Πούλος, Παναγιώτης, 1954-Λορέντζου, Βιολέττα2022-11-252022-11-252020https://artia.asfa.gr/handle/artia/214Περιέχει βιβλιογραφίεςΑντικείµενο µελέτης της παρούσας εργασίας, αποτελεί η διερεύνηση της έννοιας της χρονικότητας, στην ταινία ο Καθρέφτης του Ταρκόφσκι. Πιο συγκεκριµένα η µελέτη προσπαθεί να απαντήσει τα εξής ερώτηµατα: Πώς αποτυπώνεται ο χρόνος µέσα στην ταινία; Και κατ’επέκταση, ποιά η σχέση του χρόνου µε το χώρο; Η ανάλυση θα βασιστεί στην θεωρητική σκέψη του ίδιου του δηµιουργού της ταινίας αλλά και σπουδαίων φιλοσόφων πιο συγκεκριµένα των Henri Bergson, Gilles Deleuze και Marcel Proust. Η εξέλιξη του «ποιητικού» κινηµατογράφου επηρεάστηκε αδιαµφισβήτητα σε µεγάλο βαθµό από το φιλοσοφικό έργο του Henri Bergson στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η έννοια του χρόνου. Αν και ο ίδιος απέρριψε τον κινηµατογράφο, λόγω της εγγενούς του ανάγκης να µετατρέψει την απρόσκοπτη ροή του χρόνου σε µια ακολουθία διαδοχής παγωµένων στιγµών, φαίνεται πως το ζήτηµα του εαν δύναται ή όχι να αποτυπωθεί ο χρόνος µέσω της κινηµατογραφικής οθόνης απασχόλησε για καιρό πολλούς εµβλητικούς σκηνοθέτες του ποιητικού κινηµατογράφου. Μια νέα αρχή χαρακτηρίστηκε από το έργο του Gilles Deleuze, ο οποίος απορρίπτοντας την απλοική διπολικότητα της πραγµατικότητας / ψευδαίσθης συλλαµβάνει την πολύπλοκη αλληλεπίδραση της εικόνας και του κόσµου, ως συστατικό στοιχείο του ίδιου του χρόνου. Η ανάλυση του Deleuze για την εικόνα του χρόνου έχει ιδιαίτερη σηµασία για την κατανόηση του έργου του Tarkovsky, o οποίος ορίζει το χρόνο ως το βασικό στοιχείο του κινηµατογραφικού του κόσµου.37elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςTarkovskii Andrei Arsenevich 1932-1986ΚινηματογράφοςΟ χρόνος στον καθρέφτη : διερεύνηση της έννοιας της χρονικότητας στην ταινία ο Καθρέφτης του Andrei TarkovskyΠτυχιακή εργασία