Δασκαλάκης, ΑλέξανδροςΡαφτοπούλου, Ευαγγελία2025-12-092025-12-092025-11-24https://artia.asfa.gr/handle/artia/814Αφετηρία της μελέτης αποτελεί η επιθυμία να ερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στον αστικό χώρο, την υποκειμενικότητα και την κινηματογραφική αναπαράσταση. Η παρούσα διπλωματική έρευνα αντλεί αναφορές από τη σκέψη των Simmel, Sennett καθώς και Debord για τη δημόσια σφαίρα, από τη θεωρία του κινηματογράφου των Deleuze, Benjamin, Kracauer αλλά και από τις μεθόδους συνδυασμού και αυτοδέσμευσης του Perec και του Εργαστηρίου Δυνητικής Λογοτεχνίας (OuLiPo). Στόχος της μελέτης είναι να διερευνήσει πώς οι κινηματογραφικές αλλά και λογοτεχνικές πρακτικές μπορούν να αναπαραστήσουν την χωρική και χρονική εμπειρία. Σε μεθοδολογικό επίπεδο, η εργασία υλοποιείται μέσα από τη δημιουργία του filminstallation ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ, παρών προς παρόν, το οποίο λειτουργεί ως πρακτική διερεύνηση των θεωρητικών αξόνων. Η κινηματογραφική προσέγγιση που υιοθετείται καθώς και ο τρόπος παρουσίασής της προσπαθεί να αναδείξει τις πορώδεις σχέσεις μεταξύ δημόσιου και άλλων μεταβατικών χώρων. Το καλλιτεχνικό έργο της διπλωματικής λειτουργεί ως ένα εργαλείο έρευνας του τρόπου με τον οποίο η πόλη παράγεται, κατοικείται και αναπαρίσταται.51elAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalΧώροςΑναπαράστασηΠεριπλάνησηΥποκειμενικότηταΨυχογεωγραφίαΔυνητικότηταΧώρος βλέμμα χρόνος: Κινηματογραφικές και λογοτεχνικές αναπαραστάσειςSpace game time: Cinematic and literary representationsΜεταπτυχιακή εργασίαSpaceRepresentationDeriveSubjectivityPsychogeographyPotentiality