Διάλλα, Αντωνία (Άντα)Ξαγοράρης, Ζάφος, 1963-Παπαϊωάννου, Ιωάννης2022-11-212022-11-212015-06https://artia.asfa.gr/handle/artia/62Θεωρητικό σκέλος μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίαςΠριν από το μεταπτυχιακό η εργασία μου κινούνταν σε δύο άξονες: ο πρώτος άξονας ήταν η ζωγραφική με λάδια σε τελάρα (σε μικρές διαστάσεις) όπου με πλακάτα χρώματα και επίπεδες φόρμες δημιουργούσα τρισδιάστατους εσωτερικούς χώρους κατοικίας. Ο δεύτερος άξονας ήταν εγκαταστάσεις, όπου με υλικό τον πηλό δημιουργούσα αφαιρετικές ανθρώπινες φιγούρες ή μέρη σώματος. Αυτές οι δύο ερευνητικές εργασίες προχωρούσαν και εξελίσσονταν παράλληλα. Με τον καιρό, μου δημιουργήθηκε η ανάγκη αυτές οι δύο εικαστικές αναζητήσεις να συγκλίνουν και να ενωθούν. Άρχισα λοιπόν να διερευνώ τον τρόπο με τον οποίο υπάρχει και μπορεί να διατυπωθεί σήμερα η έννοια "εικαστική μορφή της ανθρώπινης φιγούρας στον δισδιάστατο χώρο". Επιπλέον, με απασχόλησε το ερώτημα: πώς μπορώ να διατυπώσω με αμεσότητα και με απλά μέσα, αλλά ταυτόχρονα εκμεταλλευόμενος όλες τις βασικές αξίες της δυτικής ανθρωποκεντρικής παράδοσης στη ζωγραφική, μια προσωπική αφήγηση που θα έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Με τις παραπάνω σκέψεις και με αφορμή το έργο του Πιέρο ντελα Φραντζέσκα "Η μαστίγωση" (εικόνα 1), το οποίο θεωρώ ένα έργο-ορόσημο στην τέχνη, ξεκίνησε η έρευνα μου στο Μεταπτυχιακό38elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΖωγραφικήPiero della Francesca 1415-1492Διηγήματα του ίδιου αφηγήματοςΜεταπτυχιακή εργασία