Χριστόπουλος, Κώστας, 1976-Ταμπάκης, Δημήτρης2022-12-052022-12-052021https://artia.asfa.gr/handle/artia/321Βιβλιογραφία: σ. 44Dvd-rom: Κείμενο της διπλωματικής εργασίας και photos γλυπτούMια “τέλεια”, απαθής προσωπικότητα αδιαπέραστη από τις ψυχολογικές πιέσεις της ζωής, που αναπτύχθηκε σαν ένα προηγμένο είδος μηχανής έχοντας απώλεια της ικανότητας για μια συναισθηματική απάντηση. Μια επιθυμία που είναι ταυτόχρονα καθαρά θανατική και απελευθερωτική. Η ελευθερία να ενεργείς ως εγωκεντρικός άνθρωπος σε μια βίαιη κοινωνία που βασίζεται στη δύναμη της ισχύος και της δύναμης. Ένα στιλπνό, καθαρό και κομψό αντικείμενο που σε ξεγελάει θαυμάζοντας το ενώ είναι έτοιμο να σε κατασπαράξει. Ένα ισχυρό διεγερτικό που απαιτείται για να δώσει στον άνθρωπο της αναισθητοποιημένης κοινωνίας την αίσθηση της ζωντάνιας να εξασφαλίσει μια υπαρξιακή εμπειρία. Ένα ατσαλωμένο πρόσωπο που ασκεί χρόνια βια στον ίδιο του τον εαυτό έτσι ώστε να πάρει την πολυπόθητη θέση. Το ξεζουμισμένο θήραμα της εταιρίας που πιστεύει πως περισσότερο κεφάλαιο σημαίνει λιγότερο θάνατο. Ένα γυάλινο 7 όροφο κτίριο σύγχρονης αρχιτεκτονικής γεμάτο προσωρινές σχέσεις, με προηγμένες ικανότητες κολακείας και χειρισμού ισχυρών ανθρώπων, ισχυρή αίσθηση δικαιώματος, προθυμία εκμετάλλευσης άλλων και έλλειψη συνείδησης. Ένα ιστορικό αντικείμενο που έχει μετατραπεί από όπλο σε θέαμα. Μια αισθητικοποιημένη βίαιη εικόνα, μια γδαρμένη, μαστιγωμένη γυαλιστερή επιφάνεια που αντανακλά το σώμα μέσα από χαράξεις. Μια καταστροφική ενόρμηση, ένα L’ appel du Vide στον γκρεμό που σκεφτόμαστε να κάνουμε άλμα, Το ψύχραιμο πρόσωπο ενός γιατρού στο χειρουργείο που με αποστροφή παρακολουθούμε, τον λαιμό του πελεκάνου που αιμορραγεί ταΐζοντας τα νεογέννητα του, Tα μέρη του εαυτού μας που αγνοούμε-αποβάλουμε ή δεν γνωρίζουμε. Τους χαρακτήρες που κατακρεουργούμε παίζοντας ένα βιντεοπαιχνίδι, Τα θύματα του σενάριου ενός φιλμ ή ενός μυθιστορήματος που ανυπόμονα περιμένουμε. Την πανάκριβη καρεκλά του ceo που με την πράξη του ώθησε κάποιον στην αυτοκτονία. (brutality of high-rise life), Tην ευάλωτη θέση μας σε ένα δάσος δίχως τεχνητή προστασία. Την κρίση πανικού από την πίεση που μας προκαλεί ένα αδυσώπητο αφεντικό. Tην αύξηση που μας προτείνει υπογράφοντας την απόλυτη υποταγή στις ανάγκες τις εταιρίας. -Μπροστά στην αιχμηρή άκρη αποφασίζεις αν η τάση αυτοκαταστροφής σου είναι τόσο μεγάλη έτσι ώστε να τρέξεις καταπάνω του ή να σταθείς μπροστά του και να το εξετάσεις, η αιχμή σε γοητεύει και συγκρίνεται με ένα υποκείμενο. Ο ασφαλής χώρος που εκτίθεται προκαλεί πλέον ταραχή και φόβο. Η εμπειρία μπροστά του δεν είναι ευχάριστη αλλά μπορεί να σε προκαλέσει να επανεξετάσεις την επιβίωση σου και τις απειλητικές προθέσεις που βρίσκονται στο περιβάλλον σου ανεξαρτήτως την εξωτερική εμφάνιση τους. Τα εγκεφαλικά αμύγδαλα στον εγκέφαλο σου θα επαναφέρουν την πρωτόγονη λειτουργιά τους και θα δράσουν για να σε προστατέψουν. -Πίσω σου βρίσκεται ένα οικείο αντικείμενο, κατευθυνόμενος προς αυτό βρίσκεσαι ξανά μπροστά στο κεντρικό έργο, το παρατηρείς και την στιγμή που ένας ακόμα θεατής μπαίνει στον χώρο εξετάζεις αν απειλείται η σωματική του ακεραιότητα. Η συνθήκη του παρατηρητή σου είναι γνώριμη, έχεις ξαναβρεθεί σε ένα περιβάλλον που κάτι απειλείται και η δράση σου απέναντι του ίσως ήταν η ίδια με τώρα. Φοβήθηκες αλλά σκέφτηκες πολύ να κάνεις κάτι για να βοηθήσεις, σου φάνηκε ίσως επεμβατικό να κάνεις κάτι ή απαλλάχθηκες απ τις ενοχές με την δικαιολογία ότι δε μπορούσες να κάνεις κάτι. -Στο μεταλλικό πάγκο βρίσκεται μια γυάλινη βιτρίνα με τέσσερα αντικείμενα, ένα περιοδικό που αναφέρεται σε εκατομμυριούχους και χρηματοοικονομικές κρίσεις FORTUNE DILEMA, ένα αμυντικό κόσμημα μέσης μιας γυναίκας που αποφάσισε ότι η οπλοφορία ίσως είναι απαραίτητη ξανά FATAL CHARM, ένα μεταλλικό αιχμηρό εργαλείο αμυγδαλοτομής και δυο μεταλλικές ρεπλίκες εγκεφαλικών αμυγδάλων That kid’s amygdala isn’t firing. Σε ένα όχι τόσο φανταστικό σενάριο που το περιβάλλον των εύπορων ανθρώπων θα είναι απολύτως ασφαλές και με ελάχιστες εκπλήξεις. μόνο μια σοκαριστική εμπειρία μπορεί να τους ταρακουνήσει. ίσως αρχίζουν να προκαλούν οι ίδιοι μια τέτοια, φαντασιακά ή πραγματικά. ένα τέτοιο εξτρεμιστικό σετ αντικειμένων θα μπορέσει να τους φέρει αντιμέτωπους ξανά με μια πρωτόγονη αίσθηση (επαφής με τη ζωογόνο συνθήκη του φόβου). Χρησιμοποίησε το σετ για να αφαιρέσεις τα αμύγδαλα σου. θα χαθούν μαζι τα σήματα της αίσθησης κινδύνου, άγχους και πανικού. δεν έχει σημασία πλέον αν κάτι είναι επικίνδυνο για εσένα ή για κάποιον άλλον, απλά θα το κανείς. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει τον τερματισμό της ζωής.44elΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΨυχοπάθειαΠολυτέλεια εταιρίαΒίαΓλυπτικήThat kid's amygdala isn't firingΜεταπτυχιακή εργασίαFortuneCEOSculptureCallofthevoidCorporate