος, 1958-Δημητριάδη, Μαρία2022-11-242022-11-242018https://artia.asfa.gr/handle/artia/167Περιέχει βιβλιογραφίεςΤο βίωμα ενός σώματος που πάσχει, με τον πόνο να διαπερνά το πνεύμα για να φθάσει στον εσώτερο εαυτό αναζητώντας τη μόνιμη εγκατάσταση, είναι η αιτία αυτού του πονήματος. Η γλωσσική διερεύνηση των λέξεων «Σώμα» και «Κορμί» καθώς και οι στοχασμοί πάνω στο όλον και το μέρος αποκαλύπτουν τις διαφορές του βιώματος του πόνου. Δίπλα στην λέξη «πόνος» μπορεί να τοποθετηθεί θετικό πρόσημο; Το Σώμα ως ολότητα μπορεί να αντιληφθεί τον πόνο, πρώτον ως αυτό που επιφέρει ψυχική και πνευματική διέγερση με αποτέλεσμα την εξερεύνηση και ανακάλυψη του εσώτερου εαυτού, και δεύτερον ως την αιτία εξωτερίκευσης σκέψεων και συναισθημάτων, συνειδητών ή ασυνείδητων, μέσω της έμπνευσης, επιφέροντας εν εξελίξει δημιουργικές διαδικασίες σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης; Στη συνέχεια αυτού του πονήματος θα γίνει προσπάθεια διερεύνησης του τρόπου που ο θεατής θα αντιληφθεί και θα προσεγγίσει εννοιολογικά και φιλοσοφικά αυτό το ζήτημα και του εάν, εντέλει, θα καταφέρει να συναισθανθεί τον πόνο του δημιουργού, ο οποίος έχει αποτυπωθεί στο έργο, καθώς και του κατά πόσο αυτό θα τον επηρεάσει. Το Σώμα θα διερευνηθεί ως μια ολότητα στην οποία εισρέουν ορατά και μη ερεθίσματα επηρεάζοντάς το. Κείμενα φαινομενολογίας, όπως του Merleau-Ponty, και φιλοσοφίας αντιδιαστέλλονται με μηχανιστικές θεωρίες οι οποίες αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο ως ένα κορμί που συγκροτείται από επιμέρους εξειδικευμένες λειτουργίες.131elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΤραύμα στην τέχνηΠόνος στην τέχνηΆνθρωπος στην τέχνηKahlo Frida 1907-1954ΚυβισμόςΣώμαΕυ ΠάσχεινΠτυχιακή εργασία